Forfatter Emne: Ændre værdier via Stokercloud  (Læst 1310 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Mester Jakob

  • Øvet
  • **
  • Indlæg: 32
  • Respekt optjent: +0/-0
Ændre værdier via Stokercloud
« Dato: Jun 04, 2017, 09:36 »
Hej

Jeg har mit fyr på stokercloud, og vil gerne ændre nogle værdier via min tablet eller og. Jeg kan fint indtaste den nye værdi, og programmet skriver også at styringen gemmer den nye værdi. Men når jeg klikker på genindlæse er det de gamle værdier der kommer frem. Problemet er det samme uanset hvilke værdier jeg forsøger at ændre.

Andre der har prøvet det?
610 m2 tidligere mejeri med 6 lejligheder
30 kw Scotte

Offline MHES

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 7385
  • Respekt optjent: +470/-56
  • Der findes ikke dumme spørgsmål - kun dumme svar
    • MHES
Sv: Ændre værdier via Stokercloud
« Svar #1 Dato: Jun 04, 2017, 11:43 »
Hej,

Det ville hjælpe en hel del hvis du oplyste hvilken version styring det er og hvilket StokerCloud navn det drejer sig om  ;)
Samt hvilket parameter du forsøger at ændre, og fra hvilken værdi til hvilken værdi  ;)

En mulig årsag til at værdier i første omgang gemmes, men så alligevel ikke, kan være at værdien er udenfor det område styringen tillader.
I nogle tilfælde kan der nemlig være "uenighed" mellem styring og StokerCloud om grænserne, men i sidste ende er det styringen der sætter grænsen.
Hvis du f.eks. vil sætte blæs lav til værdien 5, og det accepteres af StokerCloud, men styringen ikke accepterer værdier under 6, så forkastes ændringen når den overføres fra StokerCloud til fyret.

For at forstå timingen mellem tablet og styring via StokerCloud, skal man tænke på hvordan data håndters.
Styringen kontakter StokerCloud med jævne mellemrum (omkring 15-20 sek) og sender sine aktuelle data, samt spørger om der er ændringer.
Hvis der ikke er ændringer sker der ikke mere før næste kontakt, men ellers modtager styringen ændringerne fra StokerCloud og kontrollerer om de er indenfor accepterede grænser før de gemmes eller afvises.
Det betyder at når du via tablet ændrer et parameter i styringen via StokerCloud, så skriver du egentlig bare værdien i NBE's StokerCloud server.
Næste gang din styring så kontakter StokerCloud, sender den sine aktuelle data og får samtidig ændringen, og i StokerCloud vises at data er gemt, fordi de er sendt til styringen.
Nu kontrollerer styringen om ændringen er acceptabel og gemmer ændringen eller forkaster den.
Ved næste kontakt med StokerCloud kan man så reelt se om ændringen er foretaget.

Hilsen
Michael

Hej

Jeg har mit fyr på stokercloud, og vil gerne ændre nogle værdier via min tablet eller og. Jeg kan fint indtaste den nye værdi, og programmet skriver også at styringen gemmer den nye værdi. Men når jeg klikker på genindlæse er det de gamle værdier der kommer frem. Problemet er det samme uanset hvilke værdier jeg forsøger at ændre.

Andre der har prøvet det?
Styring nr. 47387 RTB på Android tablet
Opvarmer ca. 270 m2
RTB 10 kW v13.xxxx med VVB-styring og udvidelsesprint.
Årsforbrug 4,5 - 5 ton.
Online fra fyr https://stokercloud.dk/v3/#/mhes_rtb10/main-page
Hjemmeside www.mhes.dk
"How to do" videoer http://mhes.dk/hjem-2/videoer.html