Hej
Er ved at kalibrerer min iltstyring. Der var lidt for mange uforbrandte piller i min aske syntes jeg og generalt lå O2èn lidt over ønsket værdi.
Jeg syntes det har været svært at lave en præcis afvejning, mængden er svingende ca. 10% alt efter niveau i min 280èr silo.
Med fyldt silo er gennemsnittet af 3 afvejninger 935g/6min. Jeg har før korrigeret tallet frem og tilbage på baggrund af afvejninger og udregninger af forbruget, men nu kalibrerer jeg udfra de 935g/6min
LampdaSonde kalibreret til 108 efter fyret har været slukket over en time, siddende i rørrør og viste 20,9%
Nu er

Så hvad der er "rimeligt" afvigelse fra de ønskede 17%/10ydelse 12%/50ydelse 8/100ydelse?
Jeg har justeret blæseren ned til 6 ved 10% ydelse og uden iltreguering svinger O2èn igger på 15,8 til 18% O2
Blæseren er sat ned til 11 ved 50% ydelse og uden iltregulering svinger O2èn mellem 10,9 og 12,8% hvor den ideelt skulle være 12%
På 100% ydelse står blæseren på 16 og igen uden iltregulering er O2èn svingende mellem 6,9 og 10% O2 Ideelt skulle den være 8%
Jeg har rodet med det hele eftermiddagen og erfaret det vist er med de indstillinger jeg har mindst udsving i forhold til ideelt.
Der er trækstabilisator på skorstenen, isokern på omkring 6 meter, kalibreringen er foretaget i 5 graders frost og rimeligt stille vejr.
Spørgsmålet er nu og det er acceptabelt og hvis JA hvor meget og hvor lidt der er acceptabelt i forhold til iltstyringen?
Jeg har slået iltreguleringen til igen.