Jeg har læst et sted at de nævnte dårlige motorer i RTB 10 KW skulle være udskiftet under 3-års garanti (fyret købt i dec. 2014), men det er ikke sket da min servicemand mente den skulle være i stykker for at det kunne lade sig gøre? Nu er så indføringsmotoren udskiftet på regning da garantien udløb pr. 1/1-2018. Har jeg ret i at den burde være udskiftet? Tilsyneladende svarer NBE ikke via kontaktformular eller andet, derfor prøver jeg her.
Hej
Jeg vil bestemt mene at hvis du har en 3 års service kontrakt burde de skifte gearmotor U/B din smed altså
Læs punkt 6 og 7 her
http://reg.stokercloud.dk/docs/1-aars-service-plan-RTB.pdfHer er lidt copy/paste fra
http://www.nbe.dk/reklamationsret-rtb/Udvidet reklamationsfrist på reservedele:
Hvis du:
– køber RTB-anlægget hos en af vores certificerede forhandlere,
– tilslutter RTB-anlægget online på vores StokerCloud driftsovervågning.
– får foretaget årlige servicebesøg, tilbyder NBE Production A/S, Kjeldgaardsvej 2, 9300 Sæby, at forlænge reklamationsfristen i henhold til købeloven med 12 måneder til i alt 36 måneder på følgende vilkår:
Den udvidede reklamationsret gælder kun ved fabrikations- og materialefejl og gælder således ikke, hvis der er tale om forhold forårsaget af andre end NBE Production A/S, herunder hvis forholdet skyldes uheld eller ukorrekt/fejlagtig installation eller brug af anlægget, heriblandt manglende eller utilstrækkelig rensning, brug af brændsel som ikke er godkendt af NBE Production A/S, skorstensforhold eller andre forhold, som NBE Production A/S ikke er herre over samt skadeforvoldende adfærd.
Den udvidede reklamationsret omfatter desuden kun reservedele bortset fra sliddele som el-tænding og lignende.
Reklamationen fremsættes over for den forhandler, som har solgt produktet.
Reklamationsretten omfatter dog ikke arbejdsløn eller andre udgifter forbundet med installation eller udskiftning af den/de pågældende reservedel(e). Sådanne udgifter er NBE Production A/S uvedkommende.
På vores hjemmeside
www.nbe.dk findes liste over vores certificerede RTB forhandlere.
Her finder du også manualer til vores produkter, hvor du kan læse mere om, hvordan vores produkter anvendes og vedligeholdes korrekt.
Ovenstående udgør et supplement til købelovens regler og berører således ikke dine ufravigelige rettigheder efter købeloven eller anden lovgivning, herunder muligheden for at gøre krav efter købeloven gældende over for forhandleren.
PS. Det er ikke pinol skruen, da Søren jo skriver at ved tom snegl brummer motoren bare. Men de små sorte gearmotor af type TYD 60 der ikke dur
PPS. Nej NBE svare nok ikke, du skal tage fat i din smed/servicemontør

Man skriver jo heller ikke til Wolfsburg, hver gang der er noget galt med sin Golf

½mylund