Forfatter Emne: Wifi rtb v13  (Læst 12984 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline BoinkUser

  • Administrator
  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 2148
  • Respekt optjent: +83/-4
    • StokerKontrol - Software til dit pillefyr
Sv: Wifi rtb v13
« Svar #15 Dato: Sep 25, 2017, 18:48 »
Nu er der pludselig begyndt at komme en lille hvid firkant med info om ustabilt netværk. Det har jeg aldrig set før?
Og Ja det er åbenbart ustabilt, for den hopper hele tiden af.

Hej,

Jeg har kigget lidt på dine data, der er en meget ustabil forbindelse fra fyret til clouden. Der kan gå flere minutter mellem at den får hul igennem, og nogle gange går den helt i stå.

Jeg ville nok prøve at få flyttet din repeater til et passende sted, hvis din router er langt væk, så skal du noget tættere på med repeateren. Du kan evt. også tjekke at repeateren er sat korrekt op med en pc e.l. Du kan prøve at lave en speedtest f.eks. via http://beta.speedtest.net/ igennem repeateren og se at du har nogenlunde den samme hastighed som hvis du er tilsluttet direkte til din router.

Jeg ved godt det ikke er helt konkret, men ud fra det du skriver er det nok det bedste jeg kan gøre.

Mvh. Jens
Version 13 styring, styret fra 22" tablet, Opop 418 kedel
Opvarmer 238 m2 (heraf 119 kælder)

Offline stenstrup

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 394
  • Respekt optjent: +9/-0
  • Godt tilfreds
Sv: Wifi rtb v13
« Svar #16 Dato: Sep 25, 2017, 19:09 »
Jeg har snart haft repeateren alle mulige steder. Endda ude i haven lige på den anden side af væggen hvor routeren står. Routeren står ovenpå en reol. Der er fin forbindelse til routeren på alle andre enheder undtagen fyret. Men ved selvfølgelig ikke om det er via repeateren eller direkte til routeren. Det kunne jo godt tyde på der er noget galt med repeateren eller med fyret.
Tabletten har hele tiden haft svært ved at holde forbindelsen, også direkte til fyret. Også selvom det var det eneste den var koblet på. Typisk skulle forbindelsen genetableres hver morgen og aften, når jeg skulle se til fyret.
Havde så håbet det blev bedre med repeateren, men nej  :(
RTB. V13 10kw, 320kg rtb silo. VMV kvs 4.0 ventil/Frese føler til kedel retur. Elektrisk 2-vejs ventil og vma kvs 2.5 med ravk til vvb. Det meste opvarmes med radiatorer. Ca 65 KVM gulvvarme i stuer/køkken via blandekreds og 4m2 direkte nedroslet vha forindstilling på badeværelset. Kamstrup varmemåler. 2 stk trækstabilisatorer indmuret i skorsten, en under en over indgang fra pillefyr. 6 kvm Vølund solfangere/300 l vvb. Brændeovn i stuen.160 kvm hus i to plan fra 1929 (1. Sal renoveret/isoleret i 70'erne) forbrug pr år ca 5,5T
https://stokercloud.dk/v3/#/32178/main-page

Offline stenstrup

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 394
  • Respekt optjent: +9/-0
  • Godt tilfreds
Sv: Wifi rtb v13
« Svar #17 Dato: Sep 25, 2017, 20:14 »
Der er forbindelse via repeateren på omkring 8-8,5 mbps og ca 8,5 via routeren. Så umiddelbart virker repeateren da?
RTB. V13 10kw, 320kg rtb silo. VMV kvs 4.0 ventil/Frese føler til kedel retur. Elektrisk 2-vejs ventil og vma kvs 2.5 med ravk til vvb. Det meste opvarmes med radiatorer. Ca 65 KVM gulvvarme i stuer/køkken via blandekreds og 4m2 direkte nedroslet vha forindstilling på badeværelset. Kamstrup varmemåler. 2 stk trækstabilisatorer indmuret i skorsten, en under en over indgang fra pillefyr. 6 kvm Vølund solfangere/300 l vvb. Brændeovn i stuen.160 kvm hus i to plan fra 1929 (1. Sal renoveret/isoleret i 70'erne) forbrug pr år ca 5,5T
https://stokercloud.dk/v3/#/32178/main-page

