Forfatter Emne: Overfølsom afstandsmåler  (Læst 1347 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Caffes

  • Prof
  • ***
  • Indlæg: 59
  • Respekt optjent: +2/-0
Overfølsom afstandsmåler
« Dato: Jan 14, 2019, 09:33 »
Hej med jer
Igennem lang tid har min afstandsmåler virket fint, men nu er den, som den gjorde i starten, begyndt at sende mails til mig, op til 10 gange på et par timer. Infobesked og infobesked afstillet. Jeg tror det er hver gang overfladen ændrer sig, når pillerne rører på sig. Kort tid efter kommer afstillet beskeden. Hvis siloen er fyldt helt op er der ikke noget problem, men når den reelle afstand er nede på 40-60 cm begynder problemet. Jeg har sat afstanden til 90 cm.

Er der andre der har dette problem, og er der nogen der har løsningsforslag.

Mvh Carsten

Offline BoinkUser

  • Administrator
  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 2148
  • Respekt optjent: +83/-4
    • StokerKontrol - Software til dit pillefyr
Sv: Overfølsom afstandsmåler
« Svar #1 Dato: Jan 15, 2019, 17:37 »
Hej med jer
Igennem lang tid har min afstandsmåler virket fint, men nu er den, som den gjorde i starten, begyndt at sende mails til mig, op til 10 gange på et par timer. Infobesked og infobesked afstillet. Jeg tror det er hver gang overfladen ændrer sig, når pillerne rører på sig. Kort tid efter kommer afstillet beskeden. Hvis siloen er fyldt helt op er der ikke noget problem, men når den reelle afstand er nede på 40-60 cm begynder problemet. Jeg har sat afstanden til 90 cm.

Er der andre der har dette problem, og er der nogen der har løsningsforslag.

Mvh Carsten

Hej Carsten

Hvis du får beskeden ved 40-60 cm. og dit setpunkt er 90 cm. så tyder det på den reflekterer, så den kortvarigt kommer over de 90 og ned igen.

Har du prøvet at ændre lidt på placeringen? Tørret den godt af for evt. støv? Hvordan med tilslutningen, kan det tænkes den sidder lidt løst i klemmerne?

Vi ser nogle gange problemet, hvor den ligger og svinger nogle få centimeter rundt om setpunktet, men i dit tilfælde lyder det som om den laver nogle store hop. Vi har valgt at øge hysteresen for at reducere dette problem i en kommende opdatering.

Mvh. Jens
Version 13 styring, styret fra 22" tablet, Opop 418 kedel
Opvarmer 238 m2 (heraf 119 kælder)

Offline Caffes

  • Prof
  • ***
  • Indlæg: 59
  • Respekt optjent: +2/-0
Sv: Overfølsom afstandsmåler
« Svar #2 Dato: Jan 16, 2019, 21:47 »
Hej Jens
Tak for svar, ved at flytte den, løste jeg problemet i første omgang. Jeg tjekker lige klemmerne i morgen, om de skulle være ordentligt fastgjort.
Ellers lyder det godt at øge hysteresen, (efter lige at have googlet det ;))
Mvh Carsten