Forfatter Emne: VVB styring- når ikke maksimal ønsket varmtvands temperatur!  (Læst 5227 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Jimmylar

  • Øvet
  • **
  • Indlæg: 22
  • Respekt optjent: +0/-0
Hej Sophus

Tak for dit svar

Fyret skal opvarme 200 liter, føler måler på midterste del af tanken , har vurderet at det var nødvendigt for at holde nok varmt vand til rådighed, måske jeg skal flytte føleren til øverste del i stedet, og se om ikke 100 liter er nok  ?

Kan du forklare hvad du mener med , rode med Min. og max. tænker du min/ max effekt på VVB indstilling? Uanset om jeg sætter den på 30,50 eller 100%, når kedelen og bliver varm hurtigt og ikke fylde alle 200 liter op til de ønskede 65 grader. Hvad henviser du til med "PI ", og låsning af "min drift" ?

Offline Hemhems

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 246
  • Respekt optjent: +5/-0
Hej Sophus

Tak for dit svar

Fyret skal opvarme 200 liter, føler måler på midterste del af tanken , har vurderet at det var nødvendigt for at holde nok varmt vand til rådighed, måske jeg skal flytte føleren til øverste del i stedet, og se om ikke 100 liter er nok  ?

Kan du forklare hvad du mener med , rode med Min. og max. tænker du min/ max effekt på VVB indstilling? Uanset om jeg sætter den på 30,50 eller 100%, når kedelen og bliver varm hurtigt og ikke fylde alle 200 liter op til de ønskede 65 grader. Hvad henviser du til med "PI ", og låsning af "min drift" ?

Jeg har hele sommeren haft mit fyr kørende 10/100% og kedeltemp 70C 15 over og 10 under, og 100% på vvb. Og det har altså reguleret mere end fint, min føler i vvb sidder midt i..

Jeg har også rodet med især vvb maks ydelse, men når først PI regulere som intended, så skal køre det helt som det skal i de fleste tilfælde..

PI for vvb er fastsat på forhånd og kan ikk ændres, og kedel PI er uafhængig og disse regulere hver for sig..

Prøv og gør som HT skriver og lad indstillingerne styre det hele selv og ikk begrænse ydelse hverken min eller maks osv..

Om der er et pumpe problem må du så holde øje med samtidig.
100m2 i 2 plan fra 1924 - radiatorer only.
Scotte 10kw - V7 - BS20 Kedel
Smedegaard Simflex 25/60
3 Vejs ventil - Vølund QMC100
Kompressor Rens og Senco 1010 kompressor
70 cm isoleret 130mm - Isokern skorsten+trækstabilisator
https://stokercloud.dk/v3/#/hest/main-page