Forfatter Emne: Scotte blackstar 10 kw  (Læst 4148 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Hjemme teori

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 1884
  • Respekt optjent: +76/-5
Sv: Scotte blackstar 10 kw
« Svar #15 Dato: Apr 04, 2018, 16:28 »
Du kan sagtens køre uden røgtemperatur føler, styringen bruger det ikke, det er ren info til dig selv.

Men jeg ville ikke bare turde køre uden at finde ud af hvad fejlen har været, det lyder helt skørt det du skriver.

Så har ledningerne været fejlmonteret og derfor blevet varme?
Kunne også være ovenstående der gav fejlvisning fra kedeltemperatur føler, så fyret har holdt på!
Var overkogssikringen gået? ellers virker den ikke -  eller også er vi inde på noget af ovenstående!

Jeg har prøvet problemer hvor lysføleren gav besked om lys, selvom fyret ikke var tændt endnu. Det gav 10kg piller i askeskuffen, som heldigvis ikke blev antændt, men kun blev lidt sorte.
Men de ville immervæk have været 50kWh, som fyret ikke ville have kunne kommet af, med hvis der ar gået ordentligt ild i. Jeg var egentlig mere bange for røggaseksplosion, da der normalt ville være for lidt luft. Men her kunne din askeskuffe måske være lidt utæt?, så er der luft.

Det var mine ideer til fejlsøgning, men varm, uden gået overkog er forkert og meget varm, lyder helt forkert. Selv med fejlvisning skal fyret slukke og højst lukke lidt damp ud. 
- Mvh Sophus

16kW scotte - V7, 200L VVB, Atmos DC 25GD , 1800L buffer,  solvarme 4,8 m2, 154m2 beboelse
årsforbrug 5 tons brænde/piller, Solceller 5100WP øst/vest vendt