Forfatter Emne: Måske lidt en tovlig ide, men..  (Læst 5877 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Frank Chr.

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1344
  • Respekt optjent: +32/-3
Måske lidt en tovlig ide, men..
« Dato: Dec 20, 2017, 23:17 »
Gad vide om et inspektions kamera kan holde til varmen i et BS+ eller RTB pillefyr. Jeg tænker det må være lidt underligt ikke at kan vurderer bålet med det blotte øje.   :)
https://www.24hshop.dk/mobiltilbehor/nokia-tilbehor/nokia-ovrigt/inspektionskamera-til-mobiltelefon-5-meter?gclid=EAIaIQobChMIw-eZxNqZ2AIVwasYCh1PTAy9EAQYAyABEgIpQ_D_BwE

Offline niels123

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 226
  • Respekt optjent: +4/-3
RTB 10 kw version 7.0674 incl ilt sonde. 230m2
9000 kg pr år

https://stokercloud.dk/v3/#/niels123/main-page

Offline sologbrænde

  • Øvet
  • **
  • Indlæg: 15
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: Måske lidt en tovlig ide, men..
« Svar #2 Dato: Dec 21, 2017, 05:33 »
mon ikke der er mere end 70 gr indeni kedlen !!!!

Offline xkfc

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 4447
  • Respekt optjent: +168/-24
    • mit fyr
Sv: Måske lidt en tovlig ide, men..
« Svar #3 Dato: Dec 21, 2017, 07:52 »
Der er jo ikke engang et hul til at putte kameraet ind uden at der kommer falsk luft.

Selv min 600°C føler havde det hårdt for at tage dette billede til jer  ;D temperaturen svingede over 650° så føleren lugtede lidt  ;D ;D

Jeg tvivler på at i når at få et glimt af forbrændingen.

Lige da jeg fik min OpOp kedel var jeg også nysgerrig så jeg smed et stykke tykt glas på som låg. Først duggede det et par sekunder, jeg nåede knap at se ilden inden "KNALD" og der var glasskår over alt  :-[ godt jeg stadig har mine øjne i behold..
« Senest Redigeret: Dec 21, 2017, 07:58 af xkfc »
Hilsen Kenneth
16kw Scotte V7, opop H418 24nov09 Herd: standart; Sommer; BB176, kompressor rens.
94' - 09' twinheat m20 85'
**2stk TRÆKSTABILISATOR** ;-)
200m2 23°/76m2 8-22° 1plan 1922 ca. 6 ton.
metro160combi + metro110combi
http://stokercloud.dk/dev/xkfcv7.html

Offline Frank Chr.

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1344
  • Respekt optjent: +32/-3
Sv: Måske lidt en tovlig ide, men..
« Svar #4 Dato: Dec 21, 2017, 10:00 »
Jeg ved en der (som han udtrykker det) "har boret et hul der hvor pillerne ryger ned" formodentlig i faldskakten eller bag på brænderen, men så kan man selvfølgelig kun konstaterer om der er ild.
Ang. tæthed kan et hul vel proppes til med en gummi-dibitut.  :)

Ps. En glasrude fra brændovn er særdeles velegnet som "gennemsigtig låg" når der skal justeres blæsertal på en BS´er.  Men ja den bliver rigtig varm.     

Offline xkfc

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 4447
  • Respekt optjent: +168/-24
    • mit fyr
Sv: Måske lidt en tovlig ide, men..
« Svar #5 Dato: Dec 21, 2017, 10:07 »
Jeg ved en der (som han udtrykker det) "har boret et hul der hvor pillerne ryger ned" formodentlig i faldskakten eller bag på brænderen, men så kan man selvfølgelig kun konstaterer om der er ild.
Ang. tæthed kan et hul vel proppes til med en gummi-dibitut.  :)

Ps. En glasrude fra brændovn er særdeles velegnet som "gennemsigtig låg" når der skal justeres blæsertal på en BS´er.  Men ja den bliver rigtig varm.     
Jeg ser frem til at se resultatet af video af flammerne med lukket låg  :D
Der var jo også engang en bruger der borede hul bag i brænderen og placerede en lys føler der, i dag har NBE jo taget ideen til sig, så måske fødes der i fremtiden pillefyr med video af forbrændingen  :)
Hilsen Kenneth
16kw Scotte V7, opop H418 24nov09 Herd: standart; Sommer; BB176, kompressor rens.
94' - 09' twinheat m20 85'
**2stk TRÆKSTABILISATOR** ;-)
200m2 23°/76m2 8-22° 1plan 1922 ca. 6 ton.
metro160combi + metro110combi
http://stokercloud.dk/dev/xkfcv7.html

Offline Frank Chr.

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1344
  • Respekt optjent: +32/-3
Sv: Måske lidt en tovlig ide, men..
« Svar #6 Dato: Dec 21, 2017, 10:27 »
Jeg ved en der (som han udtrykker det) "har boret et hul der hvor pillerne ryger ned" formodentlig i faldskakten eller bag på brænderen, men så kan man selvfølgelig kun konstaterer om der er ild.
Ang. tæthed kan et hul vel proppes til med en gummi-dibitut.  :)

Ps. En glasrude fra brændovn er særdeles velegnet som "gennemsigtig låg" når der skal justeres blæsertal på en BS´er.  Men ja den bliver rigtig varm.     
Jeg ser frem til at se resultatet af video af flammerne med lukket låg  :D
Der var jo også engang en bruger der borede hul bag i brænderen og placerede en lys føler der, i dag har NBE jo taget ideen til sig, så måske fødes der i fremtiden pillefyr med video af forbrændingen  :)

Det skal du få når jeg en dag får adgang til en moderne video-tlf. Men et glaslåg er faktisk ikke så svært at lave, det kræver kun lidt tilpasning så det slutter tæt med lidt blød glassnor og varmebestandig lim. Så har du et låg der kan sættes ned over/lægges oven på kedelåbningen når der justeres bål.      ^-^
« Senest Redigeret: Dec 21, 2017, 10:59 af Frank Chr. »

Offline niels123

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 226
  • Respekt optjent: +4/-3
Sv: Måske lidt en tovlig ide, men..
« Svar #7 Dato: Dec 21, 2017, 15:12 »
Klart er der mere end 70 grader :P men uanset føler type i den prisklasse kræves der jo skueglas som på til eks tpk kedlerne ellers er der jo ikke noget der overlever i selve kedlen

Niels
RTB 10 kw version 7.0674 incl ilt sonde. 230m2
9000 kg pr år

https://stokercloud.dk/v3/#/niels123/main-page