Snik Snak > Links

Super driftøkonomisk vandvarmer (200 kwh pr år)

(1/3) > >>

All-in-på-eldrift:
Hej folkens. :)
Jeg søger efter flere monteringspartnere i hele landet til mine vandvarmere.
Det kræver at man er autoriseret vvs installatør.

Jeg sælger vandvarmere fra min webshop www.elvandvarmer.dk men folk må ikke selv montere dem, så derfor ønsker jeg en side på min webshop "monteringspartner" hvor kunder så kan kontakte den der bor nærmest deres adresse.

De fungere rigtig godt og er simple at montere.

Årligt forbrug til en voksen ligger på ca 200 kwh.

Håber det er ok med dette opslag, ellers må administrator jo bare slette det.

Med venlig hilsen
Henrik
www.elvandvarmer.dk :)

383CI:
Jeg er godt nok elektriker og lidt mere men ikke potentiel partner.

Når det så er sagt undre det mig hvordan "man" kan mene at 200KwH er nok ti len voksens forbrug af badevand.

Forstået på den måde at der jo kræves en vis mængde energi for at opvarme vandet fra 5 til f.eks. 45 grader.
Jo mere vand, jo mere energi i til det. Det er en naturlov og uden at huske tallene direkte og uden at gide regne på det her hen over morgenkaffen må der være ca. 0,5 kwh i døgnet til badevand med et forbrug på 200KwH om året

Det er, eddermagme ikke meget badevand "man" for for 0,5 Kwh ligegyldigt om det er en VVB eller en gennemstrøms vandvarmer.
Løseligt kræver det 8/10Kw +/- at holde en bruser løbende, så går der ikke mange minutter med at brænde 0,5 KwH af.

Desuden er der jo så også vendvarmermarens forbrug at tage med i betragtningerne. For at levere så stor effekt kræves en fornuftig sikring, både i gruppen og som forsikring, så af ren interesse for denne "påstand"

Har du en mærkeplade/datablad vi må se?

John Doe:

--- Citat fra: 383CI efter Feb 16, 2019, 06:27 ---Jeg er godt nok elektriker og lidt mere men ikke potentiel partner.

Når det så er sagt undre det mig hvordan "man" kan mene at 200KwH er nok ti len voksens forbrug af badevand.

Forstået på den måde at der jo kræves en vis mængde energi for at opvarme vandet fra 5 til f.eks. 45 grader.
Jo mere vand, jo mere energi i til det. Det er en naturlov og uden at huske tallene direkte og uden at gide regne på det her hen over morgenkaffen må der være ca. 0,5 kwh i døgnet til badevand med et forbrug på 200KwH om året

Det er, eddermagme ikke meget badevand "man" for for 0,5 Kwh ligegyldigt om det er en VVB eller en gennemstrøms vandvarmer.
Løseligt kræver det 8/10Kw +/- at holde en bruser løbende, så går der ikke mange minutter med at brænde 0,5 KwH af.

Desuden er der jo så også vendvarmermarens forbrug at tage med i betragtningerne. For at levere så stor effekt kræves en fornuftig sikring, både i gruppen og som forsikring, så af ren interesse for denne "påstand"

Har du en mærkeplade/datablad vi må se?

--- Afslutning på citat ---

Sjovt. Tænkte lige præcis på det samme...

Jan-DK:
Saxet fra hjemme side:

Læs mere om begge PPE2 el-vandvarmernes specifikationer herunder

    Spænding:
    Effekttrin:
    Strøm:
    Kabel:
    Vand pr. min. ved delta t = 30°:

    400V
    17 KW
    3×24,6A
    4×4
    8,1 l.

    400V
    18 KW
    3x26A
    4×4
    8,7 l.

    400V
    21KW
    3×30,3A
    4×4
    10,1 l.

    400V
    24KW
    3×34,6A
    4×6
    11,6 l.

Men det kan jo så ikke være til drikke vand også med de lave temp.

All-in-på-eldrift:
Hejsa

Det er super med interessen fra jeres side.

Nu er det heldigvis ikke bare noget jeg finder på.
Jeg og nogle kollegaer begyndte at montere dem i vores egne huse for 5 år siden, hvor der også blev installeret seperat elmåler på.

Det viser med al tydelighed at forbruget ligger nede omkring 200 kwh pr år pr voksen, og langt flere ligger faktisk lavere.

Sidehen har jeg etableret virksomheden med det formål at udbrede kendskabet til dem.
Der er monteret omkring 300 af dem indtil videre, men det er langt fra alle der også har valgt at monterer en ekstra elmåler.

Det er helt korrekt at det kræver ny sikring og elkabel.
Tilgengæld er der mange fordele som I sikkert allerede har læst om, eller er i velkommen til at kigge forbi www.elvandvarmer.dk

Der er rigtig mange der ønsker at få dem monteret og derfor leder jeg efter monteringspartner i hele landet.

Med venlig hilsen
Henrik

Navigering

[0] Emneindeks

[#] Næste side

Skift til fuld version