Offline stenstrup

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 394
  • Respekt optjent: +9/-0
  • Godt tilfreds
Sv: Wifi rtb v13
« Svar #18 Dato: Sep 26, 2017, 19:54 »
I går da jeg testede forbindelsen på repeateren, var jeg inde i opsætningen. Det satte jeg et flueben ved et "enable Wifi et eller andet jeg ikke kan huske" og siden da har der været forbindelse. Nu kan jeg se fyret på stokercloud når jeg ikke er hjemme og via NBE v13 app'en når jeg er på Wi-Fi herhjemme. Men selve tabletten til fyret vil ikke ret gerne forbinde via det lokale netværk, men helst direkte til fyret. Ellers er netværket ustabilt. Tabletten har jeg stående ovenpå fyret, så hvis fyret har forbindelse til nettet hvorfor har tabletten så ikke?
Desuden har jeg observeret at jeg indimellem ikke kan aflæse grafer.
« Senest Redigeret: Sep 26, 2017, 19:56 af stenstrup »
RTB. V13 10kw, 320kg rtb silo. VMV kvs 4.0 ventil/Frese føler til kedel retur. Elektrisk 2-vejs ventil og vma kvs 2.5 med ravk til vvb. Det meste opvarmes med radiatorer. Ca 65 KVM gulvvarme i stuer/køkken via blandekreds og 4m2 direkte nedroslet vha forindstilling på badeværelset. Kamstrup varmemåler. 2 stk trækstabilisatorer indmuret i skorsten, en under en over indgang fra pillefyr. 6 kvm Vølund solfangere/300 l vvb. Brændeovn i stuen.160 kvm hus i to plan fra 1929 (1. Sal renoveret/isoleret i 70'erne) forbrug pr år ca 5,5T
https://stokercloud.dk/v3/#/32178/main-page

Offline kivi

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 352
  • Respekt optjent: +6/-0
Sv: Wifi rtb v13
« Svar #19 Dato: Sep 27, 2017, 06:49 »
Kan du ikke fjerne/slette fyrets wifi i tabletetten, så den ikke skifter hele tiden.
Mvh
Ole
BlackStar 1016, 16 kW, V6.76, 160+54 m2,  kompressorrens, 300L VVB med solfanger, Pellmon på Raspberry pi

Offline stenstrup

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 394
  • Respekt optjent: +9/-0
  • Godt tilfreds
Sv: Wifi rtb v13
« Svar #20 Dato: Sep 27, 2017, 19:11 »
Nu har jeg slettet, så der kun er mit lokale netværk. Der står jo intet i vejledningen om at forbindelse til fyret skal "glemmes" 
Tabletten hopper herefter stadig af og på konstant, og den hvide firkant "netværk ustabilt" kommer hele tiden frem, selvom "Wifi viften"  viser at der er forbindelse. Sidder med telefon og tablet ved siden af hinanden, så der burde være lige vilkår. Jeg har genstartet flere gange, uden det hjælper.
Min telefon har haft fin forbindelse siden jeg ændrede repeateren. Så synes det virker som om det nu er tabletten sen er gal med?
RTB. V13 10kw, 320kg rtb silo. VMV kvs 4.0 ventil/Frese føler til kedel retur. Elektrisk 2-vejs ventil og vma kvs 2.5 med ravk til vvb. Det meste opvarmes med radiatorer. Ca 65 KVM gulvvarme i stuer/køkken via blandekreds og 4m2 direkte nedroslet vha forindstilling på badeværelset. Kamstrup varmemåler. 2 stk trækstabilisatorer indmuret i skorsten, en under en over indgang fra pillefyr. 6 kvm Vølund solfangere/300 l vvb. Brændeovn i stuen.160 kvm hus i to plan fra 1929 (1. Sal renoveret/isoleret i 70'erne) forbrug pr år ca 5,5T
https://stokercloud.dk/v3/#/32178/main-page

