Forfatter Emne: Sneglproblemer  (Læst 8782 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline noerskov

• Top of the pop
  • Respekt optjent: +4/-1
    • Mit fyr kommentarer er velkomne hvis i mener det ser helt galt ud :-)
Sneglproblemer
« Dato: Mar 03, 2018, 16:27 »
Halløj mit fyr er ved at drive mig til vanvid det starter fint op og kører godt måske 5 minutter så er det ligesom om at den eksterne snegl stopper med at køre så kan det brænde indtil at der ikke er flere piller ved den interne snegl oftest går fyret ud og starter op igen andre gange begynder begge snegle at køre desværre bare for sent så den vælter piller i askeskuffen indtil den laver ny optænding nogen ideer
Scotte mini bs 1016 10 kw version 6,79 trækstabilisator grundfoss alpha 2 cirkulationspumpe kompressorens  3 vejs ventil 100 ltr vvb ca 140 kvm opvarmet i 3 plan heraf ca 20 kvm gulvvarme i betongulv huset er dårligt isoleret

Offline T-mek

• Top of the pop
  • Respekt optjent: +10/-0
Sv: Sneglproblemer
« Svar #1 Dato: Mar 03, 2018, 16:32 »
Registrere lysføler at der går ild i pillerne ?

Offline noerskov

• Top of the pop
« Svar #2 Dato: Mar 03, 2018, 16:39 »
Ja det gør den godt nok den er iøvrigt helt ny ligesom jeg også har skiftet blæseren idag da jeg troede det var den der laver ballade men det var det ikke
Scotte mini bs 1016 10 kw version 6,79 trækstabilisator grundfoss alpha 2 cirkulationspumpe kompressorens  3 vejs ventil 100 ltr vvb ca 140 kvm opvarmet i 3 plan heraf ca 20 kvm gulvvarme i betongulv huset er dårligt isoleret

Offline T-mek

• Top of the pop
« Svar #3 Dato: Mar 03, 2018, 16:44 »
Har du holdt øje med styringen når det sker ?
Det er vel ikke sådan en den lige genstarter (slukker / tænder) når det sker ?

Offline noerskov

• Top of the pop
« Svar #4 Dato: Mar 03, 2018, 16:51 »
Nej det gør den ikke den starter op og kører som den skal i måske 5 minutter så dør bålet  stille og roligt ud fordi den ikke får piller nogen gange kan den lige akkurat nå at redde bålet andre gange starter den op igen og samme cirkus gentager sig jeg har ikke justeret på noget udover skifte fotocelle og blæser den havde iøvrigt fyldt askeskuffen med halvbrændte piller i løbet af natten fordi når bålet er brændt ud kører begge snegle masser af piller ind kan der være sket noget i styringen det har kørt fint indtil nu

Offline noerskov

• Top of the pop
« Svar #5 Dato: Mar 03, 2018, 16:53 »
Og sneglen kører fint ved en afvejning 1100 gram på en testkørsel

Offline michael f

• Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Respekt optjent: +228/-181
  • NBE Support
« Svar #6 Dato: Mar 03, 2018, 16:57 »
Og sneglen kører fint ved en afvejning 1100 gram på en testkørsel

Det kunne være en defekt kondensator eller et stik der ikke er trykket i bund  :)
Best regards
Michael fra StokerCloud Support http://www.nbe.dk/sadan-fungere-stokercloud/
Find manualer her https://www.nbe.dk/manualer-nbe/
Tekniske vejledninger https://www.nbe.dk/tekniske-vejledninger/

Offline T-mek

• Top of the pop
« Svar #7 Dato: Mar 03, 2018, 17:00 »
Hvis bålet er brændt ud og den forsætter med at køre piller ind, så må styringen tro at den er i drift...
Når den er brændt ud, går lux så på 0 ?

Offline noerskov

• Top of the pop
« Svar #8 Dato: Mar 03, 2018, 17:12 »
Ja lux falder ned til så står den og blinker på intet lys indtil den genstarter og det er ca 1 minut inden den genstarter at den begynder at vælte piller ind det er meget mystisk hvis det var en kondensator ville det så ikke være sådan at sneglen slet ikke ville køre

Offline michael f

• Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Respekt optjent: +228/-181
  • NBE Support
« Svar #9 Dato: Mar 03, 2018, 17:14 »
Ja lux falder ned til så står den og blinker på intet lys indtil den genstarter og det er ca 1 minut inden den genstarter at den begynder at vælte piller ind det er meget mystisk hvis det var en kondensator ville det så ikke være sådan at sneglen slet ikke ville køre

Kondensatoren er en start kondensator, der hjælper når sneglen skal sætte i gang.
Har du meget smuld, kan det pakke i sneglen, så kan den heller ikke trække piller op.
Best regards
Michael fra StokerCloud Support http://www.nbe.dk/sadan-fungere-stokercloud/
Find manualer her https://www.nbe.dk/manualer-nbe/
Tekniske vejledninger https://www.nbe.dk/tekniske-vejledninger/

Offline T-mek

• Top of the pop
« Svar #10 Dato: Mar 03, 2018, 17:19 »
En 6.79 styring... køre den ikke afvejning med start / stop...?
Der er jo afvejet 1100 gram, så man må vel antage at ekstern snegl godt kan køre.

Gå evt. i manuel styring og afprøv de enkelte komponenter hver for sig.... intern snegl...

Offline noerskov

• Top of the pop
« Svar #11 Dato: Mar 03, 2018, 17:49 »
Der er ingen smuldproblemer og mht til at køre med sneglene manuelt det kan jeg ikke desværre Så er noget på herrens  Mark må jeg sige jeg har dog en anden snegl jeg kan prøve med men det er bare et stort arbejde da jeg skal have sat en anden silo op osv

Offline T-mek

• Top of the pop
« Svar #12 Dato: Mar 03, 2018, 17:53 »
Du skal i menu kunne komme i manuel styring...
Har du ikke alle menu punkter, så hold "set" knappen inde og vælg højere niveau.

Offline ½mylund

• Top of the pop
  • Respekt optjent: +17/-6
  • Vil dit fyr ikke spille lad Hald det indstille
« Svar #13 Dato: Mar 03, 2018, 17:56 »
Hej

Du har vel ikke en gammel chip liggende du kan prøv ?

½mylund
½mylund
NBE Scotte 10 kw Blackstar BS 1016 ver. 6,85
Metalbestos Multi 50 130mm stålskorsten kompressorrens ,stokerkontrol ver. 3,50
160 m2 i 2 plan 160 L. vvb
Nilan comfort Top 300 ventilation
Års forbrug 5250 kg german pellets 6mm
½ godt isoleret hus

online data http://pillefyr.nordjysk-bioenergi.dk/dev/showmain.php?mac=haldmylund

Offline noerskov

• Top of the pop
« Svar #14 Dato: Mar 03, 2018, 17:57 »
Jeg har menuen manuel styring men de står alle på nej så trykker jeg om på Ja men den hopper tilbage på nej igen