Forfatter Emne: RTB 10 går i sort  (Læst 2325 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline pilotfromdk

  • Øvet
  • **
  • Indlæg: 15
  • Respekt optjent: +0/-0
RTB 10 går i sort
« Dato: Jun 26, 2017, 21:53 »
Hej

Her i den "varme" sommertid har jeg skiftet over til tidsstyring, og det køre sådan set fint.
MEN nu har jeg oplevet 2 gange at styringen går helt i sort, og den eneste måde jeg kan
tænde den igen er ved at afbryde strømmen på tavlen og slutte den igen, så køre det hele.

Det er ikke nok at bruge tænd/sluk knappen på styringen... Er det normalt?

Er det måske "rettet" i en nyere version? (jeg køre 7.0522)
Alt køre som jeg ønsker, derfor har jeg ikke opgraderet til en nyere fw.

Hilsen
Børge
WoodSign.dk

Offline MHES

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 7385
  • Respekt optjent: +470/-56
  • Der findes ikke dumme spørgsmål - kun dumme svar
    • MHES
Sv: RTB 10 går i sort
« Svar #1 Dato: Jun 27, 2017, 05:29 »
Hej Børge,

Først og fremmest - nej, det er ikke normalt  ;)

Jeg tror ikke at det er software versionen der er skurken, men det skader da ikke at opdatere  ;)

Ved den slags fejl du oplever, ville jeg starte med at sikre at al jordforbindelse er i orden inklusiv jordforbindelse på cirkulationspumpe(r), motorventiler mm.

Hilsen
Michael


Hej

Her i den "varme" sommertid har jeg skiftet over til tidsstyring, og det køre sådan set fint.
MEN nu har jeg oplevet 2 gange at styringen går helt i sort, og den eneste måde jeg kan
tænde den igen er ved at afbryde strømmen på tavlen og slutte den igen, så køre det hele.

Det er ikke nok at bruge tænd/sluk knappen på styringen... Er det normalt?

Er det måske "rettet" i en nyere version? (jeg køre 7.0522)
Alt køre som jeg ønsker, derfor har jeg ikke opgraderet til en nyere fw.

Hilsen
Børge
WoodSign.dk
Styring nr. 47387 RTB på Android tablet
Opvarmer ca. 270 m2
RTB 10 kW v13.xxxx med VVB-styring og udvidelsesprint.
Årsforbrug 4,5 - 5 ton.
Online fra fyr https://stokercloud.dk/v3/#/mhes_rtb10/main-page
Hjemmeside www.mhes.dk
"How to do" videoer http://mhes.dk/hjem-2/videoer.html

Offline pilotfromdk

  • Øvet
  • **
  • Indlæg: 15
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: RTB 10 går i sort
« Svar #2 Dato: Jul 04, 2017, 00:01 »
Tak for svar  :)

Jeg syntes nu at installationen ser meget fornuftig ud. Min mistanke om softwaren kom da jeg har kørt uden nogen form for afbrydelser siden november sidste år, og nu ganske få dage efter at være slået over på tidsstyring så kom fejlen?
Grunden til at jeg ikke bare lige lagde en ny firmware i var at ind imellem så får man godt nok rettet et par fejl på den måde  :D, men man får som regel et par nye gratis med i handlen  :) Som f.eks med den sidst nye win10  ???

Jeg prøver med en nyere firmware. Er der nogen der er bedre end andre, eller skal man bare hoppe på den sidst nye med tablet?

SommerHilsen
Børge

Hej Børge,

Først og fremmest - nej, det er ikke normalt  ;)

Jeg tror ikke at det er software versionen der er skurken, men det skader da ikke at opdatere  ;)

Ved den slags fejl du oplever, ville jeg starte med at sikre at al jordforbindelse er i orden inklusiv jordforbindelse på cirkulationspumpe(r), motorventiler mm.

Hilsen
Michael


Hej

Her i den "varme" sommertid har jeg skiftet over til tidsstyring, og det køre sådan set fint.
MEN nu har jeg oplevet 2 gange at styringen går helt i sort, og den eneste måde jeg kan
tænde den igen er ved at afbryde strømmen på tavlen og slutte den igen, så køre det hele.

Det er ikke nok at bruge tænd/sluk knappen på styringen... Er det normalt?

Er det måske "rettet" i en nyere version? (jeg køre 7.0522)
Alt køre som jeg ønsker, derfor har jeg ikke opgraderet til en nyere fw.

Hilsen
Børge
WoodSign.dk

Offline MHES

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 7385
  • Respekt optjent: +470/-56
  • Der findes ikke dumme spørgsmål - kun dumme svar
    • MHES
Sv: RTB 10 går i sort
« Svar #3 Dato: Jul 04, 2017, 05:42 »
Hej Børge,

Tja, hvem definerer hvad der er bedst ?
Spørg 10 åersoner hvilken bil der er bedst, og du får 10 forskellige svar  ;)

I udgangspunktet er den nyeste version den bedste  ;)
Jeg kører altid med den nyeste version  ;)

Hilsen
Michael

Tak for svar  :)

Jeg syntes nu at installationen ser meget fornuftig ud. Min mistanke om softwaren kom da jeg har kørt uden nogen form for afbrydelser siden november sidste år, og nu ganske få dage efter at være slået over på tidsstyring så kom fejlen?
Grunden til at jeg ikke bare lige lagde en ny firmware i var at ind imellem så får man godt nok rettet et par fejl på den måde  :D, men man får som regel et par nye gratis med i handlen  :) Som f.eks med den sidst nye win10  ???

Jeg prøver med en nyere firmware. Er der nogen der er bedre end andre, eller skal man bare hoppe på den sidst nye med tablet?

SommerHilsen
Børge

Hej Børge,

Først og fremmest - nej, det er ikke normalt  ;)

Jeg tror ikke at det er software versionen der er skurken, men det skader da ikke at opdatere  ;)

Ved den slags fejl du oplever, ville jeg starte med at sikre at al jordforbindelse er i orden inklusiv jordforbindelse på cirkulationspumpe(r), motorventiler mm.

Hilsen
Michael


Hej

Her i den "varme" sommertid har jeg skiftet over til tidsstyring, og det køre sådan set fint.
MEN nu har jeg oplevet 2 gange at styringen går helt i sort, og den eneste måde jeg kan
tænde den igen er ved at afbryde strømmen på tavlen og slutte den igen, så køre det hele.

Det er ikke nok at bruge tænd/sluk knappen på styringen... Er det normalt?

Er det måske "rettet" i en nyere version? (jeg køre 7.0522)
Alt køre som jeg ønsker, derfor har jeg ikke opgraderet til en nyere fw.

Hilsen
Børge
WoodSign.dk
Styring nr. 47387 RTB på Android tablet
Opvarmer ca. 270 m2
RTB 10 kW v13.xxxx med VVB-styring og udvidelsesprint.
Årsforbrug 4,5 - 5 ton.
Online fra fyr https://stokercloud.dk/v3/#/mhes_rtb10/main-page
Hjemmeside www.mhes.dk
"How to do" videoer http://mhes.dk/hjem-2/videoer.html