Forfatter Emne: vvb 3 vejs køre forkert  (Læst 3522 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Da9el

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 115
  • Respekt optjent: +0/-0
vvb 3 vejs køre forkert
« Dato: Sep 01, 2018, 09:13 »
HJÆLP min vvp ventil køre modsat og kan ikke endre nc - no på min v7 styring er monteret efter den her guid

http://nbe.dk/wp-content/uploads/2015/08/Motorventil-drift-og-montering-v7-v10-med-12-polet-stik1.pdf

indput på AB og til VVB på A

signal (Blå) sat i L10

håber en kan hjælpe mig 

Offline michael f

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 7540
  • Respekt optjent: +224/-176
  • Montør NBE
Sv: vvb 3 vejs køre forkert
« Svar #1 Dato: Sep 01, 2018, 10:23 »
HJÆLP min vvp ventil køre modsat og kan ikke endre nc - no på min v7 styring er monteret efter den her guid

http://nbe.dk/wp-content/uploads/2015/08/Motorventil-drift-og-montering-v7-v10-med-12-polet-stik1.pdf

indput på AB og til VVB på A

signal (Blå) sat i L10

håber en kan hjælpe mig

Og hvor/hvad går de to andre ledninger til ?
Best regards
Michael fra StokerCloud Service http://www.nbe.dk/sadan-fungere-stokercloud/
Find manualer her https://www.nbe.dk/manualer-nbe/
Tekniske vejledninger https://www.nbe.dk/tekniske-vejledninger/

Offline Hemhems

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 246
  • Respekt optjent: +5/-0
Sv: vvb 3 vejs køre forkert
« Svar #2 Dato: Sep 01, 2018, 10:35 »
HJÆLP min vvp ventil køre modsat og kan ikke endre nc - no på min v7 styring er monteret efter den her guid

http://nbe.dk/wp-content/uploads/2015/08/Motorventil-drift-og-montering-v7-v10-med-12-polet-stik1.pdf

indput på AB og til VVB på A

signal (Blå) sat i L10

håber en kan hjælpe mig

Du har ikk brug for NC og alle udgange er fastsat til NO så vidt jeg ved..

Din ventil skal være NO i alm drift og NC når vvb kalder på varme, så køre det som det skal..

Har du aktiveret udgangen rigtig og fastsat temp for vvb osv rigtig..

Min er monteret med sort og blå i udgangen og trukket fasen fra forsyningen der går ind i styringen på klemrækken i venstre side, har dog en V6 og der er ikke nogen forskel her så vidt jeg ved..
100m2 i 2 plan fra 1924 - radiatorer only.
Scotte 10kw - V7 - BS20 Kedel
Smedegaard Simflex 25/60
3 Vejs ventil - Vølund QMC100
Kompressor Rens og Senco 1010 kompressor
70 cm isoleret 130mm - Isokern skorsten+trækstabilisator
https://stokercloud.dk/v3/#/hest/main-page

Offline Da9el

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 115
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: vvb 3 vejs køre forkert
« Svar #3 Dato: Sep 01, 2018, 10:35 »
sort til N

bron til L

Offline Da9el

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 115
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: vvb 3 vejs køre forkert
« Svar #4 Dato: Sep 01, 2018, 10:55 »
hmm det er monteret sådanne her

Broen - L (Klemme 3)
sort - N (Klemme 23)
Blå - L10 (Klemme 25)

3 vejs ventil

fra kedel til AB
fra A til VVB

når VVB står på Off så er den hvide arm på 3 vejs ventilen ude som jeg kan forstå er det Åben
når den så aktiver VVB så køre den ind (Lukker)

det er derfor jeg tror det er den skal vendes men efter som man ikke kan det i den nye styring så ved jeg ikke lige hvad jeg skal gøre
det er jo ikke så fedt og skulle til og bygge et relæ på til det 

håber i kan sige jeg har monteret noget forkert

mit VVB settings er:

