Forfatter Emne: Montering af ledninger i BS+  (Læst 2096 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline brandmads

  • Øvet
  • **
  • Indlæg: 19
  • Respekt optjent: +0/-0
Montering af ledninger i BS+
« Dato: Jun 13, 2018, 20:26 »
Hej
Jeg har købt et BS+ fyr, men jeg må sige at selv med 20 års erfaring som elektronikmekaniker, kommer jeg lidt til kort her
Mads Stegmann

https://stokercloud.dk/v3/#/stegmann/main-page

BS+ 10 kW med udvidelsesprint.
30 rørs solfanger og vejrkompensering
Opvarmer 117 m2

Offline MHES

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 7385
  • Respekt optjent: +470/-56
  • Der findes ikke dumme spørgsmål - kun dumme svar
    • MHES
Sv: Montering af ledninger i BS+
« Svar #1 Dato: Jun 13, 2018, 21:25 »
Hej,

Hvad er problemet ?

Hilsen
Michael

Hej
Jeg har købt et BS+ fyr, men jeg må sige at selv med 20 års erfaring som elektronikmekaniker, kommer jeg lidt til kort her
Styring nr. 47387 RTB på Android tablet
Opvarmer ca. 270 m2
RTB 10 kW v13.xxxx med VVB-styring og udvidelsesprint.
Årsforbrug 4,5 - 5 ton.
Online fra fyr https://stokercloud.dk/v3/#/mhes_rtb10/main-page
Hjemmeside www.mhes.dk
"How to do" videoer http://mhes.dk/hjem-2/videoer.html

Offline 383CI

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1412
  • Respekt optjent: +54/-287
Sv: Montering af ledninger i BS+
« Svar #2 Dato: Jun 14, 2018, 09:15 »
Hej
Jeg har købt et BS+ fyr, men jeg må sige at selv med 20 års erfaring som elektronikmekaniker, kommer jeg lidt til kort her


Jeg er, som beskrevet, i branchen, eller rettere, har været og er enig. Dog fik jeg mit op og køre. Jeg tror problemet er "vi" gerne vil se det som diagram og det er det jo, ikke helt.

Men som der er skrevet, hvad er problemerne?

Umiddelbart burde fyret jo køre uden vil piller mere ved det. Der er kedel temperatur føler, lux måler osv. så det må være "ekstra udstyret" der giver udfordringer. 
Blackstar+ 10Kw V13 (ilt)styring, kompressorrens og diverse følere.


6,7Kw solceller 120 vakkumrør, 300L  193/45 grader. Varmeinstallation styret af Arduino Mega

Mangler du alternativ til den alt for dyre Denso lampda sensor, og / eller vil være med til at teste et alternativ så skriv privat.

Offline brandmads

  • Øvet
  • **
  • Indlæg: 19
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: Montering af ledninger i BS+
« Svar #3 Dato: Jun 15, 2018, 21:22 »
Jeg har installeret følgende
Solvarme uden styreboks (da jeres skulle kunne styre det via fyret)
Stage 2 solvarme med udtræk via topspiral
Vejrkompensering med 3 vejs ventil
Cirkulation på varmt brugsvand

Og jeg ikke kan finde nogen tegninger/ illustrationer over hvordan jeg skal montere tingene på et BS+ for alle dem jeg havde fundet er til Blackstar V10

Når jeg ser på den medfølgende tablet ser der ud som om jeg kan montere alle de forskellige ventiler, pumpe og følere,
som jeg har lyst, men hvad skal hedde de 2 ventiler og pumpen i stage 2 delen?
Og temperaturtransmitteren der skal monteres i dyklommen til vejrkompenseringen, hvad hedder den i styringen, for umiddelbart kan jeg kun vælge en temperaturtransmitter i VVB

Hvis I ønsker det kan jeg godt tage nogle screenshot hvis I vil se hvad jeg kan vælge af udstyr

Mads
Mads Stegmann

https://stokercloud.dk/v3/#/stegmann/main-page

BS+ 10 kW med udvidelsesprint.
30 rørs solfanger og vejrkompensering
Opvarmer 117 m2

Offline 383CI

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1412
  • Respekt optjent: +54/-287
Sv: Montering af ledninger i BS+
« Svar #4 Dato: Jun 16, 2018, 05:49 »
Jeg har installeret følgende
Solvarme uden styreboks (da jeres skulle kunne styre det via fyret)
Stage 2 solvarme med udtræk via topspiral
Vejrkompensering med 3 vejs ventil
Cirkulation på varmt brugsvand

Og jeg ikke kan finde nogen tegninger/ illustrationer over hvordan jeg skal montere tingene på et BS+ for alle dem jeg havde fundet er til Blackstar V10

Når jeg ser på den medfølgende tablet ser der ud som om jeg kan montere alle de forskellige ventiler, pumpe og følere,
som jeg har lyst, men hvad skal hedde de 2 ventiler og pumpen i stage 2 delen?
Og temperaturtransmitteren der skal monteres i dyklommen til vejrkompenseringen, hvad hedder den i styringen, for umiddelbart kan jeg kun vælge en temperaturtransmitter i VVB

Hvis I ønsker det kan jeg godt tage nogle screenshot hvis I vil se hvad jeg kan vælge af udstyr

Mads



Jeg har også  monteret et stort solvarme anlæg, dog med egen styring, af flere årsager.

Del vil jeg ikke være afhængig af de begrænsninger BS Styringen giver, dels er mit nlæg skruet anderledes sammen så solvarmen hjælper fyret og/eller står som fyr.

Vejrkompensering har jeg droppet forikke at få nogle parametre ind der ksn give yderligere ballade og gå i stykker.

Dog undersøgte jeg også de muligheder du beskriver.

Jeg er meget sikker på i ikke kan tilslutte solvarme og vejr kompensering uden et af de (meget kostbare) udvidelses moduler.
Der er ikke ind og udgange nok å selve styringen og nogle f dem er dedikeret til forskellige funktioner, f.eks. VVB jeg mener ikke at have set cirkulation på VV som funktion

Kort af det lange, jeg valgte at køre de systemer forskelligt og det kære temmeligt godt.
Blackstar+ 10Kw V13 (ilt)styring, kompressorrens og diverse følere.


6,7Kw solceller 120 vakkumrør, 300L  193/45 grader. Varmeinstallation styret af Arduino Mega

Mangler du alternativ til den alt for dyre Denso lampda sensor, og / eller vil være med til at teste et alternativ så skriv privat.