Forfatter Emne: Valg af vindmølle  (Læst 9284 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline LarsVinter

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 3
  • Respekt optjent: +0/-0
Valg af vindmølle
« Dato: Jul 25, 2018, 14:40 »
Hej

Jeg overvejer at supplere mine solpaneler med en husstandsvindmølle og forsøger at finde hoved og hale i reglerne. Jeg kan forstå, at der skal være X antal meter til nærmeste nabo, søer osv. som de skriver her https://www.greenmatch.dk/vindkraft/husstandsvindmoelle

Men vil lige høre jer ad om nogen har erfaring med hvor strengt det skal overholdes? Og om man stadig kan få godkendt sin mølle?

vh Lars

Offline 383CI

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1412
  • Respekt optjent: +54/-285
Sv: Valg af vindmølle
« Svar #1 Dato: Jul 25, 2018, 21:28 »
Der kommer vist nye regler om solceller.
Den med vi alle skal over på time af regning, selvom alle var lover 20 års fred.

Noget forbandet svineri, den er ikke længere og ministeren siger han ikke kan gøre noget, men det kan være han skal mindes om det lidt tættere på det valg der (heldigtvist) kommer inden for et års tid.

Når det så er sagt, det tager år at få godkendt en mølle, nabo høring osv. og på den gamle ordning kunne du ikke køre solceller og mølle på samme installation.
Det skal laves en ny fordi afregningen er en anden.

 
Blackstar+ 10Kw V13 (ilt)styring, kompressorrens og diverse følere.


6,7Kw solceller 120 vakkumrør, 300L  193/45 grader. Varmeinstallation styret af Arduino Mega

Mangler du alternativ til den alt for dyre Denso lampda sensor, og / eller vil være med til at teste et alternativ så skriv privat.

Offline PerJensen90

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 1
  • Respekt optjent: +0/-0
  • Velkommen til min side, MVH Per Jensen
    • MondoKaos
Sv: Valg af vindmølle
« Svar #2 Dato: Sep 13, 2019, 09:55 »
Spændende tanke. Har selv haft den. Har du gjort det?