Forfatter Emne: T5 Fejl efter opdatering til 1005  (Læst 2561 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline 383CI

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1412
  • Respekt optjent: +54/-286
T5 Fejl efter opdatering til 1005
« Dato: Mar 21, 2018, 16:39 »
Hej.


Jeg bruger T5 som ekstern stop sat på 70 grader. Så slukker brænderen når solvarmen får magt nok til at overtage og "ByPass" bliver de førnævnte 70 grader.

Det har virker fint.

Nu har fyret så opdateret til FRA 996 TIL 1006

og straks efter denne opdatering er temperaturen på Zone1 (T5) over 80 grader men/og fyret afbryder ikke brænderen.

Temperaturen passer selvfølgeligt ikke så det er fej 1, fejl 2 er jo så at hvis den gjorde skulle brænderen lukke ned. Det gør den ikke.

Fejl 3 er jo så at mit system ikke virker.


Det er jeg, selvsagt, ikke helt tilfreds med, men hvad skal jeg gøre???
« Senest Redigeret: Mar 21, 2018, 17:12 af 383CI »
Blackstar+ 10Kw V13 (ilt)styring, kompressorrens og diverse følere.


6,7Kw solceller 120 vakkumrør, 300L  193/45 grader. Varmeinstallation styret af Arduino Mega

Mangler du alternativ til den alt for dyre Denso lampda sensor, og / eller vil være med til at teste et alternativ så skriv privat.

Offline MHES

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 7385
  • Respekt optjent: +470/-56
  • Der findes ikke dumme spørgsmål - kun dumme svar
    • MHES
Sv: T5 Fejl efter opdatering til 1005
« Svar #1 Dato: Mar 21, 2018, 19:38 »
Hej,

Under "Kedel" har du sat "Ekstern stop temperatur oC" til 0 som betyder funktionen er slået fra.

Det forklarer selvfølgelig ikke hvorfor føleren viser 80oC, men prøv at bytte din returtemperatur føler og udetemperaturføler for at finde ud af om det er indgangen i styringen eller føleren der fejler.

Hilsen
Michael


Hej.


Jeg bruger T5 som ekstern stop sat på 70 grader. Så slukker brænderen når solvarmen får magt nok til at overtage og "ByPass" bliver de førnævnte 70 grader.

Det har virker fint.

Nu har fyret så opdateret til FRA 996 TIL 1006

og straks efter denne opdatering er temperaturen på Zone1 (T5) over 80 grader men/og fyret afbryder ikke brænderen.

Temperaturen passer selvfølgeligt ikke så det er fej 1, fejl 2 er jo så at hvis den gjorde skulle brænderen lukke ned. Det gør den ikke.

Fejl 3 er jo så at mit system ikke virker.


Det er jeg, selvsagt, ikke helt tilfreds med, men hvad skal jeg gøre???
Styring nr. 47387 RTB på Android tablet
Opvarmer ca. 270 m2
RTB 10 kW v13.xxxx med VVB-styring og udvidelsesprint.
Årsforbrug 4,5 - 5 ton.
Online fra fyr https://stokercloud.dk/v3/#/mhes_rtb10/main-page
Hjemmeside www.mhes.dk
"How to do" videoer http://mhes.dk/hjem-2/videoer.html

Offline 383CI

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1412
  • Respekt optjent: +54/-286
Sv: T5 Fejl efter opdatering til 1005
« Svar #2 Dato: Mar 22, 2018, 09:45 »
Godmorgen, ja det er korrekt temperaturener sat ned til 0 og dermed funktionen ikke aktiv.

Det gjorde jeg selv da jeg så opdateringen ikke kunne finde ud af det.  Dette for at undgå fyret gik ud på den forkerte T5  udlæsning, fyret/opdateringen her jo egentligt TO fejl.

Dels udlæser den T5 forkert, dels reagere den IKKE korrekt på udlæsningen. I mit tilfælde skule den afbryde brænderen når temperaturen kom op 70 grader (på ByPassRøret) men det er jo ligemeget hvor,


Opdateringen her en dobbelt fejl som jeg ser det, igen,hvad pokker skal jeg gøre ved det?

Og hvad går galt næste gang???

Iøvrigt er det med vilje fyret er ved at gå ud, skifte af piller. 
 
Blackstar+ 10Kw V13 (ilt)styring, kompressorrens og diverse følere.


6,7Kw solceller 120 vakkumrør, 300L  193/45 grader. Varmeinstallation styret af Arduino Mega

Mangler du alternativ til den alt for dyre Denso lampda sensor, og / eller vil være med til at teste et alternativ så skriv privat.

Offline BoinkUser

  • Administrator
  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 2148
  • Respekt optjent: +83/-4
    • StokerKontrol - Software til dit pillefyr
Sv: T5 Fejl efter opdatering til 1005
« Svar #3 Dato: Mar 22, 2018, 10:25 »
Godmorgen, ja det er korrekt temperaturener sat ned til 0 og dermed funktionen ikke aktiv.

Det gjorde jeg selv da jeg så opdateringen ikke kunne finde ud af det.  Dette for at undgå fyret gik ud på den forkerte T5  udlæsning, fyret/opdateringen her jo egentligt TO fejl.

