Forfatter Emne: Hel ny nbe blackstar 1016 sælges da jeg synes kvaliteten er for ringe.  (Læst 7263 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Skrot1

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 689
  • Respekt optjent: +29/-25
At kedlen ikke lever op til dine standarter er vist åbenlyst, men derudover kan jeg ikke gennemskue,hvad formålet med din debat ellers er, men det ved du nok bedre.god aften
Woody 10 kw.V10, BS1016 kedel,  U-herd, trækstabilisator,  med iltstyring og kompressorrens, version 10.525, 130. mm. stålskorsten. 6 mm piller . https://stokercloud.dk/v3/#/65018/main-page

Offline 383CI

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1412
  • Respekt optjent: +54/-286
At kedlen ikke lever op til dine standarter er vist åbenlyst, men derudover kan jeg ikke gennemskue,hvad formålet med din debat ellers er, men det ved du nok bedre.god aften

Jeg beder dig svare på om du vil køre i en bil med bremser der (måske) lever op til DanskStandard hvis du ved bremserne er i en sådan beskaffenhed.

Iøvrigt har jeg ikke nogen standard på området, jeg regner med jeg har købt et dansk kvalitets produkt der lever op til højeste standarder.

Det kunne andre også gøre, med en vis berettigelse i min optik.
Blackstar+ 10Kw V13 (ilt)styring, kompressorrens og diverse følere.


6,7Kw solceller 120 vakkumrør, 300L  193/45 grader. Varmeinstallation styret af Arduino Mega

Mangler du alternativ til den alt for dyre Denso lampda sensor, og / eller vil være med til at teste et alternativ så skriv privat.

Offline Frank Chr.

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1344
  • Respekt optjent: +32/-3
Ja det kan nu godt gå gruelig galt pga. dårlige svejsninger. Jeg husker da - da hele toppen på en vindmølle røg i havet ved Samsø i fjor. Sgu ret glad for at jeg ikke lige var på fisketur i det område den dag.  ;D   

Offline Hemhems

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 246
  • Respekt optjent: +5/-0
Ja det kan nu godt gå gruelig galt pga. dårlige svejsninger. Jeg husker da - da hele toppen på en vindmølle røg i havet ved Samsø i fjor. Sgu ret glad for at jeg ikke lige var på fisketur i det område den dag.  ;D

Sikker på det ikke var boltene der holder nacellen på toptårnet?
100m2 i 2 plan fra 1924 - radiatorer only.
Scotte 10kw - V7 - BS20 Kedel
Smedegaard Simflex 25/60
3 Vejs ventil - Vølund QMC100
Kompressor Rens og Senco 1010 kompressor
70 cm isoleret 130mm - Isokern skorsten+trækstabilisator
https://stokercloud.dk/v3/#/hest/main-page

Offline Frank Chr.

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1344
  • Respekt optjent: +32/-3
Citat: "En undersøgelse af metallet i det skadede område viser, at der var et brud i svejsningen i den øverste del af tårnet," siger Siemens til Recharge. Bruddet har udviklet sig over tid, hvilket i sidste ende førte til, at overdelen af tårnet brød af"  :)

Offline Hemhems

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 246
  • Respekt optjent: +5/-0
Citat: "En undersøgelse af metallet i det skadede område viser, at der var et brud i svejsningen i den øverste del af tårnet," siger Siemens til Recharge. Bruddet har udviklet sig over tid, hvilket i sidste ende førte til, at overdelen af tårnet brød af"  :)

Aha så har du fact'sne i orden... :-X

Har også været på en park i uk hvor samtlige møllers fundamenter ikk var blevet checket efter at være svejst op i Kina, og de kiggede først på dem da de var sat op, flere møller var der adgangsforbud mod at gå op i, og de blev endda lavet om i Holland for at få skiftet flanger men de tjekkede dem heller ikk igennem...