øsnket temp: 57
drift under: 7
forbliv i vvb: 10
VVB: udgang L10 (VVB)


Offline Da9el

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 115
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: vvb 3 vejs køre forkert
« Svar #5 Dato: Sep 01, 2018, 11:13 »
så fik jeg liv i det

det var ikke en monterings fejl men måske noget luft i ventil / vvb der gjore det ikke ville cirkuler i gennem

Offline Hemhems

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 246
  • Respekt optjent: +5/-0
Sv: vvb 3 vejs køre forkert
« Svar #6 Dato: Sep 01, 2018, 11:35 »
så fik jeg liv i det

det var ikke en monterings fejl men måske noget luft i ventil / vvb der gjore det ikke ville cirkuler i gennem

Super... Ja alt var korrekt beskrevet og monteret i dit forrige indlæg..

Fyret skal køre et par dage og du bør tortur "teste" det for at få alt luften frem til udluftnings mulighederne, da luften er træls pga tæring og sætter sig dumme steder..
100m2 i 2 plan fra 1924 - radiatorer only.
Scotte 10kw - V7 - BS20 Kedel
Smedegaard Simflex 25/60
3 Vejs ventil - Vølund QMC100
Kompressor Rens og Senco 1010 kompressor
70 cm isoleret 130mm - Isokern skorsten+trækstabilisator
https://stokercloud.dk/v3/#/hest/main-page

Offline Da9el

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 115
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: vvb 3 vejs køre forkert
« Svar #7 Dato: Sep 01, 2018, 11:38 »
jep den kan drille meget jeg har også monteret flow måler hvad skal sådanne et flow være ca eller skal nok heller spørge hvad er jeres flow??

Offline Hemhems

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 246
  • Respekt optjent: +5/-0
Sv: vvb 3 vejs køre forkert
« Svar #8 Dato: Sep 01, 2018, 11:42 »
jep den kan drille meget jeg har også monteret flow måler hvad skal sådanne et flow være ca eller skal nok heller spørge hvad er jeres flow??

No idea og er ret ligeglad med det, men har alle følere på plads da det er nice at vide temp de forskellige steder..

Det er ligegyldig ekstra udstyr for mig - Men der er så meget geil man kan være for og imod..
100m2 i 2 plan fra 1924 - radiatorer only.
Scotte 10kw - V7 - BS20 Kedel
Smedegaard Simflex 25/60
3 Vejs ventil - Vølund QMC100
Kompressor Rens og Senco 1010 kompressor
70 cm isoleret 130mm - Isokern skorsten+trækstabilisator
https://stokercloud.dk/v3/#/hest/main-page

Offline Hjemme teori

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 1884
  • Respekt optjent: +75/-5
Sv: vvb 3 vejs køre forkert
« Svar #9 Dato: Sep 02, 2018, 13:59 »
jep den kan drille meget jeg har også monteret flow måler hvad skal sådanne et flow være ca eller skal nok heller spørge hvad er jeres flow??

Flowet afgøres af forbruget og temperatur forskellen mellem frem og retur.

Så frem for at spørge hvad andres flow er, da det egentlig ikke kan bruges til noget. Så regn på hvad flow bør være og så kan du sammenligne det med det flowmåleren kommer frem til.
Hvis der her er en afvigelse der er stor eller ikke kan forklares, så kan du prøve at fejl søge på det.
- Mvh Sophus

16kW scotte - V7, 200L VVB, Atmos DC 25GD , 1800L buffer,  solvarme 4,8 m2, 154m2 beboelse
årsforbrug 5 tons brænde/piller, Solceller 5100WP øst/vest vendt

Offline 383CI

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1410
  • Respekt optjent: +54/-285
Sv: vvb 3 vejs køre forkert
« Svar #10 Dato: Sep 02, 2018, 15:16 »
jep den kan drille meget jeg har også monteret flow måler hvad skal sådanne et flow være ca eller skal nok heller spørge hvad er jeres flow??

