Som jeg ser det ligger aktuel ilt væsentligt under ønsket ilt. Så tænker der skal mere luft til.
Jeg har lige skruet op, jeg kan ikke se om det gør væsentligt forskel. Jeg har skruet op og ned i uendelighed for at ramme så lige på som muligt men det skrider åbentbart lige meget hvad.
Sæt evt snegl kørsel pr minut op til 6 og hæv evt. Minimums gram lidt. Måske det vil hjælpe til en mere jævn dosering.
Sneglkørsel? Den Interne? Hvis den køre oftere skal den vel også køre kortere så den ikke bare løber tør? De er vel nøje afstemt?`Har faktisk selv tænkt tanken at så ville den dosere lidt mere præcist.
Når ilten svinger så meget kunne en mulig fejlkilde jo godt være doseringen. Har du tjekket kondensator?
Fyret er ikke et år gammelt og har ikke brændt lige godt 2 tons piller så hvis ikke kondensatorene er af lige så ringe kvalitet som manualer, kundeservice og produktansvar burde det ikke fejle noget.
Er der meget smuld eller uens størrele på de piller du bruger?
Nej de er helt end og bedste kvalitet. Min chef har solgt over 150 paller af dem og ingen klager. Min naboes fyr, BlackStar V7 har aldrig kørt bedre end på dem og laver flottere aske end mit V13 med iltstyring
Der kunne ogdå være noget med ustabilt træk i skorstenen?
Der er træk stabilisator på, vægten justeret helt ned. Fyret/blæseren er justeret til de niveauer der passer (på dagen) i stille vejr og aldrig i blæst.
Det lyder godt nok noget mystisk alt sammen 
Ja meget mystisk, men der er jo ikke noget galt med fyret eller styringen kan jeg forstå på producentens repræsentant her.
Så skal det jo nok køre så ustabilt og med så svingende O2 og en kompensering der krøller 50% af og til.
Men lad mig sige det sådan, det håber jeg faktisk ikke det skal.'
Altså køre så "underligt" jeg håber der er noget galt og der kan findes en fejl så det kommer til at køre så godt som det jeg fik fortalt og som var grunden til jeg købte et dansk produceret kvalitets produkt.
Det skulle jeg vel nødigt komme i tvivl om var det rigtige?