Forfatter Emne: RTB mistet forbindelse til Internettet (StokerCloud)  (Læst 12299 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline roedmose

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 1
  • Respekt optjent: +0/-0
Har en RTB 16KW, som er ca 2 måneder gammel og som har kørt upåklageligt siden opstarten. For ca 1 uge siden fik jeg skiftet router af min fiber-leverandør og efter ny opsætning i styringen flød data op til StokerCloud uden problemer. Men efter en uge tabte styringen forbindelsen til internettet og jeg kan simpelthen ikke få den til at reconnecte. I starten troede jeg, det havde forbindelse med skiftet af routeren - men det tror jeg ikke helt mere.

Styringen er version 13.0987 og når jeg i "Setup" - "Forbind" vælger mit trådløse netværk kommer der en kvitteringsboks, der skriver :
"Sætter styringen op til det nye netværk"-"AccessPoint sat i styring"-"styringen forbinder"-"Venter svar fra styring (10 sekunder)" og så kan jeg lige nå at se, at der i et split-sekund står "Trying to contact controller" før der kommer en lakonisk "Forbindelse fejlet".  Der kommer intet i loggen - det havde ellers været dejligt :-|

Jeg har prøvet/konstateret :
1) Det trådløse netvært har fuldt signal
2) Flyttet tabletten ud oven på fyret under dialogen.
3) Der hvor man vælger det trådløse netværk - kan man også vælge "reset". Det er forsøgt og kvitterer med "styringens Wifi indstillinger blev nulstillet" - men hjælper ikke
4) Jeg har prøvet både at basis trådløst netværk og et via en "extender". Begge har fuldt signal (og virker fra husets andre enheder - men ingen af dem kan forbinde
5) Prøvet at lave et netværk fra min SmartPhone uden kode og ude i fyrrummet og prøvet at vælge dette til styringen - men hjælper ikke.
6) Bootet tabletten utallige gange
7) Haft fyret lukket helt ned - strømmen af - og startet op igen - men hjælper ikke.
8 ) Det "lille" interne netværk (RTBxxxxx) fra fyret til tablet virker perfekt.

Er det en softwarefejl eller ???
Når styringen fejler med "Trying to contact controller" - hvad betyder det ?? Er det kontakten til stokercloud, der er problemet - altså er det en afvisning herfra, og slet ikke et netværksproblem ??

Er der nogen der har oplevet noget lignende ??

/frank

Offline BoinkUser

  • Administrator
  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 2148
  • Respekt optjent: +83/-4
    • StokerKontrol - Software til dit pillefyr
Sv: RTB mistet forbindelse til Internettet (StokerCloud)
« Svar #1 Dato: Dec 27, 2017, 10:35 »
Har en RTB 16KW, som er ca 2 måneder gammel og som har kørt upåklageligt siden opstarten. For ca 1 uge siden fik jeg skiftet router af min fiber-leverandør og efter ny opsætning i styringen flød data op til StokerCloud uden problemer. Men efter en uge tabte styringen forbindelsen til internettet og jeg kan simpelthen ikke få den til at reconnecte. I starten troede jeg, det havde forbindelse med skiftet af routeren - men det tror jeg ikke helt mere.

Styringen er version 13.0987 og når jeg i "Setup" - "Forbind" vælger mit trådløse netværk kommer der en kvitteringsboks, der skriver :
"Sætter styringen op til det nye netværk"-"AccessPoint sat i styring"-"styringen forbinder"-"Venter svar fra styring (10 sekunder)" og så kan jeg lige nå at se, at der i et split-sekund står "Trying to contact controller" før der kommer en lakonisk "Forbindelse fejlet".  Der kommer intet i loggen - det havde ellers været dejligt :-|

Jeg har prøvet/konstateret :
1) Det trådløse netvært har fuldt signal
2) Flyttet tabletten ud oven på fyret under dialogen.
3) Der hvor man vælger det trådløse netværk - kan man også vælge "reset". Det er forsøgt og kvitterer med "styringens Wifi indstillinger blev nulstillet" - men hjælper ikke
4) Jeg har prøvet både at basis trådløst netværk og et via en "extender". Begge har fuldt signal (og virker fra husets andre enheder - men ingen af dem kan forbinde
5) Prøvet at lave et netværk fra min SmartPhone uden kode og ude i fyrrummet og prøvet at vælge dette til styringen - men hjælper ikke.
6) Bootet tabletten utallige gange
7) Haft fyret lukket helt ned - strømmen af - og startet op igen - men hjælper ikke.
8 ) Det "lille" interne netværk (RTBxxxxx) fra fyret til tablet virker perfekt.

