Forfatter Emne: Mit fyr slukker konstant! Hjælp!  (Læst 6069 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Rookie-fyrmester

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 9
  • Respekt optjent: +1/-0
Sv: Mit fyr slukker konstant! Hjælp!
« Svar #15 Dato: Aug 14, 2017, 00:04 »
Hej Kenneth.

Ja det med utætheden må være VVS'eren der skal finde den. Så den "kan vi godt lade ligge i første omgang".. Jeg kontakter VVS igen.

(Hvorfor det så ikke kan cirkulere når der er under 0,8 bar giver stadig ingen mening?)

Tak - det var lige nøjagtig den her "Optima" som jeg havde hørt om. http://reg.stokercloud.dk/optima

Men hvis du mener folk kan se ud fra videon, om fyret er indstillet korrekt (Jeg vsier alle menuer og dens indstillinger) - så vil jeg selvfølgelig gerne starte med at prøve det, hvis du/nogenkan give et bud på nogle konkrete ændringer?


Offline xkfc

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 4444
  • Respekt optjent: +168/-24
    • mit fyr
Sv: Mit fyr slukker konstant! Hjælp!
« Svar #16 Dato: Aug 14, 2017, 01:26 »
Kvaliteten på trykmålerne på fyr og sikkerhedsventil er nok ikke af prangende kvalitet, så derfor er det ikke sikkert at der er 0,8bar fordi indikatoren siger det, og når du ofte hælder vand på er det min vurdering at der nemt kommer luft i systemet.

Ændringer og drift kommer helt an på anlæggets opbygning og ønsker til drift. Jeg har et par anlæg jeg kommer ved som kører on/off som oliefyr, men ejerne vil have gulvvarme og pilleforbruget betyder dem intet, og det kører faktisk fint nok. Jeg kan også se at nogle fyr bare står og tøffer på 10% her hen over sommeren.
Personligt bruger jeg urstyring og VVB styring.

Selve fyret er der ikke så mange ben i. Fyret skal være rent, blæser og kondensator til snegl motorer skal fungere, og man skal have nogle gode piller. En kammerat bruger Barlinek, disse virker fint, mens mine Stampemølle piller har det bedst med kompressorrens monteret.

Når fyret er rent og klar, drejer det sig om indstillingen. Her er der kun én vej frem, og det er at følge opstartsvejlledningen og justere luften ved 10-50-100%

Det er ikke sikkert at det giver det helt store forkromede overblik at se videoen, det bedste er nu engang at se det selv, og have fyret på nettet så man har grafer over alle temperaturene, stigetider og falde tider (temperaturer) samt drifts form.
Hilsen Kenneth
16kw Scotte V7, opop H418 24nov09 Herd: standart; Sommer; BB176, kompressor rens.
94' - 09' twinheat m20 85'
**2stk TRÆKSTABILISATOR** ;-)
200m2 23°/76m2 8-22° 1plan 1922 ca. 6 ton.
metro160combi + metro110combi
http://stokercloud.dk/dev/xkfcv7.html

Offline Rookie-fyrmester

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 9
  • Respekt optjent: +1/-0
Sv: Mit fyr slukker konstant! Hjælp!
« Svar #17 Dato: Aug 14, 2017, 02:02 »
Det giver god mening det hele. Måske skulle jeg lave en midlertidig løsning for at få den på nettet?

Jeg har også indtryk af at der kommer luft med ind når der lukkes vand på. Manometerne er sikkert noget billigt skrammel også ja. Var det en ide at lave sådan en luft ballon som jeg lufter ud manuelt?

Jeg har også tidligere brugt urstyring, men da jeg ikke kunne regne med at det tændte op igen, stoppede jeg med at bruge det. I øvrigt var min besparelse så lille at det var bedre at lade fyret køre 24/7.

Jeg renser fyret efter hver eneste tank, ellers fungerer det slet ikke, så ja jeg vil mene at jeg kommer rundt. Jeg bruger gode piller, German Pellets tror jeg det er. Min leverandør går MEGET op i pillerne og tester konstant nye, men vender altid tilbage til dem her, så jeg går ud fra at det ikke er det der giver mig problemer. Som tidligere nævnt er de også afvejet.

Hvad betyder det at justere luften ved 10-50-100%? Hvilke punkt er det i videoen (Evt. tid i videon) ?

Jeg vil prøve at undersøge om jeg kan få fyret på midlertidig på en wifi e.l.

Offline xkfc

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 4444
  • Respekt optjent: +168/-24
    • mit fyr
Sv: Mit fyr slukker konstant! Hjælp!
« Svar #18 Dato: Aug 14, 2017, 03:13 »
Nu ved jeg ikke hvilken styring du har, men med udgangspunkt i V7 er det side 23 i manualen.
http://www.nbe.dk/wp-content/uploads/2015/08/manual-v7-og-v10-dec-2014.pdf
Hilsen Kenneth
16kw Scotte V7, opop H418 24nov09 Herd: standart; Sommer; BB176, kompressor rens.
94' - 09' twinheat m20 85'
**2stk TRÆKSTABILISATOR** ;-)
200m2 23°/76m2 8-22° 1plan 1922 ca. 6 ton.
metro160combi + metro110combi
http://stokercloud.dk/dev/xkfcv7.html

Offline Rookie-fyrmester

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 9
  • Respekt optjent: +1/-0

Offline xkfc

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 4444
  • Respekt optjent: +168/-24
    • mit fyr
Sv: Mit fyr slukker konstant! Hjælp!
« Svar #20 Dato: Aug 14, 2017, 04:03 »
Princippet er helt det samme, blot er menu'en anderledes.

Du kan altid finde alle relevante dokumenter på nbe.dk
Hilsen Kenneth
16kw Scotte V7, opop H418 24nov09 Herd: standart; Sommer; BB176, kompressor rens.
94' - 09' twinheat m20 85'
**2stk TRÆKSTABILISATOR** ;-)
200m2 23°/76m2 8-22° 1plan 1922 ca. 6 ton.
metro160combi + metro110combi
http://stokercloud.dk/dev/xkfcv7.html