Forfatter Emne: Vandtryk på Scotte falder  (Læst 1247 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Stokernut

  • Øvet
  • **
  • Indlæg: 22
  • Respekt optjent: +0/-0
Vandtryk på Scotte falder
« Dato: Jul 22, 2018, 08:17 »
Jeg køre sommerdrift, som er 2 x 2 timer i døgnet, hvilket giver det varme vand familien har brug for.

De sidste par måneder har jeg oplevet at mit tryk falder, hver døgn, fra de ca. 2 bar jeg køre med, til 1 bar. Det betyder jeg fylder vand på mit system hver dag.

Min frygt er utæt gulvvarme, mit håb er utæt trykekspansionsbeholder.

Jeg har googlet, youtubet, samt spurgt på andre forums, hvilket har både gjort mig klogere, men også forvirret mig.

Tænker lidt, at jeg i morgen køber en ny beholder og montere den og ser om det hjælper, men vil da gerne have nogle råd. Jeg har p.t.:

1. Trykket på den lille ventil, som også sidder på en bilslange og lukket tryk ud. Har læste, at hvis der kommer vand er beholderen utæt. Det gjorde der ikke. Kun luft.

3. Jeg har slået/knipset på den, da nogle mener, at lyde skulle kunne indikere om den er tæt, eller utæt. Bag på lyder den klingende metallisk, men det gør den ikke for på.
« Senest Redigeret: Jul 22, 2018, 08:19 af Stokernut »

Offline scottedor

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 738
  • Respekt optjent: +28/-4
Sv: Vandtryk på Scotte falder
« Svar #1 Dato: Jul 22, 2018, 12:18 »
hej du er helt gal på den, den ventil du lukker luft ud af er der hvor man sætter tryk på ekspansioner, der skal du pumpe til der er 0,5 kg tryk,hvis der ikke er det tryk så virker ekspansionen IKKE og en halv kop vand kan ændre trykket fra 0 til2 kg, så hvis du har lukket alt luften ud kunne du ligesgodt undvære beholderen mvh erik
« Senest Redigeret: Aug 02, 2018, 09:07 af scottedor »
Scotte 16 v.4,99 på Dor 24 kedel med kedelshunt 110 l Metro med termostat

Offline xkfc

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 4448
  • Respekt optjent: +168/-24
    • mit fyr
Sv: Vandtryk på Scotte falder
« Svar #2 Dato: Jul 23, 2018, 07:41 »
Det er korrekt at der ikke må komme vand ud af ventilen, men når du har checket det ved at lukke luften ud, skal du have trykket af hele anlægget og have efterfyldt med luft, det virker nemlig ikke uden luft i ekspantionsbeholderen.

En ny beholder skal også fyldes/ checkes for lufttryk.

Det er en god ide at finde lækagen rimelig hurtig, da der er ilt og kalk i vandet som du efterfylder med, og det er ikke godt at få ind.
Hilsen Kenneth
16kw Scotte V7, opop H418 24nov09 Herd: standart; Sommer; BB176, kompressor rens.
94' - 09' twinheat m20 85'
**2stk TRÆKSTABILISATOR** ;-)
200m2 23°/76m2 8-22° 1plan 1922 ca. 6 ton.
metro160combi + metro110combi
http://stokercloud.dk/dev/xkfcv7.html