Forfatter Emne: Timer problemer i Version 1.77  (Læst 4534 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Eddy

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 3
  • Respekt optjent: +0/-0
Timer problemer i Version 1.77
« Dato: Sep 14, 2009, 21:52 »
Jeg har netop installeret min PC og installeret version 1.50. Det kørte fint. Jeg installer så version 1.77 det går galt. Eksempel: jeg har timer på som følger Timer 1: start: 05:00 stop 07:00 Alle dage - Timer 2: start 15:00 stop 21:00. Men det virker kun i perioder, for det meste så er den ikke gået i gang om morgenen. Jeg bruger Microsoft XP. Jeg har forsøgt med at slette alle stoker programmer og køre en scandisk og så geninstaller version 1.77 men det virker stadigvæk ikke. Desuden så får jeg ofte fejl meddelesen Optændingsfejl1, især om morgenen, den står og bipper. Jeg har også forsøgt med Natsænkning det virker slet ikke. Kan nogen hjælpe mig, så konen ikke skal stå under den kolde bruser hver morgen??!!

Offline BoinkUser

  • Administrator
  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 2148
  • Respekt optjent: +83/-4
    • StokerKontrol - Software til dit pillefyr
Sv: Timer problemer i Version 1.77
« Svar #1 Dato: Sep 15, 2009, 06:39 »
Jeg har netop installeret min PC og installeret version 1.50. Det kørte fint. Jeg installer så version 1.77 det går galt. Eksempel: jeg har timer på som følger Timer 1: start: 05:00 stop 07:00 Alle dage - Timer 2: start 15:00 stop 21:00. Men det virker kun i perioder, for det meste så er den ikke gået i gang om morgenen. Jeg bruger Microsoft XP. Jeg har forsøgt med at slette alle stoker programmer og køre en scandisk og så geninstaller version 1.77 men det virker stadigvæk ikke. Desuden så får jeg ofte fejl meddelesen Optændingsfejl1, især om morgenen, den står og bipper. Jeg har også forsøgt med Natsænkning det virker slet ikke. Kan nogen hjælpe mig, så konen ikke skal stå under den kolde bruser hver morgen??!!

Hej Eddy

Hvilken brænder har du? Og hvilken chip version?

Husk at når brænderen står med en fejl, så vil timerne ikke starte den. Det er ikke sikkert det er hele problemet men måske en del af det.

For at undgå fejloptændinger, kan du overveje at sætte blæs ned under optænding, øge effekten på tænderen og evt. tændtiden. Du kan læse mere om disse justeringer ved at søge lidt her på forummet.

Mvh. Jens

Version 13 styring, styret fra 22" tablet, Opop 418 kedel
Opvarmer 238 m2 (heraf 119 kælder)

Offline Eddy

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 3
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: Timer problemer i Version 1.77
« Svar #2 Dato: Sep 19, 2009, 19:35 »
Hej Jens, Jeg har en OPOP 418 16 Kw. Jeg har tildels løst problemet. Jeg har nu 3 timere på som har virket i 1 uge. Men hvis jeg sætter en timer på med natsænkning 40 grader, f.eks 23:00-23:59 og 00:01-04:30 så virker den ikke. Ellers er det fantastisk at jeg er gået fra et forbrug på 100 kg piller om ugen til 36 kg. det kan mærkes.