Forfatter Emne: Trykfald og vand på gulvet ved kedel  (Læst 3329 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline bjarkeorama

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 170
  • Respekt optjent: +4/-1
Trykfald og vand på gulvet ved kedel
« Dato: Jun 05, 2017, 08:49 »
Hej Alle,

Efter det er blevet varmere i vejret er jeg begyndt at køre med vejkompensering - så det er hovedsageligt kun vvb drift der kører engang imellem.

Trykket i systemet er dog begyndt falde meget stille og rolig og jeg har hældt noget mere vand på en enkelt gang over de sidste 3 uger. Jeg har fulgt rørene rundt i huset for at se om det var nogle utætheder jeg har dog ikke kunne finde nogen. Jeg har også tappet luft af alle radiatorer.

Her til morgen da jeg kommer ned til fyret lægger der vand ved siden af kedlen - jeg har oplevet tidligere at der var en smule kondens men ikke så meget. Jeg har taget et par billeder af det.



Hvis der er nogen utætheder ved kedlen hvor skal jeg så kigge henne? Eller er der andre der kan forklare hvad der sker :)

Håber nogen kan give et bud

Offline MHES

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 7385
  • Respekt optjent: +470/-56
  • Der findes ikke dumme spørgsmål - kun dumme svar
    • MHES
Sv: Trykfald og vand på gulvet ved kedel
« Svar #1 Dato: Jun 05, 2017, 10:01 »
Hej,

Det kan dårligt være kondensvand, når det er i de mængder.

Prøv at tørre vandet op/væk evt. med varmepistol/varmeblæser.
Sæt så tryk på anlægget, gerne op i nærheden af 2 bar, og hold øje med omroder i kedlen hvor det bliver fugtigt/drypped.

Hilsen
Michael

Hej Alle,

Efter det er blevet varmere i vejret er jeg begyndt at køre med vejkompensering - så det er hovedsageligt kun vvb drift der kører engang imellem.

Trykket i systemet er dog begyndt falde meget stille og rolig og jeg har hældt noget mere vand på en enkelt gang over de sidste 3 uger. Jeg har fulgt rørene rundt i huset for at se om det var nogle utætheder jeg har dog ikke kunne finde nogen. Jeg har også tappet luft af alle radiatorer.

Her til morgen da jeg kommer ned til fyret lægger der vand ved siden af kedlen - jeg har oplevet tidligere at der var en smule kondens men ikke så meget. Jeg har taget et par billeder af det.



Hvis der er nogen utætheder ved kedlen hvor skal jeg så kigge henne? Eller er der andre der kan forklare hvad der sker :)

Håber nogen kan give et bud
Styring nr. 47387 RTB på Android tablet
Opvarmer ca. 270 m2
RTB 10 kW v13.xxxx med VVB-styring og udvidelsesprint.
Årsforbrug 4,5 - 5 ton.
Online fra fyr https://stokercloud.dk/v3/#/mhes_rtb10/main-page
Hjemmeside www.mhes.dk
"How to do" videoer http://mhes.dk/hjem-2/videoer.html

Offline xkfc

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 4447
  • Respekt optjent: +168/-24
    • mit fyr
Sv: Trykfald og vand på gulvet ved kedel
« Svar #2 Dato: Jun 05, 2017, 15:57 »
Du skriver ikke noget om det, men er det ene billede ikke vand inde i kedlen?

Svejsninger er et godt sted at starte.
Hilsen Kenneth
16kw Scotte V7, opop H418 24nov09 Herd: standart; Sommer; BB176, kompressor rens.
94' - 09' twinheat m20 85'
**2stk TRÆKSTABILISATOR** ;-)
200m2 23°/76m2 8-22° 1plan 1922 ca. 6 ton.
metro160combi + metro110combi
http://stokercloud.dk/dev/xkfcv7.html

Offline bjarkeorama

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 170
  • Respekt optjent: +4/-1
Sv: Trykfald og vand på gulvet ved kedel
« Svar #3 Dato: Jun 05, 2017, 16:28 »

Hej Michael,

Tak for svaret - det vil jeg gøre hurtigst muligt hvor jeg har mulighed for at slukke fyret en hel dag og ikke lige skal på det der arbejde :)

Områder der kan blive fugtige - er det også i rummet til "røgvenderen" - hvordan vandet løber i selve kedlen(det er en blackstar) har jeg ikke styr på.

Hej,

Det kan dårligt være kondensvand, når det er i de mængder.

