Hej
Har i aftes opdateret styring til v. 7.0667, der jeg har læst i flere tråde her at hjemmeteori (Sophus) anbefaler denne version ifm. problemer med regulering i opstart samt ved skift til VVB drift.
Da jeg fortsat ”slås” men en del forkullede pillerester i asken og iherdigt prøver på at lokaliserer hvilken parameter der er årsag, vil jeg indstille asketømning med nogle kortere intervaller og har lige opdaget at det kan jeg ikke mere!!!

Jeg mener bestemt at der i v. 7.0664 under setup – kedel – rensning – har vært et menupunkt på clouden der hed ”PLAN” (eller noget i den stil) og var placeret under menupunkterne blæsernes og kompressorens. Her kunne man indstill hvornår der skal tømmes aske i timeinterval pr. ugedag!
Kan det virkelig passe at den er væk, nu man lige har fundet noget fornuftigt at bruge det til? Eller er det mig der huske forkert – altså placering af setup punktet (ikke at den har vært der i version 7.0665?).
Syntes egentligt at det var en fin ekstra feature! Vil engetligt gene har der "tilbage"

Håber ikke at der er denne type variation i parametrene fra den ene version til den anden – for jeg har jo sprunget fra v. 70640 direkte til 7.0664 (og sprunget over v. 7.0651 & 7.0655) – så gad vide om dette var klogt, omend det var logisk at forvente at den senest softwareversion indeholder alle de tidligere forbedringer, rettelse og tilføjelse.
Er der mon en fornuftig forklaring til ovenstående?

Hilsen
Dragica