Forfatter Emne: Driftproblem med Blackstar  (Læst 1816 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Frank Nelsson

  • Øvet
  • **
  • Indlæg: 17
  • Respekt optjent: +0/-0
Driftproblem med Blackstar
« Dato: Jun 07, 2019, 17:43 »
Hej med jer på forum :D
Jeg har afmonteret flowmåleren på vores fyr da den larmede helt vildt ud i anlægget. Fyret bruger jo alligevel ikke data fra flowmåleren, så den kunne lige så godt skrottes. NU er det så bare lige at fyret ikke vil starte op igen efter denne modifikation.

Når jeg starter fyret indikerer displayet lige med det samme at det er i VBB drift - uden dog at tænde op først??. Displayet viser at det er i VBB-drift og viser effekt o.s.v. - men der er ikke ild i brænderen. Efter 2 minutter indikerer displayet så at der ikke har været lys i 2 minutter (naturligvis da fyret slet ikke har kørt opstartssekvensen). Jeg har prøvet tage strømmen fra fyret og starte op igen, men det samme sker lige med det vups!.

Er der en af jer der har har et godt bud på hvad der kan være galt?.

De venligste hilsner til jer alle 8)
Frank
Med venlig hilsen
Franke

Lok: Gørlev på Vestsjælland
Fyr: Black Star 16 KW med komp.rens
SW version.: 10.0525
Solfanger: 45 rørs med NBE Sun Comfort styring.
Link til fyret: http://stokercloud.dk/dev/showmain.php?&mac=shangrila
"Hvis dine penge skal bære frugt - så skynd dig at bruge dem - før de er brugt" (Piet Hein)
Modvind er godt !! - Hvis man skal den anden vej!! (Storm.P)

Offline Frank Nelsson

  • Øvet
  • **
  • Indlæg: 17
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: Driftproblem med Blackstar
« Svar #1 Dato: Jun 07, 2019, 19:39 »
Nå - men nu har jeg selv fundet årsagen til at fyret tror at det er i drift selvom det ikke kører. Uden fyret er startet viser LUX 75-80 % lys, og så tror styringen selvfølgeligt at fyret kører. Selvom jeg har afmonteret lysføleren, registrerer styringen stadig 80 % lys, så jeg antager at der er en fejl på styringsboksen??. Nu vil jeg prøve at nulstille styringen, og så må jeg se om det kunne hjælpe - det tror jeg dog desværre ikke. :-\
Med venlig hilsen
Franke

Lok: Gørlev på Vestsjælland
Fyr: Black Star 16 KW med komp.rens
SW version.: 10.0525
Solfanger: 45 rørs med NBE Sun Comfort styring.
Link til fyret: http://stokercloud.dk/dev/showmain.php?&mac=shangrila
"Hvis dine penge skal bære frugt - så skynd dig at bruge dem - før de er brugt" (Piet Hein)
Modvind er godt !! - Hvis man skal den anden vej!! (Storm.P)

Offline hschack

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 189
  • Respekt optjent: +18/-4
  • Bio Fyr's Nørd Elektronik freak
    • Salg og service af NBE pillefyr Scotte, Woody og RTB.
Sv: Driftproblem med Blackstar
« Svar #2 Dato: Jun 07, 2019, 20:18 »
Inden dommen prøv lige at tage ledning til photosensor af oppe. Styring det er set at det er en kabel fejl
Henrik Schack
www.Q-PRO.dk
+45 86929393

Offline Frank Nelsson

  • Øvet
  • **
  • Indlæg: 17
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: Driftproblem med Blackstar
« Svar #3 Dato: Jun 08, 2019, 09:36 »
Inden dommen prøv lige at tage ledning til photosensor af oppe. Styring det er set at det er en kabel fejl

Hej Henrik  :)
Tak for dit svar!. Jeg har prøvet at tage ledningen fra oppe på printet, men den viser stadig lys, så det er desværre nok boardet der er feset af!!. Det skal også lige siges, at på et tidspunkt under fejlfindingen brændte boardet sikringen af umiddelbart efter et forsøg på at starte fyret op. Jeg satte ny sikring i, og så er den ikke brændt af efterfølgende. Du kunne jo godt indikere at der er sket en kortslutning på boardet :'(. Nu vil jeg lige prøvet at nulstille boardet inden jeg begynder at afmontere det, for at se om jeg skulle være så heldig at det kan løse problemet, men det er der nok ikke det store håb for - og ØV for det :'(.

Med venlig hilsen
Frank
Med venlig hilsen
Franke

Lok: Gørlev på Vestsjælland
Fyr: Black Star 16 KW med komp.rens
SW version.: 10.0525
Solfanger: 45 rørs med NBE Sun Comfort styring.
Link til fyret: http://stokercloud.dk/dev/showmain.php?&mac=shangrila
"Hvis dine penge skal bære frugt - så skynd dig at bruge dem - før de er brugt" (Piet Hein)
Modvind er godt !! - Hvis man skal den anden vej!! (Storm.P)