Offline stenstrup

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 394
  • Respekt optjent: +9/-0
  • Godt tilfreds
Sv: Wifi rtb v13
« Svar #21 Dato: Sep 29, 2017, 20:11 »
Jeg forstår åbenbart ikke hvordan det hænger sammen.
Når tabletten (den der følger med fyret)  er forbundet med fyret, så kan jeg godt få forbindelse til fyret via app på telefon på mit eget netværk. Jeg kan også se fyret på stokercloud. Så snart jeg prøver at forbinde tabletten til mit lokale netværk, så kan jeg ikke få forbindelse fra telefonen?
Er det fyret eller tabletten der skal have internet forbindelse for at det virker eller er der et eller andet helt galt? Skal der ændres noget i Wifi  indstillingerne på tabletten eller foregår det kun via NBE app'en der ligger på? ???
Det er tæt på jeg giver op og bare lader tabletten have forbindelse til fyret, uden noget andet. :-\
RTB. V13 10kw, 320kg rtb silo. VMV kvs 4.0 ventil/Frese føler til kedel retur. Elektrisk 2-vejs ventil og vma kvs 2.5 med ravk til vvb. Det meste opvarmes med radiatorer. Ca 65 KVM gulvvarme i stuer/køkken via blandekreds og 4m2 direkte nedroslet vha forindstilling på badeværelset. Kamstrup varmemåler. 2 stk trækstabilisatorer indmuret i skorsten, en under en over indgang fra pillefyr. 6 kvm Vølund solfangere/300 l vvb. Brændeovn i stuen.160 kvm hus i to plan fra 1929 (1. Sal renoveret/isoleret i 70'erne) forbrug pr år ca 5,5T
https://stokercloud.dk/v3/#/32178/main-page

Offline MHES

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 7385
  • Respekt optjent: +470/-56
  • Der findes ikke dumme spørgsmål - kun dumme svar
    • MHES
Sv: Wifi rtb v13
« Svar #22 Dato: Sep 29, 2017, 21:50 »
Fyret skal på dit netværk i huset og derigennem har det forbindelse til internettet.

Din tablet skal have forbindelse til dit netværk i huset og derigennem har den også forbindelse til internettet.

Så starter du app'en på din tablet, og hvis app'en forbinder til fyrets trådløse netværk, skal du ændre det under <Setup> menuen til højre (Forbindelse), helt forneden <Forbind fyr til stokercloud>.

Hilsen
Michael

Jeg forstår åbenbart ikke hvordan det hænger sammen.
Når tabletten (den der følger med fyret)  er forbundet med fyret, så kan jeg godt få forbindelse til fyret via app på telefon på mit eget netværk. Jeg kan også se fyret på stokercloud. Så snart jeg prøver at forbinde tabletten til mit lokale netværk, så kan jeg ikke få forbindelse fra telefonen?
Er det fyret eller tabletten der skal have internet forbindelse for at det virker eller er der et eller andet helt galt? Skal der ændres noget i Wifi  indstillingerne på tabletten eller foregår det kun via NBE app'en der ligger på? ???
Det er tæt på jeg giver op og bare lader tabletten have forbindelse til fyret, uden noget andet. :-\
Styring nr. 47387 RTB på Android tablet
Opvarmer ca. 270 m2
RTB 10 kW v13.xxxx med VVB-styring og udvidelsesprint.
Årsforbrug 4,5 - 5 ton.
Online fra fyr https://stokercloud.dk/v3/#/mhes_rtb10/main-page
Hjemmeside www.mhes.dk
"How to do" videoer http://mhes.dk/hjem-2/videoer.html

Offline stenstrup

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 394
  • Respekt optjent: +9/-0
  • Godt tilfreds
Sv: Wifi rtb v13
« Svar #23 Dato: Sep 29, 2017, 22:18 »
Hmm. Så synes jeg det er mærkeligt at min telefon kan holde forbindelsen og tabletten ikke kan, selvom de ligger side om side...
RTB. V13 10kw, 320kg rtb silo. VMV kvs 4.0 ventil/Frese føler til kedel retur. Elektrisk 2-vejs ventil og vma kvs 2.5 med ravk til vvb. Det meste opvarmes med radiatorer. Ca 65 KVM gulvvarme i stuer/køkken via blandekreds og 4m2 direkte nedroslet vha forindstilling på badeværelset. Kamstrup varmemåler. 2 stk trækstabilisatorer indmuret i skorsten, en under en over indgang fra pillefyr. 6 kvm Vølund solfangere/300 l vvb. Brændeovn i stuen.160 kvm hus i to plan fra 1929 (1. Sal renoveret/isoleret i 70'erne) forbrug pr år ca 5,5T
https://stokercloud.dk/v3/#/32178/main-page

