Forfatter Emne: Spørgsmål fra en NBE "nybegynder"  (Læst 1095 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline qabi

  • Øvet
  • **
  • Indlæg: 15
  • Respekt optjent: +0/-0
Spørgsmål fra en NBE "nybegynder"
« Dato: Mar 09, 2018, 09:49 »
Hej,

Jeg skiftede til et BS+ 25 kW i oktober, og det har gennemgående været en fornøjelse. Kører stabilt, nemt at bruge og god indsigt igennem stokercloud data mv. Thumbs up til NBE!

Her 5 måneder efter har jeg et par spørgsmål:

1) Jeg fik ventede på funktionen til ekstern fyldning, og fik vistnok til sidst en særlig software version på, for at kunne understøtte det. Nogen der ved om jeg kan opgradere til 1.168 uden at risikere noget? I særdeleshed om ekstern fyldning virker på denne version?

2) Det virker til at røggassen er noget varm nogen gange. Lige efter rensning her i den kolde periode, ligger den omkring 140 grader, som vel er ok, men efter 500-800 kg. piller ligger den omkring 200 grader. Er det et normalt niveau? Findes der alternative "turbolatorer" som giver mere modstand i kedlen, eller kan man ikke det? (så vidt jeg kan forstå er der fint træk i skorstenen). Eller burde jeg kontrollere/overveje andre ting?

Se data her:

https://stokercloud.dk/v3/#/36749/main-page

3) Nogen der ved om der arbejdes på at kunne rense kedlen delvist, ved at bevæge pladerne op og ned? F.eks. med bløde børster på pladerne. Jeg synes det kunne være en interessant idé at afprøve :)