Forfatter Emne: VVB og Kompressorens  (Læst 6639 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Hjemme teori

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 1884
  • Respekt optjent: +76/-5
VVB og Kompressorens
« Dato: Dec 14, 2018, 10:05 »
Jeg har en V7 styring og i nyeste version på denne (og så nok rimeligt langt tilbage) deaktiveres kompressor rens under VVB drift.

Dette er hensigtsmæssig i installationer med små VVB'er og evt. med 3 vejs ventil.
Jeg har derimod en stor VVB og 2-vejs ventil så hos mig ville jeg helst rense når tid er.
Med 2-vejs ventil  og stor VVB har jeg valgt at køre med lille tillæg på VVB, da det giver mere jævn drift og ens temperatur på radiator om jeg kører VVB eller drift. Samtdidigt kan fyret bedre følge med når tillægget er lille da VVB så ikke aftager helt så meget.

Dog har jeg så ofte mange timer med VVB og høj ydelse. VVB trækker 4-12kW og huset 15-25kW og står det på i feks 4-5 timer er der nogen gange brændt flere piller af end mit renseinterval angiver og var fyret lige ved at skulle rense inden skift, kan mit renseinterval blive over dobbelt så stort som normalt.

Derfor ønsker jeg man kunne sætte et flag under VVB om fyret må kompressor rense under VVB.
 
« Senest Redigeret: Jan 08, 2019, 19:33 af Hjemme teori »
- Mvh Sophus

16kW scotte - V7, 200L VVB, Atmos DC 25GD , 1800L buffer,  solvarme 4,8 m2, 154m2 beboelse
årsforbrug 5 tons brænde/piller, Solceller 5100WP øst/vest vendt