Forfatter Emne: Hvad giver udvidelsesmodul  (Læst 1967 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline 383CI

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1410
  • Respekt optjent: +54/-285
Hvad giver udvidelsesmodul
« Dato: Feb 21, 2018, 16:34 »
Hej

Jeg har makket lidt med 13`er styringen og syntes den mangler lidt muligheder for eksterne følere der ikke er "predefinerede"

Forstået på den måde at jeg skulle "snyde" og koble følere på "zone1" f.eks. for at få udlæst fremløbstemperaturen til huset, temperaturen på frem og retur gulvarme, og andre værdier.

Hvad giver udvidelsesmodulet af muligheder for ind og udgange?

Kan "man" selv navngive disse ind og udgange?
og kan de "gøre noget"? altså kodes i en form for logik, eller er funktioner definerede eller er det "bare" ind og udlæsninger?

link til et sådan?


Mit fyr er stadigt under indkøring, derfor er kurver ikke så fine som jeg kunne ønske og måske må bede og hjælp til senere, på baggrund af erfaring med nuværende "forsøg"
Blackstar+ 10Kw V13 (ilt)styring, kompressorrens og diverse følere.


6,7Kw solceller 120 vakkumrør, 300L  193/45 grader. Varmeinstallation styret af Arduino Mega

Mangler du alternativ til den alt for dyre Denso lampda sensor, og / eller vil være med til at teste et alternativ så skriv privat.

Offline MHES

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 7385
  • Respekt optjent: +470/-56
  • Der findes ikke dumme spørgsmål - kun dumme svar
    • MHES
Sv: Hvad giver udvidelsesmodul
« Svar #1 Dato: Feb 21, 2018, 21:20 »
Hej,

Med udvidelsesmodulet får du flere ind- og udgange, som reelt kun kan bruges til de samme funktioner som dem på hovedprintet.
Hvis du vil bruge alle funktionerne som styringen understøtter, eller mange af dem, har du ikke ind- og udgange nok på hovedprintet.
Derudover kan O2-sensor tilsluttes direkte på udvidelsesmodulet.
Det med selv at navngive f.eks. indgangene eksisterer desværre ikke endnu, men du er ikke den eneste der savner den mulighed  ;)

Hilsen Michael

Hej

Jeg har makket lidt med 13`er styringen og syntes den mangler lidt muligheder for eksterne følere der ikke er "predefinerede"

Forstået på den måde at jeg skulle "snyde" og koble følere på "zone1" f.eks. for at få udlæst fremløbstemperaturen til huset, temperaturen på frem og retur gulvarme, og andre værdier.

Hvad giver udvidelsesmodulet af muligheder for ind og udgange?

Kan "man" selv navngive disse ind og udgange?
og kan de "gøre noget"? altså kodes i en form for logik, eller er funktioner definerede eller er det "bare" ind og udlæsninger?

link til et sådan?


Mit fyr er stadigt under indkøring, derfor er kurver ikke så fine som jeg kunne ønske og måske må bede og hjælp til senere, på baggrund af erfaring med nuværende "forsøg"
« Senest Redigeret: Feb 21, 2018, 21:21 af MHES »
Styring nr. 47387 RTB på Android tablet
Opvarmer ca. 270 m2
RTB 10 kW v13.xxxx med VVB-styring og udvidelsesprint.
Årsforbrug 4,5 - 5 ton.
Online fra fyr https://stokercloud.dk/v3/#/mhes_rtb10/main-page
Hjemmeside www.mhes.dk
"How to do" videoer http://mhes.dk/hjem-2/videoer.html

Offline 383CI

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1410
  • Respekt optjent: +54/-285
Sv: Hvad giver udvidelsesmodul
« Svar #2 Dato: Feb 22, 2018, 18:32 »
Hej igen

Nu har jeg sat en NTC10K på returen, efter en veksler der er fodret af solvarme systemet. Koblet på T5 så den kan sluke brænderen når vekslen yder nok til at fodre huset. Solvarmesystemet er rimeligt stort og komplekst så det kan styringen på fyret ikke overtage.

Desuden er der difference termostat monteret så når returen bliver lige så varm, efter veksleren, så by pass`er jeg fyr/solbeholder.
Jeg mangler fortsat nogle indgange jeg kan definere og få op på skærmbilledet.

Nogle der har link til et fyr monteret med modul? og et link til modulet?
Blackstar+ 10Kw V13 (ilt)styring, kompressorrens og diverse følere.


6,7Kw solceller 120 vakkumrør, 300L  193/45 grader. Varmeinstallation styret af Arduino Mega

Mangler du alternativ til den alt for dyre Denso lampda sensor, og / eller vil være med til at teste et alternativ så skriv privat.

Offline MHES

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 7385
  • Respekt optjent: +470/-56
  • Der findes ikke dumme spørgsmål - kun dumme svar
    • MHES
Sv: Hvad giver udvidelsesmodul
« Svar #3 Dato: Feb 22, 2018, 20:46 »
Min RTB er monteret med udvidelsesprint og linket står i min signatur  ;)

Hej igen

Nu har jeg sat en NTC10K på returen, efter en veksler der er fodret af solvarme systemet. Koblet på T5 så den kan sluke brænderen når vekslen yder nok til at fodre huset. Solvarmesystemet er rimeligt stort og komplekst så det kan styringen på fyret ikke overtage.

Desuden er der difference termostat monteret så når returen bliver lige så varm, efter veksleren, så by pass`er jeg fyr/solbeholder.
Jeg mangler fortsat nogle indgange jeg kan definere og få op på skærmbilledet.

Nogle der har link til et fyr monteret med modul? og et link til modulet?
Styring nr. 47387 RTB på Android tablet
Opvarmer ca. 270 m2
RTB 10 kW v13.xxxx med VVB-styring og udvidelsesprint.
Årsforbrug 4,5 - 5 ton.
Online fra fyr https://stokercloud.dk/v3/#/mhes_rtb10/main-page
Hjemmeside www.mhes.dk
"How to do" videoer http://mhes.dk/hjem-2/videoer.html