Er det en softwarefejl eller ???
Når styringen fejler med "Trying to contact controller" - hvad betyder det ?? Er det kontakten til stokercloud, der er problemet - altså er det en afvisning herfra, og slet ikke et netværksproblem ??

Er der nogen der har oplevet noget lignende ??

/frank

Hej Frank

Vil du sende dit brugernavn/styringsnummer til mig på info@stokersoft.com - så kan vi tage et kig på det.

Mvh. Jens
Version 13 styring, styret fra 22" tablet, Opop 418 kedel
Opvarmer 238 m2 (heraf 119 kælder)

Offline Hylleberg

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 3
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: RTB mistet forbindelse til Internettet (StokerCloud)
« Svar #2 Dato: Dec 29, 2017, 20:07 »
Jeg har fået det samme problem med mit Rtb. Min netforbindelse til stokercloud røg i går aftes. Har heller ikke haft held til at kunne få hul igennem igen. Der er fuld knald på min Wi-Fi. Så det er ikke det. Og der er ikke kommet nye opdateringer siden den 22. november.

Mvh. Morten

Offline Hylleberg

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 3
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: RTB mistet forbindelse til Internettet (StokerCloud)
« Svar #3 Dato: Jan 05, 2018, 20:40 »
Hej. Er i blevet klogere på hvad der er galt?

Mvh. Morten

Offline JanSimon

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 3
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: RTB mistet forbindelse til Internettet (StokerCloud)
« Svar #4 Dato: Jan 10, 2018, 14:38 »
Jeg har præcis samme model og samme problem ....
Er der kommet nogen løsning ???
Mvh
Jan Simon

Offline JanSimon

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 3
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: RTB mistet forbindelse til Internettet (StokerCloud)
« Svar #5 Dato: Jan 10, 2018, 14:44 »
Mit brugernavn er vilvordevej88

Offline BoinkUser

  • Administrator
  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 2148
  • Respekt optjent: +83/-4
    • StokerKontrol - Software til dit pillefyr
Sv: RTB mistet forbindelse til Internettet (StokerCloud)
« Svar #6 Dato: Jan 10, 2018, 20:04 »
Hej,

Der er flere ting i spil, afhængig af hvordan nettet er skruet sammen. Generelt er det en rigtig god ide at genstarte router og andet udstyr hvis man oplever problemer, men det er ikke nødvendigvis løsningen, men skader ikke. Man skal også sikre sig der er en fornuftig signalstyrke. Men uden at kende dit setup, kan jeg ikke gøre så meget.

Skriv lige til mig på info@stokersoft.com så finder vi en løsning.

Mvh. Jens
Version 13 styring, styret fra 22" tablet, Opop 418 kedel
Opvarmer 238 m2 (heraf 119 kælder)

Offline JanSimon

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 3
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: RTB mistet forbindelse til Internettet (StokerCloud)
« Svar #7 Dato: Jan 11, 2018, 08:27 »
Hej Jens

Jeg har allerede skrevet til dig på info-mail.

Mht til genstart af udstyr, så er jeg ikke enig, alle mine andre devices i huset, der benytter samme netværk har ikke nogen problemer med at forbinde, forlade og tilgå det trådløse netværk.
Jeg har mit hus dækket af to stk Unifi AP Pro Acccess points og der er fuld dækning på både 2.4 Ghz og 5 Ghz. Jeg har som forsøg oprettet et helt nyt trådløst netværk, hvor alle andre devices kan se tilgå og tilslutte undtagen mit Pillefyr !
Selve Android Deviced der styrer pillefyret, kan sagtens se og forbinde til det trådløse netværk og den kan se det Interne RTB netværk og forbinde til det. Problemet opstår, når man skal tilslutte styring til StockerCloud (Jeg går ud fra at man her forbinder Fyrets styring til det trådløse netværk) og der har jeg helt samme oplevelse som beskrevet i det oprindelige indlæg til denne tråd... Mit Fyr er fra Juli 2017, og har fungeret nogenlunde siden opsætningen. Jeg oplever tit at det falder af netværket, men umiddelbart efter forbinder det selv igen... Bare ikke denne gang... Det er vældig frustrerende, da vi oplever, at man ikke kan være 100% sikker på at fyret er kørende og det burde man vel kunne...