Offline stenstrup

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 394
  • Respekt optjent: +9/-0
  • Godt tilfreds
Sv: Wifi rtb v13
« Svar #24 Dato: Okt 02, 2017, 17:00 »
Nyt problem opstået. Nu har der været nogenlunde hul igennem et stykke tid, men pludselig er den hoppet af igen.
Nu får jeg meddelelse om at tjekke kodeord til nettet? Det er den rigtige kode der står? Går jeg i Wi-Fi indstilling på tabletten kan jeg godt få den til at forbinde til wifi?
RTB. V13 10kw, 320kg rtb silo. VMV kvs 4.0 ventil/Frese føler til kedel retur. Elektrisk 2-vejs ventil og vma kvs 2.5 med ravk til vvb. Det meste opvarmes med radiatorer. Ca 65 KVM gulvvarme i stuer/køkken via blandekreds og 4m2 direkte nedroslet vha forindstilling på badeværelset. Kamstrup varmemåler. 2 stk trækstabilisatorer indmuret i skorsten, en under en over indgang fra pillefyr. 6 kvm Vølund solfangere/300 l vvb. Brændeovn i stuen.160 kvm hus i to plan fra 1929 (1. Sal renoveret/isoleret i 70'erne) forbrug pr år ca 5,5T
https://stokercloud.dk/v3/#/32178/main-page

Offline stenstrup

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 394
  • Respekt optjent: +9/-0
  • Godt tilfreds
Sv: Wifi rtb v13
« Svar #25 Dato: Okt 02, 2017, 20:25 »
Har nu prøvet at nulstille repeateren og genopsætte på ny. "Glemme" alle Wifi forbindelser i tabletten, og tilslutte på ny. Lige i skrivende stund er der umiddelbart forbindelse. Det må være manglen på hastighed eller for mange der bruger af den der er, siden det hopper af og på.
« Senest Redigeret: Okt 02, 2017, 20:47 af stenstrup »
RTB. V13 10kw, 320kg rtb silo. VMV kvs 4.0 ventil/Frese føler til kedel retur. Elektrisk 2-vejs ventil og vma kvs 2.5 med ravk til vvb. Det meste opvarmes med radiatorer. Ca 65 KVM gulvvarme i stuer/køkken via blandekreds og 4m2 direkte nedroslet vha forindstilling på badeværelset. Kamstrup varmemåler. 2 stk trækstabilisatorer indmuret i skorsten, en under en over indgang fra pillefyr. 6 kvm Vølund solfangere/300 l vvb. Brændeovn i stuen.160 kvm hus i to plan fra 1929 (1. Sal renoveret/isoleret i 70'erne) forbrug pr år ca 5,5T
https://stokercloud.dk/v3/#/32178/main-page

Offline kejsermad

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 116
  • Respekt optjent: +5/-0
Sv: Wifi rtb v13
« Svar #26 Dato: Okt 06, 2017, 15:37 »
Jeg har også netop fået installeret et nyt fyr og har lignende problematik. Har wifi extender på med ok forbindelse, og kan fint tilgå mit wifi fra både fra både computer og telefon, men ingen forbindelse til fyr. Heller ikke internt via tablet. Tænker umiddelbart at det er fyret/tablet der er defekt/dårlig kvalitet. Selvom jeg deler min internetforbindelse via min telefon er der intet brugbart signal. Er rent ud sagt p****træt af det!
Betragter IKKE denne funktion som lir men som noget brugbart som så viser sig ikke at være det... Overvejer at tage kontakt til NBE vedr. dette.
« Senest Redigeret: Okt 06, 2017, 15:38 af kejsermad »

Offline stenstrup

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 394
  • Respekt optjent: +9/-0
  • Godt tilfreds
Sv: Wifi rtb v13
« Svar #27 Dato: Okt 06, 2017, 18:04 »
Har fundet denne artikel der beskriver det meget godt.

