Forfatter Emne: VVB Styring  (Læst 1614 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline KennethDavidsen

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 11
  • Respekt optjent: +0/-0
VVB Styring
« Dato: Okt 17, 2018, 19:47 »
Hej

Nogen der kan hjælpe med styring af VVB?

Jeg kan ikke få VVB styring til at fungere, motorventilen står og åbner og lukker hele tiden, og slukker aldrig, heller ikke når varmvandsbeholderen er varmere en kedeltemperaturen. motorventilen  er koblet på L8.

Der er stadig aktivitet på L8, når jeg går ind i manuel, hvor L8 står slukket.

Der er et BS+25, styring V13 tror jeg (2 måneder gammelt) og er online.

Mvh.
Kenneth

Offline ½mylund

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 563
  • Respekt optjent: +17/-6
  • Vil dit fyr ikke spille lad Hald det indstille
Sv: VVB Styring
« Svar #1 Dato: Okt 17, 2018, 20:00 »
Hej
Et link til styring eller serie nummer
½mylund
NBE Scotte 10 kw Blackstar BS 1016 ver. 6,85
Metalbestos Multi 50 130mm stålskorsten kompressorrens ,stokerkontrol ver. 3,50
160 m2 i 2 plan 160 L. vvb
Nilan comfort Top 300 ventilation
Års forbrug 5250 kg german pellets 6mm
½ godt isoleret hus

online data http://pillefyr.nordjysk-bioenergi.dk/dev/showmain.php?mac=haldmylund

Offline KennethDavidsen

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 11
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: VVB Styring
« Svar #2 Dato: Okt 17, 2018, 20:16 »

Offline 383CI

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1410
  • Respekt optjent: +54/-285
Sv: VVB Styring
« Svar #3 Dato: Okt 17, 2018, 20:17 »
Har det virket som det skal?

Er der noget forandret på anlæget/følerne?

Engang, efter en opdatering, skifte mine følere indgange så der gik rod i det hele.
Kan de være det der er tilfældet her? VVBèn bør jo ikke kunne libe varmere end kedlen, lige umiddelbart.

Men prøv at sluk i nogle timer først. Jeg makker lidt i mit setup af og til og der går styringen helt i sort, også selvom det har været sat på "off" Her hjælper det kun at tage forsynigen fra lidt.
Så kommer der så op igen normalt.

Jeg har sågar haft forskellige udlæsninger om det var på tablet i fyrrummet eller på pc på nettet, så styringerne er ikke helt stabile

Iøvrigt var der ingen der kunne forklare mig hvorfor jeg så forskellige værdier på forskelige enheder, men det virker nu,
Blackstar+ 10Kw V13 (ilt)styring, kompressorrens og diverse følere.


6,7Kw solceller 120 vakkumrør, 300L  193/45 grader. Varmeinstallation styret af Arduino Mega

Mangler du alternativ til den alt for dyre Denso lampda sensor, og / eller vil være med til at teste et alternativ så skriv privat.

Offline KennethDavidsen

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 11
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: VVB Styring
« Svar #4 Dato: Okt 17, 2018, 20:28 »
Nej det har aldrig fungeret rigtigt, men pga. mange jern i ilden, det seneste stykke tid, har jeg haft VVB kørende på el, da det er en kombi VVB. Men nu vil jeg have det til at fungere og prøvede her til aftes at køre med det og overvåge det.

Jeg fik VVB temperaturen højere end fyrets temp. ved at køre med cirkulationspumpen manuelt og da motorventilen pendlede, blev der afsat noget varme til VVB.

Tænkte at årsagen til at mototventilen pendlede var at det varme vand fra fyrret kærte langsommere igennem VVB for at få overført mere varme, da jeg ikke helt ved hvordan det skal køre rigtigt, men jeg jeg ved at motorventilen ikke skal pendle når der ikke kan afsættes mere varme.

Ville lige høre om der var nogle input her inden jeg tog fat i leverandøren.

Offline Hjemme teori

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 1884
  • Respekt optjent: +75/-5
Sv: VVB Styring
« Svar #5 Dato: Okt 19, 2018, 18:16 »
nu ved jeg ikke en skid om V13, men tænker at de eneste udgange der skal pendle er vejrkompensering, så måske du kunne lede her, selvom det ikke er aktivt på clouden.

og ellers i pumpe styring hvis temperaturen er lav, men det er vel ikke problemet?
- Mvh Sophus

16kW scotte - V7, 200L VVB, Atmos DC 25GD , 1800L buffer,  solvarme 4,8 m2, 154m2 beboelse
årsforbrug 5 tons brænde/piller, Solceller 5100WP øst/vest vendt

Offline KennethDavidsen

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 11
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: VVB Styring
« Svar #6 Dato: Okt 20, 2018, 14:56 »
Det er løst, de var 2 ledninger der var byttet  ::)