Forfatter Emne: V7 UDP protocol Excel  (Læst 12994 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline soernf

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 8
  • Respekt optjent: +0/-0
V7 UDP protocol Excel
« Dato: Okt 13, 2017, 22:09 »
Hej

Jeg har set noget med at der skulle eksistere et Excel ark der skulle beskrive UDP Protocolen til V7 styringen.
Er der en der kan dele det?

Jeg kunne godt tænke mig at kunne kontrollere styringen med en Siemens S7-1200 PLC.

Søren

Offline BoinkUser

  • Administrator
  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 2148
  • Respekt optjent: +83/-4
    • StokerKontrol - Software til dit pillefyr
Sv: V7 UDP protocol Excel
« Svar #1 Dato: Okt 31, 2017, 11:12 »
Hej

Jeg har set noget med at der skulle eksistere et Excel ark der skulle beskrive UDP Protocolen til V7 styringen.
Er der en der kan dele det?

Jeg kunne godt tænke mig at kunne kontrollere styringen med en Siemens S7-1200 PLC.

Søren

Hej Søren

Spændende skriv lige til mig på info@stokersoft.com - så kan vi finde ud af noget.

Mvh. Jens
Version 13 styring, styret fra 22" tablet, Opop 418 kedel
Opvarmer 238 m2 (heraf 119 kælder)

Offline soernf

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 8
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: V7 UDP protocol Excel
« Svar #2 Dato: Dec 27, 2017, 00:58 »
Hej Jens,

Jeg har skrevet til dig på din mail, men jeg ved ikke om du har overset den?

Søren

Offline Proxie_dk

  • Guru
  • ****
  • Indlæg: 68
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: V7 UDP protocol Excel
« Svar #3 Dato: Feb 04, 2023, 02:37 »
Hej

Jeg har set noget med at der skulle eksistere et Excel ark der skulle beskrive UDP Protocolen til V7 styringen.
Er der en der kan dele det?

Jeg kunne godt tænke mig at kunne kontrollere styringen med en Siemens S7-1200 PLC.

Søren

Selvom det er en ældre tråd. Hvorfor kommunikere med en plc <-> NBE, når du kan lave ret simpelt din egen styring i S7-1200? Får du fat i en HMI, så er du godt kørende (og der er integtationer til diverse home automation løsninger til Siemens PLCer

PLC skal blot være på LAN..så skal du bare sætte lille IO ved fyret med de kort til alle sensorer, aktuatorer, analog mv (det er svinedyrt fra ny af, men ebay flyder med brugte Siemens stumper)