Forfatter Emne: Wifi rtb v13  (Læst 12890 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline kejsermad

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 116
  • Respekt optjent: +5/-0
Sv: Wifi rtb v13
« Svar #30 Dato: Okt 10, 2017, 17:02 »
Problemet ser nu ud til at være løst med stor hjælp fra Henrik fra q-pro. Rart med en gut der ved hvad han snakker om og kan sit kram. Løsningen blev en router som står i fyrrummet. Det er en router med indbygget sim kort så den fungerer som hotspot. Onlinetiden er nu 99% og er meget stabil. Har lånt denne router af Henrik midlertidig inden jeg modtager min egen. Bruger så det ekstra simkort som følger med mit mobilabonnement. På bonussiden har jeg tilmed fået et stærkt signal til bilen også

Offline stenstrup

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 394
  • Respekt optjent: +9/-0
  • Godt tilfreds
Sv: Wifi rtb v13
« Svar #31 Dato: Okt 10, 2017, 18:38 »
Det lyder super. Måske også det er en mulig løsning hos mig. Synes bare snart det er en omstændig omgang. Og dyr. :-\
RTB. V13 10kw, 320kg rtb silo. VMV kvs 4.0 ventil/Frese føler til kedel retur. Elektrisk 2-vejs ventil og vma kvs 2.5 med ravk til vvb. Det meste opvarmes med radiatorer. Ca 65 KVM gulvvarme i stuer/køkken via blandekreds og 4m2 direkte nedroslet vha forindstilling på badeværelset. Kamstrup varmemåler. 2 stk trækstabilisatorer indmuret i skorsten, en under en over indgang fra pillefyr. 6 kvm Vølund solfangere/300 l vvb. Brændeovn i stuen.160 kvm hus i to plan fra 1929 (1. Sal renoveret/isoleret i 70'erne) forbrug pr år ca 5,5T
https://stokercloud.dk/v3/#/32178/main-page

Offline kejsermad

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 116
  • Respekt optjent: +5/-0
Sv: Wifi rtb v13
« Svar #32 Dato: Okt 12, 2017, 20:44 »
Enig. Kostede mig godt nok kun knap 400kr for modem og abonnementet er betalt af arbejdsgiver så for mit vedkommende er det en fair pris.

Offline stenstrup

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 394
  • Respekt optjent: +9/-0
  • Godt tilfreds
Sv: Wifi rtb v13
« Svar #33 Dato: Okt 24, 2017, 18:24 »
Så fik jeg fundet en løsning. Har et sæt tp link til at forlænge signalet via el installationen. Har så sat repeateren op som Accesspoint lige oven over fyret. Der er fuld styrke på Wi-Fi signalet og masser af hastighed via mobilen.
Synes så stadigvæk det er mærkeligt at netværksstatus på tabletten til fyret kun har total net på omkring de 35 og aktuel status svinger fra 40 og helt ned til 20.
Kan heller ikke forstå hvorfor "jordkloden" ikke kommer frem på forsiden?
Bortset fra det kan jeg se fyret på stokercloud og også tilgå det via app på mobilen.
Så nu er jeg bare spændt på om det så hopper af nettet igen.
RTB. V13 10kw, 320kg rtb silo. VMV kvs 4.0 ventil/Frese føler til kedel retur. Elektrisk 2-vejs ventil og vma kvs 2.5 med ravk til vvb. Det meste opvarmes med radiatorer. Ca 65 KVM gulvvarme i stuer/køkken via blandekreds og 4m2 direkte nedroslet vha forindstilling på badeværelset. Kamstrup varmemåler. 2 stk trækstabilisatorer indmuret i skorsten, en under en over indgang fra pillefyr. 6 kvm Vølund solfangere/300 l vvb. Brændeovn i stuen.160 kvm hus i to plan fra 1929 (1. Sal renoveret/isoleret i 70'erne) forbrug pr år ca 5,5T
https://stokercloud.dk/v3/#/32178/main-page

Offline kejsermad

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 116
  • Respekt optjent: +5/-0
Sv: Wifi rtb v13
« Svar #34 Dato: Okt 24, 2017, 19:20 »
Godt for dig :-)Som du kan læse i en anden tråd så er mit stadig ikke stabilt til trods for at jeg har en 4g router til at stå lige ved siden af...

