Forfatter Emne: Forbinelse til stokercloud...!!!  (Læst 1143 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Sorine3

  • Øvet
  • **
  • Indlæg: 20
  • Respekt optjent: +0/-0
Forbinelse til stokercloud...!!!
« Dato: Feb 18, 2018, 23:55 »
Hejsa

Jeg forstår absolut intet af hvorfor forbindelsen til stokercloud er så ustabil.... Det har for det meste kørt uden problemer men for en lille uge siden forsvandt forbindelsen... Jeg forsøgte alt muligt med at genstarte fyret, tabletten og husets router men fik hver gang beskeden"forbindelses fejl" når jeg forsøgte at forbinde til clouden....til sidst fik jeg downloaded den sidste nyeste update til tabletten... Alt dette hjalp ingenting.... Så skrev jeg direkte til Jens fra stoker software som forklarede at fyret også skulle opdateres... Dette lykkedes også efter gentagende genstarter af både fyret og tabletten(Troede det skete automatisk når tabletten blev opdateret men der er åbenbart en forsinkelse... måske fejl 40). Herefter var der forbindelse på clouden igen og jeg troede at alt var OK men NEJ. Der er forbindelse i et stykke tid og så falder den ud igen og så skal jeg ind på tabletten for at forbinde igen. Tabletten skifter automatisk fra RTB netværket til husets netværk når der er gået et stykke tid og så er forbindelsen til stoerclouden væk. Når jeg så går ind i indstillingerne på tabletten står der "forbindelses fejl" på RTB netværket. Dette er forvirrende da jeg før opdateringen havde forbindelses fejl på husets netværk og efter opdateringen på RTB netværket????
En PC nørd jeg kender foreslog at jeg skulle teste husets router for at se om problemet måske lå her ved at streame musik på en af de andre devices og så se om musikken skulle falde ud.... Efter at have lyttet til den lokale radio i 6 timer på nettet uden et eneste udfald og to gen-forbindelser på fyrets tablet må det konkluderes at routeren ikke umiddelbart fejler noget. Er der nogen af jer som har et godt forslag til hvad jeg skal gøre er jeg lutter øre da jeg på tirsdag skal på job i 2 uger og jeg meget gerne ville kunne følge med i driften herhjemme uden at fruen skal i fyrrummet for at fixe forbindelsen.(Dette er ikke godt for husfreden)

Alt har tidligere fungeret perfekt og routeren sidder ca. 2.5 meter fra fyret så det er ikke manglende signal!!!!

M.V.H
Søren     
Sorine3
BS+ 10 KW m. Ilt styring
110 L VVB
140 KVM træhus anno 1946... isolering... ikke ret meget!
Forbrug : næsten 4 tons om året
https://stokercloud.dk/v3/#/sorine3/main-page

Offline KM_2640

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 1
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: Forbinelse til stokercloud...!!!
« Svar #1 Dato: Feb 28, 2018, 12:39 »
Jeg har nøjagtig samme problem. Virkede fint den første månedstid og derefter udfald flere gange dagligt og nu siger den forbindelses fejl til routeren. Har opdateret til nyeste software