Forfatter Emne: RTB mistet forbindelse til Internettet (StokerCloud)  (Læst 12293 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline BoinkUser

  • Administrator
  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 2148
  • Respekt optjent: +83/-4
    • StokerKontrol - Software til dit pillefyr
Sv: RTB mistet forbindelse til Internettet (StokerCloud)
« Svar #15 Dato: Feb 12, 2018, 09:55 »
Har et RTB 16 der er 14 dage gammelt haft rigtigt mange problemer med at at kommet på nettet, har trukket netværkskabel over på værkstedet/fyrrummet sat Acccess point op, men den blev ved at hoppe af nettet, nogle gange hoppede den så selv på igen og andre gange nær ik fået den på igen, nu har jeg ladet tabletten stået tændt konstant og nu har den ik været hoppet af siden torsdag.... Men tør næsten ikk kigge til den om den er på eller ej....  Nogen der har prøvet med andre tablets end den orginale???

Mange hilsner og go weekend

Hej Torben

Kan se du i sidste uge opdaterede til nyeste program i fyret, der er lavet en række tiltag og forbedringer på netværket i den version, så prøv at se tiden an, det lyder til at det har kørt fint siden sidste uge.

Ellers så skriv lige til mig på info@stokersoft.com når du har kørt lidt med det, og du mod forventning stadig skulle opleve problemer.

Mvh. Jens

Version 13 styring, styret fra 22" tablet, Opop 418 kedel
Opvarmer 238 m2 (heraf 119 kælder)

Offline 383CI

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1410
  • Respekt optjent: +54/-285
Sv: RTB mistet forbindelse til Internettet (StokerCloud)
« Svar #16 Dato: Feb 12, 2018, 18:14 »
Så er den gal her, mit fyr faldt af iaftes kl. 22.20 og har ikke vist sig siden.
Det virker fint på lokalnet.

Jeg har ikke ændret eller opdateret det mindste, det er bare faldet og har selvfølgeligt været forsøgt at koble på igen.
« Senest Redigeret: Feb 12, 2018, 18:16 af 383CI »
Blackstar+ 10Kw V13 (ilt)styring, kompressorrens og diverse følere.


6,7Kw solceller 120 vakkumrør, 300L  193/45 grader. Varmeinstallation styret af Arduino Mega

Mangler du alternativ til den alt for dyre Denso lampda sensor, og / eller vil være med til at teste et alternativ så skriv privat.

Offline BoinkUser

  • Administrator
  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 2148
  • Respekt optjent: +83/-4
    • StokerKontrol - Software til dit pillefyr
Sv: RTB mistet forbindelse til Internettet (StokerCloud)
« Svar #17 Dato: Feb 12, 2018, 19:11 »
Så er den gal her, mit fyr faldt af iaftes kl. 22.20 og har ikke vist sig siden.
Det virker fint på lokalnet.

Jeg har ikke ændret eller opdateret det mindste, det er bare faldet og har selvfølgeligt været forsøgt at koble på igen.

Hej,

Venligst opdater til nyeste software, du skal hente den nyeste app, så vil den selv sørge for at opdatere fyret.

Mvh. Jens
Version 13 styring, styret fra 22" tablet, Opop 418 kedel
Opvarmer 238 m2 (heraf 119 kælder)

Offline Buustorben

  • Øvet
  • **
  • Indlæg: 25
  • Respekt optjent: +0/-0
  • Nu med ny opsat RTB før elvarme
Sv: RTB mistet forbindelse til Internettet (StokerCloud)
« Svar #18 Dato: Feb 12, 2018, 22:23 »
Har et RTB 16 der er 14 dage gammelt haft rigtigt mange problemer med at at kommet på nettet, har trukket netværkskabel over på værkstedet/fyrrummet sat Acccess point op, men den blev ved at hoppe af nettet, nogle gange hoppede den så selv på igen og andre gange nær ik fået den på igen, nu har jeg ladet tabletten stået tændt konstant og nu har den ik været hoppet af siden torsdag.... Men tør næsten ikk kigge til den om den er på eller ej....  Nogen der har prøvet med andre tablets end den orginale???