Dels udlæser den T5 forkert, dels reagere den IKKE korrekt på udlæsningen. I mit tilfælde skule den afbryde brænderen når temperaturen kom op 70 grader (på ByPassRøret) men det er jo ligemeget hvor,


Opdateringen her en dobbelt fejl som jeg ser det, igen,hvad pokker skal jeg gøre ved det?

Og hvad går galt næste gang???

Iøvrigt er det med vilje fyret er ved at gå ud, skifte af piller.

Hej,

Vi er ved at kigge på dine logs. Så vender jeg tilbage til dig.

Mvh. Jens
Version 13 styring, styret fra 22" tablet, Opop 418 kedel
Opvarmer 238 m2 (heraf 119 kælder)

Offline BoinkUser

  • Administrator
  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 2148
  • Respekt optjent: +83/-4
    • StokerKontrol - Software til dit pillefyr
Sv: T5 Fejl efter opdatering til 1005
« Svar #4 Dato: Mar 22, 2018, 11:03 »
Hej igen

Der er ikke noget som ikke virker - du skal blot kigge et andet sted.

Hvis du vil se den eksterne temperatur, så kan du gå ind i Setup->Display->Vejr og så vælge ekstern temp.

Du kan også gå ind i appen på graferne og se den som Ekstern stop.

Du kigger under Vejrkompensering, som du ikke har slået til, men det er nu ligemeget. Der står din reference til T2 som er røgføleren. Din røgføler temperatur er på ca. 80 grader på det tidspunkt du skriver, så det er den du ser.

Så altså: Der er ikke 2 fejl, styringen ser ikke 80 grader på din eksterne stop og undlader at stoppe, de 80 grader er røgtemperaturen.

Der udlæses og stoppes som der skal i styringen, på ældre versioner var vejrkompenseringsreferencen T5 (og dermed det samme som ekstern stop), det behøver den ikke at være længere.

Håber det kaster lys over land.

God dag  :)

Mvh. Jens
Version 13 styring, styret fra 22" tablet, Opop 418 kedel
Opvarmer 238 m2 (heraf 119 kælder)

Offline 383CI

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1412
  • Respekt optjent: +54/-286
Sv: T5 Fejl efter opdatering til 1005
« Svar #5 Dato: Mar 22, 2018, 14:20 »
Hej igen

Der er ikke noget som ikke virker - du skal blot kigge et andet sted.


For det første, det glæder mig der ikke er noget galt. Det havde dæleme været en grim em hvis den slags kan læbe af sporet ved en opdatering.
Når det så er sagt er mit system konfigureret så jeg kiggede på "Zone1" som udtryk for temperaturen på T5, altså ekstern stop.
Efter opdateringen viste denne kurve, den jeg plejede at kigge på, lige pludselig over 80 og fyret kørte lystigt videre. Det tog jeg som udtryk for noget ikke virkede. ( i hvert fald som det plejede)


Hvis du vil se den eksterne temperatur, så kan du gå ind i Setup->Display->Vejr og så vælge ekstern temp.

Du kan også gå ind i appen på graferne og se den som Ekstern stop.

Yes jeg har fundet det. Systemet er endnu under indkørsel og netop den temperatur er rimelig skarp lige nu


Du kigger under Vejrkompensering, som du ikke har slået til, men det er nu ligemeget. Der står din reference til T2 som er røgføleren. Din røgføler temperatur er på ca. 80 grader på det tidspunkt du skriver, så det er den du ser.

Nej der er ikke vejrkompensering, men hvordan jeg udlæste før har jeg beskrevet. Når udtrykket på "Zone1" kom over 70 stoppede brænderen.


Så altså: Der er ikke 2 fejl, styringen ser ikke 80 grader på din eksterne stop og undlader at stoppe, de 80 grader er røgtemperaturen.

Jeg gentager mig selv ved at skrive at den før udtrykte føleren på T5


Der udlæses og stoppes som der skal i styringen, på ældre versioner var vejrkompenseringsreferencen T5 (og dermed det samme som ekstern stop), det behøver den ikke at være længere.

Jeg kan se der er noget sprint i mine versionsnumre så det kan jo være det der driller, eller snyder.

Håber det kaster lys over land.

God dag  :)

Mvh. Jens

Lidt bestemt og bare det virker, tak og i lige måde


EDIT: Nu er fyret startet igen, nu følger "ekstern temp" under vejret røg temperaturen?
Når jeg vælger at udlæse drift_exttemp under "grafer" får jeg udlæst temperaturne på mit "ByPass" rør, det der skal stoppe brænderen over 70 grader.
« Senest Redigeret: Mar 22, 2018, 14:52 af 383CI »
Blackstar+ 10Kw V13 (ilt)styring, kompressorrens og diverse følere.


6,7Kw solceller 120 vakkumrør, 300L  193/45 grader. Varmeinstallation styret af Arduino Mega

Mangler du alternativ til den alt for dyre Denso lampda sensor, og / eller vil være med til at teste et alternativ så skriv privat.