Forfatter Emne: Black star fyr stiger meget langsomt i temperatur  (Læst 1363 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Haugland

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 8
  • Respekt optjent: +0/-0
Black star fyr stiger meget langsomt i temperatur
« Dato: Mar 13, 2019, 06:39 »
Hej alle sammen, jeg vil høre om der er nogle kloge hover der  kan hjælpe mig, min kedel faldt i går i temperatur og endte på Ca 45grader og er så hen over natten kun cirka steget 10-15 grader, jeg forstår det ikke, mit fyr er på stokerclaud og mit bruger navn er haugland hvis der er nogle der lige vil se om mine tal er som det skal være og om der er noget jeg kan lave om.

Offline Hjemme teori

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 1884
  • Respekt optjent: +76/-5
Sv: Black star fyr stiger meget langsomt i temperatur
« Svar #1 Dato: Mar 13, 2019, 07:08 »
Du må meget gerne skrive hvilket fyr der er tale om.
og om du har styr på grundindstilling og om det er udført?

Men se det er sat op som en 10kW og det har de sidste par måneder lavet rigtig meget. (7,2kW i snit i januar, set i forhold til pilleforbrug)
Noget kunne tyde på at sneglen giver for lidt!
har du vejet af for nyligt?

Hvis sneglen giver for lidt, bør asken være lysegrå.
Du bør også have brugt flere piller målt af styringen, end du fylder på silo'en. Ser dog ud til du har en meget stor silo, hvilket godt kan give savsmuld og en snegl der leverer for lidt.
« Senest Redigeret: Mar 13, 2019, 07:10 af Hjemme teori »
- Mvh Sophus

16kW scotte - V7, 200L VVB, Atmos DC 25GD , 1800L buffer,  solvarme 4,8 m2, 154m2 beboelse
årsforbrug 5 tons brænde/piller, Solceller 5100WP øst/vest vendt

Offline 383CI

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1412
  • Respekt optjent: +54/-287
Sv: Black star fyr stiger meget langsomt i temperatur
« Svar #2 Dato: Mar 13, 2019, 07:10 »
Er det kommet pludeseligt eller general at fyret stiger for langsomt?

Jeg kiggede lige dine tal, de ser meget "normale" ud. Dog ville jeg rette "min dossering op fra 5 gram til 10" så sneglen ikke står og hakker pillerne i stykker.

Hvis det er kommet pludeseligt kunne det måske tyde på den kondensator i fordersneglen er færdig eller der er et eller andet der er løst eller har lavet en prop.

Hvis det er generalt fyret hæver for langsomt er det din PI regulering der skal ses på, men det tror jeg ikke.

Lige da jeg kiggede kørte fyret 100% uden at kunne komme op i temperatur.

Umiddelbart tyder det så på for lidt piller hvilket passer med sneglen ikke kan køre nok ind, hvilket igen passer med 5g er lidt for lidt og en kondensator der er defekt så motoren ikke arbejder korrekt. Eller afvejningen ikke passer, som skrevet.

Hvis din aske derimod er ren lort lige pludeselig, alt for meget uforbrændt kunne det være din blæser der har fået trætte lejer og derfor ikke blæser luft nok.

Men det er langskud, selvom kondensatoren er en kendt slidgenstand der skal skiftet, men for lidt data om hvordan defekten er opstået.

Hvis fyret HAR kørt og der ikke er sket ydre ændringer er det, i min optik, temmeligt uovervejet at begynde at pille en masse i styringen, od over "min dossering"
« Senest Redigeret: Mar 13, 2019, 07:11 af 383CI »
Blackstar+ 10Kw V13 (ilt)styring, kompressorrens og diverse følere.


6,7Kw solceller 120 vakkumrør, 300L  193/45 grader. Varmeinstallation styret af Arduino Mega

Mangler du alternativ til den alt for dyre Denso lampda sensor, og / eller vil være med til at teste et alternativ så skriv privat.