Forfatter Emne: ecoheat 42 kw + brændefyr + 1000L akulmeringstank + 6 sol paneler  (Læst 5976 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline christian huus

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 1
  • Respekt optjent: +0/-0
hej håber nogen kan hjælpe mig jeg har et problem med min vvsér er sprunget fra pga han ikke magtede opgaven,.
jeg har købt et nyt pillefyr ecoheat 42 kw
jeg har fjernet hele den eksisterende installation. sp jeg har ingen varme på mit hus nu.
vil gerne have det monteret således at mit pillefyr køre over min akulmeringstank sammen med mit brændefyr og lukker automatisk hvis jeg fyre i mit brændefyr. grunden til jeg vil beholde mit træfyr er at jeg har en masse træ afskæring pga mit job. og tænker at jeg om sommeren kan fyre lidt med træ når solcellerne ikke kan følgemed. men da jeg har lejet noget ud af mine bygningninger og han ikke skal mangle varme hvis jeg ikke fyre vil jeg have pillefyret starter atomatisk.
jeg vil gerne køre med lukket expantion og har fået fortalt af min skorstensfejer jeg skal have nogen sikkerheds ventiler på begge fyr.
er der nogen der ligget inde med et diagram over denne sammensætning som et alm menneske kan forstå.
håber der en nogen der vil hjælpe mig

Offline 383CI

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1412
  • Respekt optjent: +54/-287
Ser det er et lidt ældre indlæg.

Jeg ville sætte det sådan at solvarmen afsættes via en veksler direkte i en retur et sted "fra huset"

Så køre fyret direkte på forbrugsstedet, ikke tanken, og lade pillefyret køre direkte på installationen og sætte akku tanken parrelet med det hele og lade en differance termostat vælge den varmeste at de 2 Fyr eller akkutank.

Så kan det udbygges med at koble akku tanken ind på returen til fyret hvis tanken er varmere end returen fra installationen men ikke varm nok til at forsyne den.

Hvis fyret kan kan det så slukkes af eksternt signal om installationen er koblet på akku tanken

Sådan køre mit system herhjemme temmelig forrygende og med meget lavt forbrug.
Blackstar+ 10Kw V13 (ilt)styring, kompressorrens og diverse følere.


6,7Kw solceller 120 vakkumrør, 300L  193/45 grader. Varmeinstallation styret af Arduino Mega

Mangler du alternativ til den alt for dyre Denso lampda sensor, og / eller vil være med til at teste et alternativ så skriv privat.