Forfatter Emne: Rtb 16 jeg får denne meddelse  (Læst 5983 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline hschack

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 189
  • Respekt optjent: +18/-4
  • Bio Fyr's Nørd Elektronik freak
    • Salg og service af NBE pillefyr Scotte, Woody og RTB.
Sv: Rtb 16 jeg får denne meddelse
« Svar #15 Dato: Feb 27, 2018, 19:33 »
det tror jeg du har helt ret i ;-)
hvis du ændre tid fra 6 til 10 sek
vil du få den 9 ud af 10 gange med org kompressor ;-)
vil mene man måler på et "forkert" tidspunkt  eller med et trykfald der ikke helt passer

Jeg oplevede præcis det samme med min RTB  ;)
Kompressorrens fungerede fint, men styringen "så" ikke altid et stort nok trykfald under rensning.
Jeg har det mistænkt for at skyldes at hvis trykket på kompressoren er næsten nede hvor kompressoren starter igen, når kompressorrens igangsættes, så falder trykket faktisk kun en lille smule før kompressoren starter og øger trykket igen.
Hvis kompressoren derimod er oppe på fuldt tryk når kompressorrens starter, så falder trykket på kompressoren en hel del mere under rensningen.

Min kompressor stopper på 6 bar og genstarter ved 5 bar, så hvis den f.eks. er på 5,2 bar når kompressorrens starter, falder den kun 0,2 bar før kompressoren starter og "hjælper til".
Altså vil styringen kun "se" et trykfald på 0,2 bar.
Hvis trykket derimod er 5,9 bar når kompressorrens starter vil trykket falde 0,9 bar før kompressoren starter og "hjælper til".

Jeg mener at trykfaldet skal være 0,5 bar for at det bliver "accepteret" i gældende officielle software versioner.
Lige nu kører jeg med en beta version der har en lavere værdi for "accepteret" trykfald, og efter at den blev installeret har jeg ikke set "problemet".

Hilsen
Michael


Hos mig virker kompressorens fint selvom "beskeden intet trykfald under kompressorens" står som info besked.
Lagde lige netop nu mærke til hvor mange bar der stod mens der blev udført kompressorens. Laveste tal jeg nåede at se var 4,86.  Jeg har sat det på displayet så jeg kan følge med.
Så jeg ville nok ikke være så bekymret over denne info besked, men derimod glæde mig over at der kan holdes et rimeligt tryk under kompressorens. 8)
Henrik Schack
www.Q-PRO.dk
+45 86929393