Det er ikke unormalt at der sker slagge indeslutninger i svejsningerne, samt at metallet især indenfor de sidste 10 er i ringere kvalitet, og under svejsning trækkes urenhederne også ind i svejsningerne og giver pore og de udvikler sig til revner indefra..

Tilbage til nbe, eller opop og de burde levere en vis kvalitet til 7-9K en 1016 kedel koster, og ja vi forventer ikk ultrapæne svejsninger og få sidekærv og overvulst er okay men trådstarters kedel er godt fyldt med fejl over det hele..
« Senest Redigeret: Okt 04, 2018, 19:46 af Hemhems »
100m2 i 2 plan fra 1924 - radiatorer only.
Scotte 10kw - V7 - BS20 Kedel
Smedegaard Simflex 25/60
3 Vejs ventil - Vølund QMC100
Kompressor Rens og Senco 1010 kompressor
70 cm isoleret 130mm - Isokern skorsten+trækstabilisator
https://stokercloud.dk/v3/#/hest/main-page

Offline Frank Chr.

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1344
  • Respekt optjent: +32/-3
Jeg har det fra Ing.dk som jeg anser for nogenlunde lødig.  ;)

Det var en revne lige over en uheldig svejsning i en smedet flange, nemlig at en såkaldt kærvanviser i det smedede materiale, som har udviklet sig til en revne på det ret belastede sted i konstruktionensom der fik tårntoppen på Samsø-vindmøllen til at knække af og styrte i havet.

Offline Hemhems

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 246
  • Respekt optjent: +5/-0
Jeg har det fra Ing.dk som jeg anser for nogenlunde lødig.  ;)

Det var en revne lige over en uheldig svejsning i en smedet flange, nemlig at en såkaldt kærvanviser i det smedede materiale, som har udviklet sig til en revne på det ret belastede sted i konstruktionensom der fik tårntoppen på Samsø-vindmøllen til at knække af og styrte i havet.

Ja en "revne" udvendig på metallet dur ikke, og så går det jo stærkt..

De kan nu holde til den del, men sådanne overfladefejl er ikk godt, buler i tårnene er også no go da de ret beset kan knække sammen som en cola dåse..

Har også arbejdet med vindmøller i 15 år, så man finder jo dette lidt interessant..
« Senest Redigeret: Okt 04, 2018, 20:28 af Hemhems »
100m2 i 2 plan fra 1924 - radiatorer only.
Scotte 10kw - V7 - BS20 Kedel
Smedegaard Simflex 25/60
3 Vejs ventil - Vølund QMC100
Kompressor Rens og Senco 1010 kompressor
70 cm isoleret 130mm - Isokern skorsten+trækstabilisator
https://stokercloud.dk/v3/#/hest/main-page

Offline herden

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 170
  • Respekt optjent: +7/-1
  • alt er et spørgsmål om valg og konsekvenser
Jeg kan dælme godt forstå at han ikke er tilfreds med den kedel. De svejsninger ligner da lort. Og hvis jeg var nbe ville jeg ikke lægge navn til sådan et produkt.
Men undskylde den ringe kvalitet og gi kunden mulighed for at få en ny kedel eller pengene tilbage. Man accepterer sku da hellere ikke en ny bil med en dårlig lakering. Appelsinhud. Skammeligt. Og ja jeg er da ligeglad med at den stadig er tæt. Det der er ikke iorden og ja om 5 /6 år står han nok med en utæt kedel. Og nej jeg er ikke smed af profession men det makværk der kan jeg sku sagtens gøre langt bedre med de få AMU svejsekurser jeg har taget.
« Senest Redigeret: Okt 15, 2018, 18:11 af herden »
scotte 10 kw. med sommerrist. kedel passat D14P
styring V10 (10.0522)
trækstabilisator
husareal. 116 kwm i et plan anno 1979
opvarmet værksted 45 kwm
forbrug ca.4.5 tons
isolering. fornuftig med kan forbedres på loft.
nu 200 mm rockwool