Jeg beklager at jeg ikke lige har fulgt så meget med i tråden, men der er nok at se til i hverdagen.
Jeg er fuldstændig enig med dig i, at vi alle bør tale (skrive) ordentligt til hinanden. Jeg håber dog også, at vi så kan lade være med at angribe montører, som ikke er i stand til at forsvare sig.
Eftersom der netop har været rettet en del angreb mod montøren, så har jeg vedhæftet et billede, som dokumenterer at gamle manualer til VVB prioritering henviser til NC/NO indstillingen. Manualen er desværre ikke at finde på nbe.dk, så derfor havde jeg ikke en opdateret version at sammenligne med. Jeg medgiver dog, at ingen af de nuværende manualer på nbe.dk henviser til NC/NO indstillingen. Derfor valgte jeg også at forhøre mig hos venner/bekendte ang. netop denne indstilling. Det var her at jeg blev oplyst om, at NC/NO indstillingen stadig fandtes i menuen hos dem, så derfor kunne jeg ikke i min vildeste fantasi forestille mig, at den ville mangle i de nyere versioner. Det er trods alt en funktion, som f.eks. min oprindelige manual henviser til. Man må derfor have været bevidst om, at den enten var påkrævet eller i hvert fald ville blive brugt af nogle montører. Jeg udelukker dog ikke, at NBE fra start af kan have uddannet alle montører til at se bort fra indstillingen, men det har jeg ikke mulighed for at verificere på egen hånd.
Jeg vil igen påpege, at jeg ikke har behov for at finde en skyldig person, som jeg kan blive sur på. Jeg kan sagtens acceptere, at jeg har med et produkt at gøre, hvor dokumentationen er lidt mangelfuld og versionshistorikken er en simpel tekstfil. Det ændrer dog ikke på, at jeg gerne så at kvaliteten blev hævet lidt. Det kræver nemlig ikke en kæmpe indsats, hvor jeg da også gerne vil komme med eksempler på formater. Det kunne f.eks. være følgende:
https://github.com/hashicorp/terraform/blob/master/CHANGELOG.md#0112-january-9-2018Formatet kunne sagtens genskabes i et Word dokument og konverteres til bl.a. PDF, hvis man ikke er vant til at arbejde med Markdown. Alternativt kan der oprettes sticky posts her på forummet, så den slags ændringer fremhæves. Der er kort sagt tale om en minimal indsats, som dog kan have stor effekt.
Hvis lovgivningen ligeledes siger, at man som privatperson ikke må betjene anlægget (maskinen), så ville det også være rart med den advarsel i manualen. Jeg har nemlig aldrig hørt om, at en montør tager manualen med retur, så risikoen for ubevidst at bryde loven reduceres. Der er også gjort meget ud af at forklare, hvordan man afvejer træpiller og indstiller forbrændingen. Dette er heller ikke ligefrem noget der signalerer, at man skal holde fingrene væk.
Jeg vil mene at jeg nu har gentaget mig selv tilpas nok gange til, at alle kan forstå mit budskab. Hvis jeg fortsætter, så begynder I vel snart at tro, at jeg er dement

Hvis nogle af mine ændringsforslag skulle blive indført, så vil jeg bare sige tak på forhånd, såfremt jeg ikke opdager det. Jeg vil også sige tak til alle, som har bidraget til denne tråd. Dette gælder også dig, MHES/Michael, selvom diskussionen blev ophedet. Det håber jeg at vi begge kan forsøge at undgå en anden gang.
I må alle have en god aften.
Synes det efterhånden er blevet en børnehave herinde, måske derfor debatten efterhånden er ikke-eksisterende herinde, især hvis nogle skulle driste sig til at være kritiske omkring nbe’s produkter. Mvh. Carsten
Nu findes der flere former for kritik
Der findes kritik, bare for kritikkens skyld (AKA, jeg vil bare brokke mig fordi jeg kan)
Så findes der konstruktiv kritik ( Kritik der fremadrettet kan bruges fornuftigt)
Som helt ny bruger på dette forum, kender darupe selvfølgelig ikke de uskrevne regler, som jeg skrev om for 3 år siden, nemlig følgende:
Regel nr. 1: MHES har altid ret.
Regel nr. 2: Hvis det ikke er tilfældet, træder regel nr. 1 automatisk i kraft.
Desværre føler MHES også, at han har fuld ret til at optræde arrogant og til at tale/skrive ned til alle, der ikke forstår disse 2 simple regler, og han tåler ikke kritik af NBE eller af deres produkter. Dyb respekt for hans viden på området, men ingen respekt for hans arrogante svar, der som oftest afsluttes med en smiley, som han mener giver ham lov til at svare flabet. Jeg taler af egen erfaring.
Personligt har jeg opgivet at komme med indlæg her af den årsag, og jeg er sandsynligvis ikke den eneste.
Det var dog et usædvanligt personligt angreb, mon ikke mere det er at der bliver svaret som der bliver spurgt ? personligt så har jeg det på den måde, at jeg svarer på samme måde som folk tiltaler mig på,
jeg har på fornemmelsen at det er det du har oplevet
Ps. dette indlæg er på ingen måde sponseret af NBE eller MHES
men som min personlige mening om den opførsel som nogle personer ligger for dagen i denne tråd, husk for H****** skriv som om i stod overfor personen og kigge den anden part i øjnene.