Forfatter Emne: Trevejs ventilen skifter ikke altid over bs 10 kw  (Læst 1420 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Sandbeck

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 2
  • Respekt optjent: +0/-0
Trevejs ventilen skifter ikke altid over bs 10 kw
« Dato: Nov 26, 2018, 15:15 »
Hej min trevejs ventil skifter ikke altid over fra vvb til normal drift den eneste måde er at koble strømmen fra et kort øjeblik så skifter den hvad er problemet er det styringen der ikke sender impulsen eller er det ventilen som ikke modtager ordentlig

Offline 383CI

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1413
  • Respekt optjent: +54/-287
Sv: Trevejs ventilen skifter ikke altid over bs 10 kw
« Svar #1 Dato: Nov 26, 2018, 15:25 »
Hvad er det for en styring?

Hvis det er en V13 kan du tjekke status på udgangen ved at gå ind under "manualt" og åbne VVBèn / omskifte ventilen manuelt og lægge mærke til hvilken at dioderne over triacen det lyser.
Så har du styr på hvilken udgang der åbner for den.

Næste gang den så er ude af synk. kan du tjekke status på dioden, så ved du om det er styringen eller ventilen der fejler.

En anden ting er hvilken ventil det er. Hvis det er en on/off kan det jo være en fjeder der skal trække den retur der er lidt trist.
Blackstar+ 10Kw V13 (ilt)styring, kompressorrens og diverse følere.


6,7Kw solceller 120 vakkumrør, 300L  193/45 grader. Varmeinstallation styret af Arduino Mega

Mangler du alternativ til den alt for dyre Denso lampda sensor, og / eller vil være med til at teste et alternativ så skriv privat.

Offline Sandbeck

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 2
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: Trevejs ventilen skifter ikke altid over bs 10 kw
« Svar #2 Dato: Nov 26, 2018, 15:40 »
Styring er en 6.79 og ventilen nbe 3vejs ventil

Offline 383CI

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1413
  • Respekt optjent: +54/-287
Sv: Trevejs ventilen skifter ikke altid over bs 10 kw
« Svar #3 Dato: Nov 26, 2018, 21:08 »
Styring er en 6.79 og ventilen nbe 3vejs ventil

Hmm, jeg kender desværre ikke nogle af delene så må sige det ligger udenfor mit, iøvrigt meget begrænsede, vidensområde. Meget desværre. Men du kunne måske måle på udgangen og se om den er i synk. med status på ventilen.
Blackstar+ 10Kw V13 (ilt)styring, kompressorrens og diverse følere.


6,7Kw solceller 120 vakkumrør, 300L  193/45 grader. Varmeinstallation styret af Arduino Mega

Mangler du alternativ til den alt for dyre Denso lampda sensor, og / eller vil være med til at teste et alternativ så skriv privat.

Offline lyrakken

  • Guru
  • ****
  • Indlæg: 69
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: Trevejs ventilen skifter ikke altid over bs 10 kw
« Svar #4 Dato: Nov 26, 2018, 22:36 »
Jeg har haft samme problem. Der var det en løs lodning, resulterende i ny motor.