Mvh

Jan Simon

Offline Eriksv

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 1
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: RTB mistet forbindelse til Internettet (StokerCloud)
« Svar #8 Dato: Jan 11, 2018, 09:59 »
Jeg har præcis samme model og samme problem ....
Men på min mobil 99% på pc har jeg kun 12%
MVH Erik

Offline Hylleberg

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 3
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: RTB mistet forbindelse til Internettet (StokerCloud)
« Svar #9 Dato: Jan 11, 2018, 20:30 »
Jeg har slukket fyr. Taget strømmen helt fra. Tændt igen. Genstartet tablet. Nulstillet Wi-Fi. Brugt min mobil som Wi-Fi hotspot. Det har jeg prøvet utallige gange nu. Forfra og bagfra og på kryds og tværs. Og det virker bare ikke. Jeg er ved at være idé forladt. Alle vores telefoner, tablets og computere kan komme på nettet uden problemer. Men Rtb'ens styring vil bare ikke. Er der fejl i styringsprintet i fyret eller er det en fejl 40.

Morten

Offline BoinkUser

  • Administrator
  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 2148
  • Respekt optjent: +83/-4
    • StokerKontrol - Software til dit pillefyr
Sv: RTB mistet forbindelse til Internettet (StokerCloud)
« Svar #10 Dato: Jan 12, 2018, 18:02 »
Jeg har præcis samme model og samme problem ....
Men på min mobil 99% på pc har jeg kun 12%
MVH Erik

Hej Erik

Det lyder til du har et andet problem end de andre, da du har lidt hul igennem. De 100% på tablet er succesraten mellem tablet og fyr. De 12% er succesraten mellem fyr og cloud. Et løst skud fra hoften siger mig at det er signalstyrken mellem fyr og router, men skriv evt. til mig på info@stokersoft.com så finder vi ud af det.

De andre i denne tråd er oppe at køre igen.

Mvh. Jens
Version 13 styring, styret fra 22" tablet, Opop 418 kedel
Opvarmer 238 m2 (heraf 119 kælder)

Offline Christian rtb16

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 1
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: RTB mistet forbindelse til Internettet (StokerCloud)
« Svar #11 Dato: Feb 10, 2018, 12:19 »
Jeg har også problem med,at styringen siger forbindelse fejlet. Mvh Christian Olesen

Offline Buustorben

  • Øvet
  • **
  • Indlæg: 25
  • Respekt optjent: +0/-0
  • Nu med ny opsat RTB før elvarme
Sv: RTB mistet forbindelse til Internettet (StokerCloud)
« Svar #12 Dato: Feb 10, 2018, 19:23 »
Har et RTB 16 der er 14 dage gammelt haft rigtigt mange problemer med at at kommet på nettet, har trukket netværkskabel over på værkstedet/fyrrummet sat Acccess point op, men den blev ved at hoppe af nettet, nogle gange hoppede den så selv på igen og andre gange nær ik fået den på igen, nu har jeg ladet tabletten stået tændt konstant og nu har den ik været hoppet af siden torsdag.... Men tør næsten ikk kigge til den om den er på eller ej....  Nogen der har prøvet med andre tablets end den orginale???

Mange hilsner og go weekend
Mange hilsner Torben Buus
 
RTB 16kw  styringsnr. 37344/ torbenbuus

Offline MG

  • Guru
  • ****
  • Indlæg: 99
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: RTB mistet forbindelse til Internettet (StokerCloud)
« Svar #13 Dato: Feb 11, 2018, 06:37 »
Uha det har jeg kæmpet med i 2 år dog kun version 7 . Er snart så træt af det er jeg graver et kabel over til fyrrummet . Dog er det mest i perioder , og fyret er blevet bedre til selv at komme på igen
http://www.stokercloud.dk/dev/showmain.php?mac=mguldager

RTB 10KW, VVB, Vejrkompensering, o2 styring, Grundfoss up 15-14ba pm recirkulation, Danfoss living.
180 m2  års forbrug ca 4,5 t

Offline Erikd

  • Beta tester
  • Prof
  • *
  • Indlæg: 57
  • Respekt optjent: +1/-0
Sv: RTB mistet forbindelse til Internettet (StokerCloud)
« Svar #14 Dato: Feb 11, 2018, 07:11 »
Jeg har fulstændig de samme problemer, dog lidt on off. Alt har forbindelse bare ikke fyret. Til tider forbinder fyret selv efter at have været af nettet. På andre tidspunkter skal jeg genstarte alt netværks udstyr. Router og acces point.
Uden at have ret meget forstand på wifi signalers rejse så tror jeg at man med fordel kunne lave en wifi antenne udvendig på fyret. Som jeg ser det ligger det hele i en metal kasse med en masse andre elektriske signaler som kan virke meget forstyrrende på denne type signaler. Bare en tanke
Venlig hilsen
Erik Delf
Blackstar+ 11kw, Iltstyring, komp. rens, trækstabilisator
Opvarmer 185m2 + 160 l Metro combi vvb
https://stokercloud.dk/v3/#/troldholm/main-page