Forfatter Emne: Sommer fyring  (Læst 7866 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Stefan88

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 3
  • Respekt optjent: +0/-0
Sommer fyring
« Dato: Maj 13, 2017, 16:01 »
Hejsa
Jeg er ejer af en biomax 16 som jeg har kørt med i godt 3 år til at starte med døjede jeg med at fyret gik i pausefyring efter et besøg fra en tekniker fik jeg det sat sådan op at det kører modulerne. Men nu det blevet variere og har døjet med at det igen gik i pause fyring har nu efter snak med tekniker igen sat min pille mængde ned og justeret luft der efter og har kørt nu i  snart i 5 dage uden pause fyring eller start stop mit spørgsmål er om der er andre der kører på samme måde og om det lyder rigtig? Da jeg fik fortalt at det bedste er vis det bare kører og fyret selv kan modulere mvh stefan

Offline MHES

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 7385
  • Respekt optjent: +470/-56
  • Der findes ikke dumme spørgsmål - kun dumme svar
    • MHES
Sv: Sommer fyring
« Svar #1 Dato: Maj 13, 2017, 17:52 »
Hej,

Jeps, det er bedst at fyret kører modulerende.
...men, med de temperaturer vi har nu, er det ofte ikke nødvendigt at fyret kører, undtagen når VVB'en skal varmes op.
Hvordan dit fyr kører bedst, afhænger af hvordan dit varmeanlæg er sammensat.
 - Har du kun radiatorer ?
 - Har du kun gulvvarme ?
 - Har du en blanding af radiatorer og gulvvarme ?
 - Har du solvarme ?
 - Har du behov for konstant eller periodevis opvarmning af din evt. gulvvarme ?
 - osv.

Typisk vil fyret køre mest økonomisk om sommeren, hvis det kun starter når VVB'en skal varmes op, og i foråret og efteråret hvis fyret kun starter hvis udetemperaturen er for lav eller VVB'en skal varmes op.

Hilsen
Michael

Hejsa
Jeg er ejer af en biomax 16 som jeg har kørt med i godt 3 år til at starte med døjede jeg med at fyret gik i pausefyring efter et besøg fra en tekniker fik jeg det sat sådan op at det kører modulerne. Men nu det blevet variere og har døjet med at det igen gik i pause fyring har nu efter snak med tekniker igen sat min pille mængde ned og justeret luft der efter og har kørt nu i  snart i 5 dage uden pause fyring eller start stop mit spørgsmål er om der er andre der kører på samme måde og om det lyder rigtig? Da jeg fik fortalt at det bedste er vis det bare kører og fyret selv kan modulere mvh stefan
Styring nr. 47387 RTB på Android tablet
Opvarmer ca. 270 m2
RTB 10 kW v13.xxxx med VVB-styring og udvidelsesprint.
Årsforbrug 4,5 - 5 ton.
Online fra fyr https://stokercloud.dk/v3/#/mhes_rtb10/main-page
Hjemmeside www.mhes.dk
"How to do" videoer http://mhes.dk/hjem-2/videoer.html

Offline Lund-Lemvig

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 634
  • Respekt optjent: +8/-0
Sv: Sommer fyring
« Svar #2 Dato: Maj 13, 2017, 22:24 »
Godav, der er en timer indbygget i softwaren så du kan sætte fyret til at starte op nogle gange i løbet af dagen hvis det passer bedre til dit anlæg.
Biomax 16 fyrbøder

Offline Stefan88

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 3
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: Sommer fyring
« Svar #3 Dato: Maj 14, 2017, 19:27 »
Tak for svar micheal, jeg har et hus på 147 kvm og har gulvvarme på i 4 rum 2 bade værelser et køkken og et værelse de står med jævn varme hele tiden, men jævn varme og ikke på fuld drøn og så har jeg selvfølgelig radiatorer i de andre rum! Kører pt på 1.15 i piller røgen er ikke at se dog kommer der lidt røg når den kører i lav drift og smider piller ind men går så over i usynlig igen lyder det helt hen i vejret? Mvh stefan

Offline Lund-Lemvig

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 634
  • Respekt optjent: +8/-0
Sv: Sommer fyring
« Svar #4 Dato: Maj 14, 2017, 19:51 »
Hvad med sneglemax? Jeg kører 1,05 i brændsel, sneglemax 5 og luft 18 til 150 kvm hus
Biomax 16 fyrbøder