Forfatter Emne: Scotte, ingen varm vand  (Læst 5120 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Stokernut

  • Øvet
  • **
  • Indlæg: 22
  • Respekt optjent: +0/-0
Scotte, ingen varm vand
« Dato: Maj 11, 2018, 09:29 »
Jeg har et 16 kw scotte fyr. Om forår, sommer og tidlig efterår, aftager jeg så lidt varme at jeg køre på tidsur 2 gange i døgnet af 2-5 timers varighed, alt efter udetemperatur.

I fm. 5 uger job i udlandet, hvor fyret kørte fuld drift, ville det ikke starte ca. en uge før jeg kom hjem. Via telefon fik jeg min kone til at gå over på elvandvarmer.

Nu er jeg så hjemme og har skiftet Lux (lys) føleren og fyret køre igen. 2 x 5 timer fra 03:00 og igen fra 15:00. Kedeltemperatur når op på 66 grader i disse 5 timer, men jeg har kun lunken vand.

Skulle mit vand ikke blive brandvarmt nu når kedlen næsten når op på 70 (hvor efter det vil slukke automatisk)?

Bør jeg være tålmodig og lige give systemet et par døgn mere. Det er som om vandet er mere lunkent end i går? Jeg forstår dog ikke kedeltemp kan være 66 uden vandet er varmt.

Alle indstillinger er nøjagtig som alle tidligere år.
« Senest Redigeret: Maj 11, 2018, 09:30 af Stokernut »

Offline kivi

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 352
  • Respekt optjent: +6/-0
Sv: Scotte, ingen varm vand
« Svar #1 Dato: Maj 11, 2018, 10:19 »
Hvordan er din VVB forbundet med fyret, 2/3 vejs ventil eller ?
Mvh
Ole
BlackStar 1016, 16 kW, V6.76, 160+54 m2,  kompressorrens, 300L VVB med solfanger, Pellmon på Raspberry pi

Offline Stokernut

  • Øvet
  • **
  • Indlæg: 22
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: Scotte, ingen varm vand
« Svar #2 Dato: Maj 11, 2018, 14:17 »
Hvordan er din VVB forbundet med fyret, 2/3 vejs ventil eller ?

Oh boy ingen ide. MEN jeg har brugt dagen til at rode med de ting jeg selv kan finde ud af og som jeg kunne forestille mig, var problemet.

Det viste sig at være termostaten (det jeg kalder en radiatorregulator). Den har jo været åben på ca. halv styrke hele vinteren. Da min kone så lukker den (og åbner termostaten på selv VVB), vælger ventilen/nålen så at blive fuldt indtrykket, da jeg kobler den til igen. Efter lidt massage med en spidstang, er der fuld gennemstrømning igen.
« Senest Redigeret: Maj 11, 2018, 14:22 af Stokernut »