Forfatter Emne: V13 power up problem  (Læst 1372 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Thansen sengeløse

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 7
  • Respekt optjent: +0/-0
V13 power up problem
« Dato: Nov 08, 2018, 03:20 »
Hej Forum
Jeg har en v13 styring der efter at have kørt perfekt i et år er begyndt at få Power up alarmer og problemer med at holde kedel temp (ca 10 grader under setp). Der kan komme 20-30 alarmer om dagen. Resetter jeg ved at tage strømmen fra, går det over i nogle dage, for så at komme tilbage gradvist.
Er der nogen god råd til at løse dette?
Mvh Thomas

Offline 383CI

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1413
  • Respekt optjent: +54/-289
Sv: V13 power up problem
« Svar #1 Dato: Nov 08, 2018, 06:13 »
Jeg følger lige med her det er yderst interessant du får alamer der kun kan afstilles ved at fjerne strømmen.

Jeg får nemlig også sådanne, dog under andre forudsætninger, der så gør fyret ikke starter.

Ifølge NBE er styringen fuldstændig fejlfri og mit problem ikke eksisterende.

Dog forsvinder alarmerne ikke før strømforsyningen har været pillet fra.

Men fejler dit fyr?, forstået på den måde strømmen faktisk forsvinder et kort øjeblik siden den laver "Power up"
Den skulle vel komme når forsyningen tilsluttes.

I så fald kunne du jp pille lige i de kabler der sidder på med stik på styringen so se om du har en ls forbindelse der påvirkes af varmen og miljøet omkring.
Det ville være en lavpraktisk fejl.

Hvis jeg kigger på samlefinish i min styring, ser hvordan ledninger er trukket rundt der, hvordan de er afisolerede og i det hele taget bliver jeg ikke fagligt stolt erkender jeg, så var det mig ville jeg ikke overraskes af en løs forbindelse eller halv knækket forbindelse, men som nævnt, jeg har også fejl der ikke kan afstilles så jeg følger lige med.
« Senest Redigeret: Nov 08, 2018, 06:13 af 383CI »
Blackstar+ 10Kw V13 (ilt)styring, kompressorrens og diverse følere.


6,7Kw solceller 120 vakkumrør, 300L  193/45 grader. Varmeinstallation styret af Arduino Mega

Mangler du alternativ til den alt for dyre Denso lampda sensor, og / eller vil være med til at teste et alternativ så skriv privat.

Offline BoinkUser

  • Administrator
  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 2148
  • Respekt optjent: +83/-4
    • StokerKontrol - Software til dit pillefyr
Sv: V13 power up problem
« Svar #2 Dato: Nov 08, 2018, 08:33 »
Hej Forum
Jeg har en v13 styring der efter at have kørt perfekt i et år er begyndt at få Power up alarmer og problemer med at holde kedel temp (ca 10 grader under setp). Der kan komme 20-30 alarmer om dagen. Resetter jeg ved at tage strømmen fra, går det over i nogle dage, for så at komme tilbage gradvist.
Er der nogen god råd til at løse dette?
Mvh Thomas

Hej Thomas

Der kan være flere årsager, den åbenlyse er løse forbindelser i ledningerne der er sat i klemmerne til forsyningen.

Er der jord tilsluttet?

Vi skal vide mere om dit system, har du et link til stokercloud eller et styringsnummer?

Mvh. Jens
Version 13 styring, styret fra 22" tablet, Opop 418 kedel
Opvarmer 238 m2 (heraf 119 kælder)

Offline Thansen sengeløse

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 7
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: V13 power up problem
« Svar #3 Dato: Nov 10, 2018, 11:42 »
Hej Jens

Fyret er ikke permanent tilsluttet, men i går tilsluttede jeg net og fik opdatret styringen til seneste tilgængelige version. Desunden efterspænde jeg alle forbindelser og tog alle stik i styringen af og på. Styringen er korrekt jordforbundet.

Et yderligere symptom er at optændinger pludselig er begyndt at fejle. Jeg skiftede eltænderen til en ny (den gamle var engentlig ok (300 ohm) ), og det ar ikke hjulplet. Har nu skiftet til endnu en ny - med samme udfald.

Har chekcket forbindelse, spænding samt temp af element.  Spænding intermitterer som forventet (sætter jeg til 100 % er der 230 v ac konstant) og elementet bliver også svagt rødvarmt.

Hilsen Thomas