Kedler > Kedler

Blackstar 16 kw

<< < (2/3) > >>

Karstenjuhu:
Pas til o2 regulering. Hvad er det. Jeg er totalt nybegunder inden for stoker. Asken er grå

Karstenjuhu:
Der burde være konstant det samme forbrug p.t da sønnen ikke er flyttet ind endnu så det undrede osse mig lidt.

383CI:
Hvis du er helt ny bør du måskel læse her

http://www.nbe.dk/wp-content/uploads/2015/08/RTB-BS-Manual-V13-DAN-12.04.2018.pdf

omend det i min optik, som tekniker, er tæt på ubrugeligt, men måske du som slutbruger der med et fyr det, formentlig, er sluttet rigtigt til kan bruge det til noget.

Det køre jo tilsyneladende i hvert fald.

Alt efter hvem der har sat det til vil producenten side det er deres ansvar det virker som det skal. Altså er det dit eget eller den "installatør" der har sat det til`s opgave at få det trimmet ind og sætte slutbrugeren ind i tingene.

O2 styringen er en regulering der måler på røgens ilt niveau og justere blæse og brændsel udfra det og til et (meget omtrændtligt) forud indstillet niveau.
Sonden sidder, hvis den er der, lige før røgafgangen og har formentligt 4 ledninger i en gul slange.

Som jeg så det på din styring stod den til off, men du bør, om ikke andet, foretage en grundjustering udfra beskrevne manual for at få forbrandingen rimeligt iorden.
Asken skal helst ligne tør kaffegrums eller det kakao der kommer på softice og hvis der er for lidt luft kommer der uforbrandte piller og slagger i asken. Når der ikke er det i din aske men den er grå vil jeg tro den får for meget luft. 

Hvis du selv har sat det op er det eget ansvar få det til at køre, den er ikke længere, men der er sikkert meget hjælp her, men jeg/vi/man bør kende noget mere til setuppet? Følere osv. for at komme med kvalificerede ideer.

Karstenjuhu:
Hej igen. Ja jeg har selv monteret det . Det er bs1016 med 16 kw brænder med lav rist. Ingen lambdasonde. Kører med shunt selvfølgelig. Piller er afvejet 6 mm fra dlg.
Der er ikke vvb regulering koblet til. Ingen kompressorrens. Kører ellers klippestabilt men ville bare vide om forbruget ligger inden for normalen. Huset er fra 1894 og er 170 kvm
Nok ikke skidegodt isoleret. Pumpe er grundfos 25 -40 alpha2
Håber det er lidt mere info omkring det

Karstenjuhu:
 Glemte at sige det er version 7 styring. Der var version 6 men jeg har skiftet den ud med version 7

Navigering

[0] Emneindeks

[#] Næste side

[*] Forrige side

Skift til fuld version