Mange hilsner og go weekend

Hej Torben

Kan se du i sidste uge opdaterede til nyeste program i fyret, der er lavet en række tiltag og forbedringer på netværket i den version, så prøv at se tiden an, det lyder til at det har kørt fint siden sidste uge.

Ellers så skriv lige til mig på info@stokersoft.com når du har kørt lidt med det, og du mod forventning stadig skulle opleve problemer.

Mvh. Jens
Mange hilsner Torben Buus
 
RTB 16kw  styringsnr. 37344/ torbenbuus

Offline Buustorben

  • Øvet
  • **
  • Indlæg: 25
  • Respekt optjent: +0/-0
  • Nu med ny opsat RTB før elvarme
Sv: RTB mistet forbindelse til Internettet (StokerCloud)
« Svar #19 Dato: Feb 12, 2018, 22:37 »

Har et RTB 16 der er 14 dage gammelt haft rigtigt mange problemer med at at kommet på nettet, har trukket netværkskabel over på værkstedet/fyrrummet sat Acccess point op, men den blev ved at hoppe af nettet, nogle gange hoppede den så selv på igen og andre gange nær ik fået den på igen, nu har jeg ladet tabletten stået tændt konstant og nu har den ik været hoppet af siden torsdag.... Men tør næsten ikk kigge til den om den er på eller ej....  N

Hej Torben

Kan se du i sidste uge opdaterede til nyeste program i fyret, der er lavet en række tiltag og forbedringer på netværket i den version, så prøv at se tiden an, det lyder til at det har kørt fint siden sidste uge.

Ellers så skriv lige til mig på info@stokersoft.com når du har kørt lidt med det, og du mod forventning stadig skulle opleve problemer.

Mvh. Jens

Hej Jens.. Tak for svar..

Ja det kørte ca 3 døgn uden at hoppe af.. Men søndag hoppede det af 2gange og mandag morgen kl 5.30 og igen ved 14 tiden.. Som sagt trukket kabel over i fyrrummet og opsat router, som jeg dog lige vil checke noget mere op på her en af dagene...

Skal der sidde SD kort i ???  Erfaringer med andre tablets ?..

Endnu engang tak for svar, skriver hvis det forsat driller og når jeg er helt sikker på det ik er mit net

Mange hilsner Torben

Mange hilsner Torben Buus
 
RTB 16kw  styringsnr. 37344/ torbenbuus

Offline 383CI

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1410
  • Respekt optjent: +54/-285
Sv: RTB mistet forbindelse til Internettet (StokerCloud)
« Svar #20 Dato: Feb 14, 2018, 19:38 »

Hej,

Venligst opdater til nyeste software, du skal hente den nyeste app, så vil den selv sørge for at opdatere fyret.

Mvh. Jens

Hejsa, det har jeg forsøgt, appèn crasher og lukker tabletten ned så kan ikke installere nye version, hverken af appe eller styringen.
Er kommet på nette igen, men den hopper af og til kortvarrigt af.
Blackstar+ 10Kw V13 (ilt)styring, kompressorrens og diverse følere.


6,7Kw solceller 120 vakkumrør, 300L  193/45 grader. Varmeinstallation styret af Arduino Mega

Mangler du alternativ til den alt for dyre Denso lampda sensor, og / eller vil være med til at teste et alternativ så skriv privat.