Mit flow er godt 200L/t når min vvb åbner og det maksimale flow jeg har konstateret er omkring 320L/t med en 25/60 Langå pumpe på trin maks tryk.
 Den pumpe kan, som den eneste og modsat en 25/60 Alpha, levere varme nok til både gulvvarme, vvb og ventilation med den indstilling og det flow.

Mit anlæg er udført i 3/4 tomme sort jernrør, har rigtigt mange bøjninger og en højde på små 4 meter
Blackstar+ 10Kw V13 (ilt)styring, kompressorrens og diverse følere.


6,7Kw solceller 120 vakkumrør, 300L  193/45 grader. Varmeinstallation styret af Arduino Mega

Mangler du alternativ til den alt for dyre Denso lampda sensor, og / eller vil være med til at teste et alternativ så skriv privat.

Offline Hjemme teori

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 1884
  • Respekt optjent: +75/-5
Sv: vvb 3 vejs køre forkert
« Svar #11 Dato: Sep 02, 2018, 20:54 »
jep den kan drille meget jeg har også monteret flow måler hvad skal sådanne et flow være ca eller skal nok heller spørge hvad er jeres flow??

Mit flow er godt 200L/t når min vvb åbner og det maksimale flow jeg har konstateret er omkring 320L/t med en 25/60 Langå pumpe på trin maks tryk.
 Den pumpe kan, som den eneste og modsat en 25/60 Alpha, levere varme nok til både gulvvarme, vvb og ventilation med den indstilling og det flow.

Mit anlæg er udført i 3/4 tomme sort jernrør, har rigtigt mange bøjninger og en højde på små 4 meter

Hvad er din temperatur difference ?

Jeg kunne på min gamle pumpe, alpha 25/60 og ca. 3½ meter 3/4" rør (resten 1") få omkring 1800L igennem når det gik stærkt.

Det er mere for som jeg skrev tidligere, ikke særlig brugbart hvad andre har af flow og jo færre data man giver, jo mere ligegyldigt bliver det.
- Mvh Sophus

16kW scotte - V7, 200L VVB, Atmos DC 25GD , 1800L buffer,  solvarme 4,8 m2, 154m2 beboelse
årsforbrug 5 tons brænde/piller, Solceller 5100WP øst/vest vendt

Offline 383CI

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1410
  • Respekt optjent: +54/-285
Sv: vvb 3 vejs køre forkert
« Svar #12 Dato: Sep 03, 2018, 21:10 »


Mit flow er godt 200L/t når min vvb åbner og det maksimale flow jeg har konstateret er omkring 320L/t med en 25/60 Langå pumpe på trin maks tryk.
 Den pumpe kan, som den eneste og modsat en 25/60 Alpha, levere varme nok til både gulvvarme, vvb og ventilation med den indstilling og det flow.

Mit anlæg er udført i 3/4 tomme sort jernrør, har rigtigt mange bøjninger og en højde på små 4 meter



Hvad er din temperatur difference ?

Jeg kunne på min gamle pumpe, alpha 25/60 og ca. 3½ meter 3/4" rør (resten 1") få omkring 1800L igennem når det gik stærkt.

Det er mere for som jeg skrev tidligere, ikke særlig brugbart hvad andre har af flow og jo færre data man giver, jo mere ligegyldigt bliver det.
[/quote]

Hmmm, jeg husker ikke helt hvad differencen er, men det passer rimeligt godt med det styringen beskriver fyret yder.
Blackstar+ 10Kw V13 (ilt)styring, kompressorrens og diverse følere.


6,7Kw solceller 120 vakkumrør, 300L  193/45 grader. Varmeinstallation styret af Arduino Mega

Mangler du alternativ til den alt for dyre Denso lampda sensor, og / eller vil være med til at teste et alternativ så skriv privat.