Offline stenstrup

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 394
  • Respekt optjent: +9/-0
  • Godt tilfreds
Sv: Wifi rtb v13
« Svar #35 Dato: Okt 24, 2017, 21:24 »
Så røg forbindelsen igen. Synes det virker højest besynderligt. Går man ind under Wi-Fi på tabletten, så er signalstyrken "fremragende", men fyret kan åbenbart ikke fange det alligevel. Begynder at mistænke modtageren i fyret.
« Senest Redigeret: Okt 25, 2017, 05:40 af stenstrup »
RTB. V13 10kw, 320kg rtb silo. VMV kvs 4.0 ventil/Frese føler til kedel retur. Elektrisk 2-vejs ventil og vma kvs 2.5 med ravk til vvb. Det meste opvarmes med radiatorer. Ca 65 KVM gulvvarme i stuer/køkken via blandekreds og 4m2 direkte nedroslet vha forindstilling på badeværelset. Kamstrup varmemåler. 2 stk trækstabilisatorer indmuret i skorsten, en under en over indgang fra pillefyr. 6 kvm Vølund solfangere/300 l vvb. Brændeovn i stuen.160 kvm hus i to plan fra 1929 (1. Sal renoveret/isoleret i 70'erne) forbrug pr år ca 5,5T
https://stokercloud.dk/v3/#/32178/main-page

Offline stenstrup

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 394
  • Respekt optjent: +9/-0
  • Godt tilfreds
Sv: Wifi rtb v13
« Svar #36 Dato: Okt 25, 2017, 05:41 »
Lige pt er der heller ikke blå lys i dioden på printet på fyret. Skulle den ikke også helst lyse for at indikere at Wi-Fi er aktiv?
RTB. V13 10kw, 320kg rtb silo. VMV kvs 4.0 ventil/Frese føler til kedel retur. Elektrisk 2-vejs ventil og vma kvs 2.5 med ravk til vvb. Det meste opvarmes med radiatorer. Ca 65 KVM gulvvarme i stuer/køkken via blandekreds og 4m2 direkte nedroslet vha forindstilling på badeværelset. Kamstrup varmemåler. 2 stk trækstabilisatorer indmuret i skorsten, en under en over indgang fra pillefyr. 6 kvm Vølund solfangere/300 l vvb. Brændeovn i stuen.160 kvm hus i to plan fra 1929 (1. Sal renoveret/isoleret i 70'erne) forbrug pr år ca 5,5T
https://stokercloud.dk/v3/#/32178/main-page

Offline kejsermad

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 116
  • Respekt optjent: +5/-0
Sv: Wifi rtb v13
« Svar #37 Dato: Okt 25, 2017, 05:54 »
Tror det er en fejl i fyret på begge anlæg...

Offline BoinkUser

  • Administrator
  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 2148
  • Respekt optjent: +83/-4
    • StokerKontrol - Software til dit pillefyr
Sv: Wifi rtb v13
« Svar #38 Dato: Okt 25, 2017, 08:01 »
Hej Kejsermad og Stenstrup :)

Kan i ikke prøve at tage kontakt til mig på info@stokersoft.com eller ringe til mig på 31373372,  der er skrevet lidt frem og tilbage, og så lad os finde hoved og hale på det. Der er naturligvis en løsning på problemet, men vi skal lige være sikre på, hvad der sker hos jer og det er nok nemmest at tage en snak om det.

Mvh. Jens
Version 13 styring, styret fra 22" tablet, Opop 418 kedel
Opvarmer 238 m2 (heraf 119 kælder)

Offline Brask

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 11
  • Respekt optjent: +1/-0
Sv: Wifi rtb v13
« Svar #39 Dato: Okt 25, 2017, 09:11 »
Jeg har også problemer med at min tablet mister forbindelsen til fyret. Tabletten er placeret 4 meter fra fyret og 50 cm fra WIFI extenderen. Jeg genstarter jævnligt tabletten for at få forbindelse til fyret igen. Meget irriterende problem

Offline BoinkUser

  • Administrator
  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 2148
  • Respekt optjent: +83/-4
    • StokerKontrol - Software til dit pillefyr
Sv: Wifi rtb v13
« Svar #40 Dato: Okt 25, 2017, 11:26 »
Jeg har også problemer med at min tablet mister forbindelsen til fyret. Tabletten er placeret 4 meter fra fyret og 50 cm fra WIFI extenderen. Jeg genstarter jævnligt tabletten for at få forbindelse til fyret igen. Meget irriterende problem

Hej Brask

Nu skriver du ikke så meget op hvordan det er sat op, det er altid rart med lidt baggrundsinfo, men du er velkommen til at skrive/ringe også.