Offline KimKragh

  • Prof
  • ***
  • Indlæg: 58
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: RTB mistet forbindelse til Internettet (StokerCloud)
« Svar #21 Dato: Feb 15, 2018, 18:11 »
Hejsa.
Jeg har også efter jeg opdaterede senest haft problemer med at jeg hele tiden ruger af nettet. Alt andet trådløst kører. Kan se andre har samme problem. Er det læst og i så fald hvordan ?
Læser også om en app herinde. Hvad hedder den ? Jeg har iPhone. Bh Kim
https://stokercloud.dk/v3/#/sundbylillevej/main-page

NBE Scotte 16kw Blackstar
300 m2 i 2 plan - ejendom fra 1910
Ret godt isoleret hus, er netop blevet termograferet og der er stort set god isolering over alt
Nu med kompressorrens - fantastisk opfindelse :-)

Offline BoinkUser

  • Administrator
  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 2148
  • Respekt optjent: +83/-4
    • StokerKontrol - Software til dit pillefyr
Sv: RTB mistet forbindelse til Internettet (StokerCloud)
« Svar #22 Dato: Feb 15, 2018, 19:18 »

Hej,

Venligst opdater til nyeste software, du skal hente den nyeste app, så vil den selv sørge for at opdatere fyret.

Mvh. Jens

Hejsa, det har jeg forsøgt, appèn crasher og lukker tabletten ned så kan ikke installere nye version, hverken af appe eller styringen.
Er kommet på nette igen, men den hopper af og til kortvarrigt af.

Hej,

Du kan gå ind i Google Play og hente appen (søg på V13). Så skulle du gerne blive opdateret.

Mvh. Jens
Version 13 styring, styret fra 22" tablet, Opop 418 kedel
Opvarmer 238 m2 (heraf 119 kælder)

Offline BoinkUser

  • Administrator
  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 2148
  • Respekt optjent: +83/-4
    • StokerKontrol - Software til dit pillefyr
Sv: RTB mistet forbindelse til Internettet (StokerCloud)
« Svar #23 Dato: Feb 15, 2018, 20:06 »
Hejsa.
Jeg har også efter jeg opdaterede senest haft problemer med at jeg hele tiden ruger af nettet. Alt andet trådløst kører. Kan se andre har samme problem. Er det læst og i så fald hvordan ?
Læser også om en app herinde. Hvad hedder den ? Jeg har iPhone. Bh Kim

Hej Kim

Det er en v7 styring du har, så det er lidt noget andet end denne tråd omhandler.

Men du skal også lige have opdateret softwaren.

Gør følgende:
- Genstart styringen (strøm af i 10 sekunder og på igen)
- Gå ind i styringens download menu og hent 7.0667

Så er du godt kørende igen.

Mvh. Jens
Version 13 styring, styret fra 22" tablet, Opop 418 kedel
Opvarmer 238 m2 (heraf 119 kælder)

Offline ole.stevelt

  • Prof
  • ***
  • Indlæg: 57
  • Respekt optjent: +4/-0
  • Pens. læge og telegrafist (- ..- ... ..-)
Sv: RTB mistet forbindelse til Internettet (StokerCloud)
« Svar #24 Dato: Feb 16, 2018, 05:46 »
Har du prøvet at skifte kanal på den trådløse router, der "fodrer" stokercloud på fyret? Altså ændre enten 2 gigas eller 5 gigas default frekvens?
http://stokercloud.dk/dev/showgraph.php?mac=ole.stevelt
Instal.: 10-20 KW Woody Den gamle) ,star 20, silo 3 tons; Styr. v10, iltstyring

Offline CHAPY

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 6
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: RTB mistet forbindelse til Internettet (StokerCloud)
« Svar #25 Dato: Mar 25, 2019, 20:51 »
Var der nogen der fik løst problemet?? Jeg står med samme problem.

Offline BoinkUser

  • Administrator
  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 2148
  • Respekt optjent: +83/-4
    • StokerKontrol - Software til dit pillefyr
Sv: RTB mistet forbindelse til Internettet (StokerCloud)
« Svar #26 Dato: Mar 26, 2019, 06:28 »
Var der nogen der fik løst problemet?? Jeg står med samme problem.

Hej,

Du bør skrive lidt mere om dig selv og dit problem, denne tråd er en blanding af forskellige anlæg med forskellige styringer og tilkoblinger til nettet.

Skriv evt. til info@stokersoft.com så skal jeg få dig på nettet.

Mvh. Jens

Version 13 styring, styret fra 22" tablet, Opop 418 kedel
Opvarmer 238 m2 (heraf 119 kælder)