Forfatter Emne: V13 android app kan ikke forbinde til fyr  (Læst 2329 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Jre

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 7
  • Respekt optjent: +0/-0
V13 android app kan ikke forbinde til fyr
« Dato: Okt 01, 2018, 21:41 »
Jeg opdaterede min v10 styring til V13 firmware noget før jeg sukkede fyret i foråret og var egentlig godt tilfreds med det. Jeg kunne både styre via app på tlf og vie stokercloud.dk.

Nu har jeg starter fyret op og åbner så min Android app, men kan ikke længere forbinde til fyret.

Fyret har en ip adresse, og jeg kan pinge denne. Men når man i append trykker søg, så kommer der ingen resultater. Der er kommet en ny mulighed der hedder "forbind via APPRELAY" hvor jeg kan indtaste mit serienr og kode.

Jeg har lidt svært ved at finde nogen dokumentation på hvad dette skal betyde men jeg gætter på at det burde betyde at jeg kan logge på fyret selv hvis jeg ikke er på lan med det? Fx hvis jeg er på 3g/4g over tlf et andet sted?

Hvis jeg prøver at logge ind med det her APPRELAY, får jeg følgende fejl med timeout. Hvis jeg bliver ved kommer der en ny fejl med en popup der ikke er oversat så vidt jeg kan se, den består i hvert fald af hvad der ligner keys til at slå op i ressourcefil med i18n.

H ikke porte forventes der at fyret kan kommunikerer med på LAN? det må være noget UDP multicast til at opdage fyret? Og så efterfølgende noget TCP på en specifik port?

Hvad med det her APPRELAY? Skal det have åbnet noget specifikt?

Fyret kan fint ses of styres via stokercloud.dk.






Offline BoinkUser

  • Administrator
  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 2148
  • Respekt optjent: +83/-4
    • StokerKontrol - Software til dit pillefyr
Sv: V13 android app kan ikke forbinde til fyr
« Svar #1 Dato: Okt 02, 2018, 11:44 »
Jeg opdaterede min v10 styring til V13 firmware noget før jeg sukkede fyret i foråret og var egentlig godt tilfreds med det. Jeg kunne både styre via app på tlf og vie stokercloud.dk.

Nu har jeg starter fyret op og åbner så min Android app, men kan ikke længere forbinde til fyret.

Hej Jre

Der er kommet en ny app - NBE v7 som du skal benytte istedet, den finder du på Google Play.

Mvh. Jens
Version 13 styring, styret fra 22" tablet, Opop 418 kedel
Opvarmer 238 m2 (heraf 119 kælder)

Offline 347Michael

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 103
  • Respekt optjent: +3/-0
  • Nyd livet :-) mens du er her !!!
    • Mit fyr
Sv: V13 android app kan ikke forbinde til fyr
« Svar #2 Dato: Okt 02, 2018, 11:45 »
V13 app'en er til v13 styring...
Hent v7 app'en  så kører det...
Kedel: BS 1016. 2013
Brænder: 10 KW. 2014
Styring: Version 7 software 7.0674
VVB 110 L Metro
Kompressorrens
3 vejsventil
Retur blandeventil: TVM - H 20
Vejrkompensering. Danfoss VS2 med AMV 150
Keramisk eltænder
Trækstabilisator stillet 10 PA
6,5 m 160mm isokærn
Michael Pedersen: http://stokercloud.dk/dev/michael347.html?=michael347&=Find+user

Offline Jre

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 7
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: V13 android app kan ikke forbinde til fyr
« Svar #3 Dato: Okt 02, 2018, 19:44 »
Ah, det havde været brugervenligt hvis den havde informeret om det på en eller anden måde.

Jeg synes den er meget meget langsom om at for o de til fyret via appen.  Den er 15-20sek om at forbinde og så skal den hente styringsdata bagefter.

Det virker ikke til at gøre nogen forskel om log vælger fyret i listen på netværket eller forbinder via "fjernnetværk".

Når man åbner forbrugs oversigten står den og indlæser op imod 1minut før der kommer de grønne søjler frem i baggrunden, men den fortsætter med at stå og indlæse, så lang tid at jeg trykkede tilbage, hvilet lukkede dialog boksen med at den "indlæser" og så kunne jeg se søjlerne over forbrug.

ØV  det bliver nok bare stokercloud.dk jeg fortsætter med at bruge. Og så app til at nulstille askeskuffe tælleren som jeg ikke kan se at man kan nulstille uden.

Offline Jre

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 7
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: V13 android app kan ikke forbinde til fyr
« Svar #4 Dato: Okt 02, 2018, 19:46 »
Men mange tak for hintet. Det havde jeg nok aldrig opdaget selv.

Offline 383CI

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1412
  • Respekt optjent: +54/-285
Sv: V13 android app kan ikke forbinde til fyr
« Svar #5 Dato: Okt 03, 2018, 14:41 »
Min V13 ryger også at i tide og utide.

Det er noget med tabletten helst vil forbinde direkte til fyrets netværk, så burde den køre.

Jeg vil helst forbinde tablet til internettet og hente data på fyret af den vej .

Der skal forbindes, først skal tablet/skærm, være forbundet til internettet, så skal der forbindes til fyret vis AppRelay

Det er noget rod men men det virker næsten stabilet.

Et af problemerne er appèn går ind og kapre tablettens WIFI pg selv forbinder den direkte til fyret.

Det er fint nok med de ændringer men som ALTID er dokumentationen HELT og ALDELES ikke eksisterende fra NBEs side.
Blackstar+ 10Kw V13 (ilt)styring, kompressorrens og diverse følere.


6,7Kw solceller 120 vakkumrør, 300L  193/45 grader. Varmeinstallation styret af Arduino Mega

Mangler du alternativ til den alt for dyre Denso lampda sensor, og / eller vil være med til at teste et alternativ så skriv privat.