Med det mener jeg også at der er intet der taler for at NBE har placeret en Wifi modtager inde under beklædningen på fyret. Jeg tror det er de færreste der har deres fyr og router placeret så tæt at det ikke giver problemer.
Talte med vores IT ansvarlige på jobbet, som netop nævnte forbindelsesproblemer med Wifi gemt bag metal og ISÆR vand, som skulle bremse Wifi ret kraftigt.
Jeg har prøvet mange forskellige placeringer mm. uden held. Nu er jeg heller ikke ekspert ud i Wi-Fi, men tænker heller ikke at det skulle være nødvendigt. Jeg har valgt ikke at bruge mere tid på de vanskeligheder Wifi giver i forbindelse med fyret lige pt, da jeg ikke har den fornødne tid og overskud, samt forstand til det.

Her er lidt fra artiklen og link til samme.

WiFi er en af vores mest benyttede teknologier i hjemmet i dag og bliver af mange - særligt de unge - anset som en menneskerettighed på niveau med vand.

Alligevel sætter vi os ofte alt for lidt ind i, hvordan den trådløse teknologi fungerer samt hvordan vi udnytter den bedst muligt.

Derfor er WiFi-problemer med dækning eller båndbredde nogle af de største problemer i hjemmteknologien.

https://www.computerworld.dk/art/239564/daarligt-wifi-i-hjemmet-her-er-otte-enkle-raad-til-at-sikre-bedre-wi-fi-daekning-derhjemme
RTB. V13 10kw, 320kg rtb silo. VMV kvs 4.0 ventil/Frese føler til kedel retur. Elektrisk 2-vejs ventil og vma kvs 2.5 med ravk til vvb. Det meste opvarmes med radiatorer. Ca 65 KVM gulvvarme i stuer/køkken via blandekreds og 4m2 direkte nedroslet vha forindstilling på badeværelset. Kamstrup varmemåler. 2 stk trækstabilisatorer indmuret i skorsten, en under en over indgang fra pillefyr. 6 kvm Vølund solfangere/300 l vvb. Brændeovn i stuen.160 kvm hus i to plan fra 1929 (1. Sal renoveret/isoleret i 70'erne) forbrug pr år ca 5,5T
https://stokercloud.dk/v3/#/32178/main-page

Offline kejsermad

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 116
  • Respekt optjent: +5/-0
Sv: Wifi rtb v13
« Svar #28 Dato: Okt 06, 2017, 18:17 »
Men jeg har også store problemer med overhovedet at komme i forbindelse med fyret via tabletten og det er da helt galt. Jeg er pt stillet lige så dårlig som med min gamle Baxi...

Offline stenstrup

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 394
  • Respekt optjent: +9/-0
  • Godt tilfreds
Sv: Wifi rtb v13
« Svar #29 Dato: Okt 06, 2017, 19:27 »
Så kunne det jo godt tyde på en fejl et sted. Prøv at høre Der hvor du har købt fyret. Fejl sker jo, selvom det selvfølgelig er frustrerende.
Evt noget i nærheden der forstyrrer?
« Senest Redigeret: Okt 06, 2017, 19:28 af stenstrup »
RTB. V13 10kw, 320kg rtb silo. VMV kvs 4.0 ventil/Frese føler til kedel retur. Elektrisk 2-vejs ventil og vma kvs 2.5 med ravk til vvb. Det meste opvarmes med radiatorer. Ca 65 KVM gulvvarme i stuer/køkken via blandekreds og 4m2 direkte nedroslet vha forindstilling på badeværelset. Kamstrup varmemåler. 2 stk trækstabilisatorer indmuret i skorsten, en under en over indgang fra pillefyr. 6 kvm Vølund solfangere/300 l vvb. Brændeovn i stuen.160 kvm hus i to plan fra 1929 (1. Sal renoveret/isoleret i 70'erne) forbrug pr år ca 5,5T
https://stokercloud.dk/v3/#/32178/main-page