Forfatter Emne: Ecoteck mavi eltænder skal skiftes hvert år ?  (Læst 9844 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline cch

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 136
  • Respekt optjent: +4/-1
Ecoteck mavi eltænder skal skiftes hvert år ?
« Dato: Sep 27, 2018, 17:35 »
Hejsa alle herinde. Min gode genbo har en Ecoteck Mavi pille ovn, hvor el tænderen kun holder en sæson ? Han har spurgt forhandleren, der siger at det er et forkert valg af piller der er skyld i hans problem? De har bedt ham om at købe Ecoteck godkendte piller, jvf. https://www.xn--dkbrnde-pxa.dk/hvilke-traepiller-ecoteck  Han siger han har talt med deres support, og at han ikke kan stille på effekt på el-tænderen, som man kan i et NBE pillefyr ? Er det rigtigt? Jeg har en keramisk tænder i mit Scotte fyr med pt. 1433 optændinger, på samme el-tænder ? Men jeg har så også sat effekt ned på 50%. Er der en venlig sjæl, der kan pege mig mod en instruktionsbog / vejledning til justering af en sådan Ecoteck Mavi pilleovn?
Med venlig hilsen Claus
Mvh. Claus
Opvarmer ialt 234m2. 162 m2 bolig og 72 m2 garage
16Kw, Blackstar, Semirens, ver 10 styring, 500 liter silo, 150mm stålskorsten Metro 110L kombi VVB. 3 Vejs VVB. prioritering. Vejrkompensering
Stokercloud: https://stokercloud.dk/v3/#/ccnet/main-page
Returtemp, Røgtemp, Udetemp, VVB temp. Kompressor rens.

Offline Saturn

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 2
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: Ecoteck mavi eltænder skal skiftes hvert år ?
« Svar #1 Dato: Nov 16, 2018, 17:40 »
Det siges der er 2-3000 tændninger inden den er slidt.  Så alt efter hvilket program den køre i.... Hvilket jo bestemmer hvor mange gange på en dag der tændes.   Og den køre jo ikke så meget om sommeren.  Så en ny hver 3 år ca.  Men klart, man skal jo holde brandskålen ren, så den ikke skal brænde igennem slagger osv.  Forkerte piller, vil kunne ses med det samme. Så bliver brandkammeret sort.  Det er en jungle i dag med de piller.  Selv et godt mærke svinger fra år til år.  Køb lidt forskellige og se hvad der brænder bedst.   Se på Flammens farve... Hvid og gul er godt. Gul og orange er middel. Orange og rød er ikke godt.