Forfatter Emne: Indstilling af metrocompact 30\9 kwh pillefyr  (Læst 8591 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Rasmushjn

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 2
  • Respekt optjent: +0/-0
Indstilling af metrocompact 30\9 kwh pillefyr
« Dato: Jan 23, 2019, 19:32 »
Hej folkens.
Jeg har lige fået installeret et pillefyr med tilhørende 500 liters silo til. Fyrret har kørt en uge på 50 grader hvilket jeg tænker for lidt. Jeg har i dag skruet op for mængden af piller sneglen trækker ind i kedlen og justeret ilt mængden op. Nu er fyrret på 65 grsder.
Mit spørgsmål er hvad er optimalt i forhold til grader og ilt ? Det skal siges at der både er gulvvarme og radiator i huset, samt at det varme brugsvand op også
På forhånd tak
« Senest Redigeret: Jan 23, 2019, 19:33 af Rasmushjn »

Offline 383CI

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1410
  • Respekt optjent: +54/-285
Sv: Indstilling af metrocompact 30\9 kwh pillefyr
« Svar #1 Dato: Jan 23, 2019, 20:10 »
50 grader er, på alle områder, alt alt for lidt.
Kedlen ruster og du har (sikkert) ingen fornuftig varme i dine radiatore.

Her køre de fleste med 70 grader og shunt på mindst 55

Jeg kender ikke omtalte fyr men vil da tro der står noget om både O2 niveau og temperature i vejledningen.
Ellers, eller nærmere, tænker jeg da det må være installatørens opgave at indstille fyret og hvis han har sat det til 55grader må han, om muligt, være mere uvidende end dem der har sat enkelte op jeg har set.
Blackstar+ 10Kw V13 (ilt)styring, kompressorrens og diverse følere.


6,7Kw solceller 120 vakkumrør, 300L  193/45 grader. Varmeinstallation styret af Arduino Mega

Mangler du alternativ til den alt for dyre Denso lampda sensor, og / eller vil være med til at teste et alternativ så skriv privat.

Offline Rasmushjn

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 2
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: Indstilling af metrocompact 30\9 kwh pillefyr
« Svar #2 Dato: Jan 23, 2019, 20:51 »
Der har ikke været installatør på, da jeg selv har sat det op. Men hvis jeg sætter det til 70 grader, og huset ikke aftager varmen, er det så bare meningen at det skal lukke ned/modulerer? Og så tænde igen kort tid efter når retur temperaturen bliver for lav?

Offline MHES

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 7385
  • Respekt optjent: +470/-56
  • Der findes ikke dumme spørgsmål - kun dumme svar
    • MHES
Sv: Indstilling af metrocompact 30\9 kwh pillefyr
« Svar #3 Dato: Jan 23, 2019, 21:19 »
Hej,

Det kan anbefales at læse manualen til fyret, specielt det afsnit omkring installation opstart.
Fabrikanten skriver at garantien ikke dækker hvis det ikke er opsat af en autoriseret installatør, du har dog stadig din reklamationsret men det er jo noget andet end garanti.

Fabrikanten skriver at kedelsetpunkt ikke må være under 65oC og at røggastemperaturen skal være mindst 110oC.

Fyret modulerer mellem 9 og 30 kW, så det er til et stort hus/stort forbrug.

Hilsen
Michael

Der har ikke været installatør på, da jeg selv har sat det op. Men hvis jeg sætter det til 70 grader, og huset ikke aftager varmen, er det så bare meningen at det skal lukke ned/modulerer? Og så tænde igen kort tid efter når retur temperaturen bliver for lav?
Styring nr. 47387 RTB på Android tablet
Opvarmer ca. 270 m2
RTB 10 kW v13.xxxx med VVB-styring og udvidelsesprint.
Årsforbrug 4,5 - 5 ton.
Online fra fyr https://stokercloud.dk/v3/#/mhes_rtb10/main-page
Hjemmeside www.mhes.dk
"How to do" videoer http://mhes.dk/hjem-2/videoer.html

Offline 383CI

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1410
  • Respekt optjent: +54/-285
Sv: Indstilling af metrocompact 30\9 kwh pillefyr
« Svar #4 Dato: Jan 24, 2019, 17:23 »
Der har ikke været installatør på, da jeg selv har sat det op. Men hvis jeg sætter det til 70 grader, og huset ikke aftager varmen, er det så bare meningen at det skal lukke ned/modulerer? Og så tænde igen kort tid efter når retur temperaturen bliver for lav?


Jeg kender ikke reguleringmåderne på det fyr men som skrevet. Der skal sateme være noget af et varmeaftag hvis det skal tage 9Kw som minimum, men det må vi jo regne med huset kan.

Ligemeget hvad bør det kunne justeres/kalibreres således det ikke lukker op og ned lige som vejret er nu, eller efter min mening, overhovedet.

Blackstar+ 10Kw V13 (ilt)styring, kompressorrens og diverse følere.


6,7Kw solceller 120 vakkumrør, 300L  193/45 grader. Varmeinstallation styret af Arduino Mega

Mangler du alternativ til den alt for dyre Denso lampda sensor, og / eller vil være med til at teste et alternativ så skriv privat.

Offline Skrot1

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 689
  • Respekt optjent: +29/-25
Sv: Indstilling af metrocompact 30\9 kwh pillefyr
« Svar #5 Dato: Jan 24, 2019, 17:46 »
Har en monteret blandeshunt til at regulere returtemp?
Woody 10 kw.V10, BS1016 kedel,  U-herd, trækstabilisator,  med iltstyring og kompressorrens, version 10.525, 130. mm. stålskorsten. 6 mm piller . https://stokercloud.dk/v3/#/65018/main-page