Hej Mark,
Jamen hvis du er tilfreds med sving på +-5
oC, så er det jo helt OK

Nu spurgte du jo hvad andre syntes, og jeg ville ikke være tilfreds med de sving

Med din nuværende P-faktor er reguleringen ca. 7 minutter om at åbne så meget op at der skal lukkes igen, altså så aktuel temperatur er over setpunkt.
Hvis du halverer P-faktor vil det tage den dobbelte tid, altså 14 minutter, at åbne fra helt lukket til "for meget åben".
At vejrkompenseringen er op til 30 minutter om at komme op på korrekt temperatur fra "kold start" er ikke noget problem, din kedel skal jo også kunne følge med.
Det er helt korrekt at en lavere P-faktor forlænger åbningstiden, men det giver også en meget finere regulering.
Jeg kan se i din log at din tålmodighed med regulering af P-faktoren ikke er særlig stor

Hvis jeg var dig ville jeg halvere P-faktoren og lade anlægget køre med det i et døgn.
Uanset hvor lav P-faktor du vælger, vil den på et tidspunkt opnå den rigtige temperatur

Hilsen
Michael
Hej Mark,
Ja, det ser unægteligt noget bedre ud nu efter ombygningen, men din P-faktor i vejrkompenseringen er stadig for høj 
Du skruer op for P-faktoren, men du burde skrue ned.
Prøv at sætte P-faktor i vejrkompensering til 0,1 i et døgns tid.
Hilsen
Michael
Hej Michael.
Har prøvet den på 0.1 men den kan slet ikke følge med. Men som den står nu syntes jeg faktisk den følger stregen nogenlunde. Pånær når mit Danfoss Living lukker af for varmen kl 22.30. Så kan den ikke regulere det ordentligt. Ved ikke lige hvorfor.
Hejsa.
Har en scotte 16kw med version 10 styring. Har lige monteret vejrkompensering og syntes egentlig at det køre fint nu.
Men tænkte om der måske var en venlig sjæl der vil kigge diverse indstillinger igennem og sige hvad de syntes.
Og hvis der er spørgsmål svare jeg naturligvis så hurtigt jeg kan.
Mvh Mark gammelby