Prøv at tørre vandet op/væk evt. med varmepistol/varmeblæser.
Sæt så tryk på anlægget, gerne op i nærheden af 2 bar, og hold øje med omroder i kedlen hvor det bliver fugtigt/drypped.

Hilsen
Michael

Hej Alle,

Efter det er blevet varmere i vejret er jeg begyndt at køre med vejkompensering - så det er hovedsageligt kun vvb drift der kører engang imellem.

Trykket i systemet er dog begyndt falde meget stille og rolig og jeg har hældt noget mere vand på en enkelt gang over de sidste 3 uger. Jeg har fulgt rørene rundt i huset for at se om det var nogle utætheder jeg har dog ikke kunne finde nogen. Jeg har også tappet luft af alle radiatorer.

Her til morgen da jeg kommer ned til fyret lægger der vand ved siden af kedlen - jeg har oplevet tidligere at der var en smule kondens men ikke så meget. Jeg har taget et par billeder af det.



Hvis der er nogen utætheder ved kedlen hvor skal jeg så kigge henne? Eller er der andre der kan forklare hvad der sker :)

Håber nogen kan give et bud

Offline bjarkeorama

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 170
  • Respekt optjent: +4/-1
Sv: Trykfald og vand på gulvet ved kedel
« Svar #4 Dato: Jun 05, 2017, 16:30 »

Der stod lidt vand i bunden under selve askebeholderen - så ja det er vel inden i kedlen.

Den er ikke mere end et par år gammel. Jeg prøver at gøre som Michael foreslår med tryk på systemet og så må jeg kigge svejsningerne efter :(


Du skriver ikke noget om det, men er det ene billede ikke vand inde i kedlen?

Svejsninger er et godt sted at starte.

Offline bjarkeorama

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 170
  • Respekt optjent: +4/-1
Sv: Trykfald og vand på gulvet ved kedel
« Svar #5 Dato: Okt 31, 2017, 14:29 »
Jeg har nu brugt en tid på dette og har efterfølgende haft 2 vvs'er på.
Det er svejsningerne i kedlen der ikke er tætte.
Så jeg skal have en ny kedel selvom den ikke er mere end 4 år gammel.

Offline Hemhems

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 246
  • Respekt optjent: +5/-0
Sv: Trykfald og vand på gulvet ved kedel
« Svar #6 Dato: Okt 31, 2017, 15:38 »
Hej

Ja 4 år gammel kedel er nok for ung til at dø, men kunne jo være at kedlen har været dårlig produceret, eller også har der været opbygget meget kondens i dit system...

Er du sikker på at din shunt har virket og du har overholdt minimum 55c det meste af tiden, og alt det andet man skal huske så kedlen er holdt tør det meste af tiden%

Er det en bs20 eller 1016?
100m2 i 2 plan fra 1924 - radiatorer only.
Scotte 10kw - V7 - BS20 Kedel
Smedegaard Simflex 25/60
3 Vejs ventil - Vølund QMC100
Kompressor Rens og Senco 1010 kompressor
70 cm isoleret 130mm - Isokern skorsten+trækstabilisator
https://stokercloud.dk/v3/#/hest/main-page

Offline bjarkeorama

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 170
  • Respekt optjent: +4/-1
Sv: Trykfald og vand på gulvet ved kedel
« Svar #7 Dato: Okt 31, 2017, 18:27 »
Det er en BS1016

Jeg vil mene jeg har overholdt alle foreskrifter og alting har virket. VVs'eren der var har i dag sagde da også han kun har et oplevet et enkelt tilfælde før - så jeg er sku nok bare uheldig :).

Hej

Ja 4 år gammel kedel er nok for ung til at dø, men kunne jo være at kedlen har været dårlig produceret, eller også har der været opbygget meget kondens i dit system...

Er du sikker på at din shunt har virket og du har overholdt minimum 55c det meste af tiden, og alt det andet man skal huske så kedlen er holdt tør det meste af tiden%

Er det en bs20 eller 1016?

Offline bjarkeorama

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 170
  • Respekt optjent: +4/-1
Sv: Trykfald og vand på gulvet ved kedel
« Svar #8 Dato: Nov 08, 2017, 11:14 »
Så fik jeg ny kedel installeret og super service fra vvssydfyn  :)

De vurderede hurtigt at det var kedlen den var gal med og jeg har faktisk fået en helt ny kedel kvit og frit. Det kan ikke gøres meget bedre.
Så nu slipper jeg for vand på gulvet i fyrrummet og klager fra konen når der pludselig ikke er varme på  :)