Hej Alle. tak for svar, min fotocelle har altid dykket lidt i lavlast, og jeg får ind i mellem mails fra stokercloud at der ikke har været lys i 2 minutter, den er kun gået ud een gang, under et kraftigt stormvejr, hvor den så tændte op af sig selv igen :-) jeg undre mig bare at den også dykker under høj ydelse (ca. 75%) og igår, efter jeg lagde den nye firmware på, var jeg nok lidt dum, da jeg ikke lukkede fyret ned inden, så styringen bootede af sig selv, og slukkede alt, da den tændte op igen, kørte den en normal nedlukning og kompressorrens, og tændte derpå op igen. Huset havde da kølet kedlen godt ned, så den kom hurtigt op på over 50 % ydelse, og så fik jeg en mail at den ikke kunne se lys, på grafen, kunne jeg se at den ikke fik lys i 7-8 minutter, men fyret kørte videre som intet var hændt ?? den burde da her melde "ingen ild ?" Ikke? jeg valgte så at slukke den og rense fotocellen. efter opstart, har den kørt ok igen.
Kan man på nogen måde måle sådan en fotocelle om den er i orden, jeg tænker her på med et multimeter, den må jo give en spænding, når der kommer lys på den? eller skal jeg bare købe en ny hjem og prøve med? jeg kan jo altid, lægge den gamle på lager, sammen med kondensatorer, og eltænder, og hvad jeg nu ellers har garderet mig med :-) Hilsen Claus