Mvh. Jens
Version 13 styring, styret fra 22" tablet, Opop 418 kedel
Opvarmer 238 m2 (heraf 119 kælder)

Offline kejsermad

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 116
  • Respekt optjent: +5/-0
Sv: Wifi rtb v13
« Svar #41 Dato: Okt 25, 2017, 16:33 »
Hej Jens. Tak for svar. Har pt lånt Henrik q-pros router da min egen ikke er kommet endnu. Vil vente med at ringe til dig til jeg modtager den nye router. Det bliver nok først i næste uge da den er i restprdre.

Offline stenstrup

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 394
  • Respekt optjent: +9/-0
  • Godt tilfreds
Sv: Wifi rtb v13
« Svar #42 Dato: Okt 25, 2017, 18:21 »
Hej Jens

Har sendt dig en mail. Tænker vi kan tage den over telefonen efterfølgende.
Har i hvert fald bemærket at den blå diode ikke er tændt hele tiden og indimellem blinker den også. Har nu lagt repeateren helt ned ovenpå fyret, så signalet burde være indenfor række vide. Total net 65 og aktuel net 100
Lige pt er der forbindelse, men tænker den forsvinder igen på et tidspunkt. Der er stadig ingen globus på tabletten, men derimod er der på app'en på mobilen. Det forstår jeg ikke?
Har koblet mobilen på repeateren og der er i hvert fald også hul igennem, da jeg er koblet til den i skrivende stund.
« Senest Redigeret: Okt 25, 2017, 18:35 af stenstrup »
RTB. V13 10kw, 320kg rtb silo. VMV kvs 4.0 ventil/Frese føler til kedel retur. Elektrisk 2-vejs ventil og vma kvs 2.5 med ravk til vvb. Det meste opvarmes med radiatorer. Ca 65 KVM gulvvarme i stuer/køkken via blandekreds og 4m2 direkte nedroslet vha forindstilling på badeværelset. Kamstrup varmemåler. 2 stk trækstabilisatorer indmuret i skorsten, en under en over indgang fra pillefyr. 6 kvm Vølund solfangere/300 l vvb. Brændeovn i stuen.160 kvm hus i to plan fra 1929 (1. Sal renoveret/isoleret i 70'erne) forbrug pr år ca 5,5T
https://stokercloud.dk/v3/#/32178/main-page

Offline stenstrup

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 394
  • Respekt optjent: +9/-0
  • Godt tilfreds
Sv: Wifi rtb v13
« Svar #43 Dato: Okt 26, 2017, 18:41 »
Indtil videre er problemet løst, efter jeg har lagt Wifi repeateren direkte ovenpå fyret. Har talt med Jens (boinkuser) tidligere på dagen om det, uden at vi egentlig kom frem til en årsag. Måske er der bare noget hos mig der forstyrrer signalet? Men tak fordi du tog dig tid alligevel  :)
Anyway så er forbindelsen etableret og jeg har for første gang kunne tilgå fyret via app'en på mobilen via mobil data, og forbindelsen er ikke mistet indtil videre  :)
« Senest Redigeret: Okt 26, 2017, 18:52 af stenstrup »
RTB. V13 10kw, 320kg rtb silo. VMV kvs 4.0 ventil/Frese føler til kedel retur. Elektrisk 2-vejs ventil og vma kvs 2.5 med ravk til vvb. Det meste opvarmes med radiatorer. Ca 65 KVM gulvvarme i stuer/køkken via blandekreds og 4m2 direkte nedroslet vha forindstilling på badeværelset. Kamstrup varmemåler. 2 stk trækstabilisatorer indmuret i skorsten, en under en over indgang fra pillefyr. 6 kvm Vølund solfangere/300 l vvb. Brændeovn i stuen.160 kvm hus i to plan fra 1929 (1. Sal renoveret/isoleret i 70'erne) forbrug pr år ca 5,5T
https://stokercloud.dk/v3/#/32178/main-page