Forfatter Emne: RTB pile fyr vil ikke forbinde til wifi  (Læst 1737 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline shadowenthegrey

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 2
  • Respekt optjent: +0/-0
RTB pile fyr vil ikke forbinde til wifi
« Dato: Jul 15, 2019, 16:32 »
Har sat en Wifi extender op til at styrke signalet, og på telefon og tablet viser signal styrke på over 80%.

Fyret rapportere tilbage, at den ikke kan kommme ind check adgangskode - jeg kan se på serveren, at fyret ikke forsøger eller får forbindelse igennem Wifien - der er ingen DHCP request på IP adresse, og en mobil telefon 30 cm fra styringen kan få fuld signal og forbindelse til internettet.

Forsøg med at sætte en mobil telefon op som hotspot, og sætte den ved siden af styring  - som burde give 100% signal, får styringen til at rapportere selvsamme problem at koden er forkert, koden er triple checket, mod det som mobil telefonen og andre enheder bruger.

Jeg har en fornemmelse om at styring ikke kan klare wifi typen, men da den rapporter obskurt uden at skrive noget i loggen er det umuligt at se.

Styrings tabletten, kan nemt komme på huset wifi - og styring står p.t. oven på fyret, men fyret kan ikke få en forbindelse.

Er der nogen der har nogen forslag om hvad der ellers kan forsøges..

1, signal er checkket - godt og solidt - godt og solidt
2. Alternativ wifi prøvet - med 100% signal ved fyret - ingen forbindelse.
3. Installatør har været og prøve, og måtte give op.


Offline michael f

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 7541
  • Respekt optjent: +224/-176
  • Montør NBE
Sv: RTB pile fyr vil ikke forbinde til wifi
« Svar #1 Dato: Jul 15, 2019, 17:14 »
Har sat en Wifi extender op til at styrke signalet, og på telefon og tablet viser signal styrke på over 80%.

Fyret rapportere tilbage, at den ikke kan kommme ind check adgangskode - jeg kan se på serveren, at fyret ikke forsøger eller får forbindelse igennem Wifien - der er ingen DHCP request på IP adresse, og en mobil telefon 30 cm fra styringen kan få fuld signal og forbindelse til internettet.

Forsøg med at sætte en mobil telefon op som hotspot, og sætte den ved siden af styring  - som burde give 100% signal, får styringen til at rapportere selvsamme problem at koden er forkert, koden er triple checket, mod det som mobil telefonen og andre enheder bruger.

Jeg har en fornemmelse om at styring ikke kan klare wifi typen, men da den rapporter obskurt uden at skrive noget i loggen er det umuligt at se.

Styrings tabletten, kan nemt komme på huset wifi - og styring står p.t. oven på fyret, men fyret kan ikke få en forbindelse.

Er der nogen der har nogen forslag om hvad der ellers kan forsøges..

1, signal er checkket - godt og solidt - godt og solidt
2. Alternativ wifi prøvet - med 100% signal ved fyret - ingen forbindelse.
3. Installatør har været og prøve, og måtte give op.

Har du prøvet guiden side 21 i manualen ?  :)
Best regards
Michael fra StokerCloud Service http://www.nbe.dk/sadan-fungere-stokercloud/
Find manualer her https://www.nbe.dk/manualer-nbe/
Tekniske vejledninger https://www.nbe.dk/tekniske-vejledninger/

Offline shadowenthegrey

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 2
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: RTB pile fyr vil ikke forbinde til wifi
« Svar #2 Dato: Jul 31, 2019, 21:36 »
Problemerne forsvandt efter endnu en genstart af fyret.

Underligt.

men nu har jeg et andet problem, android enheden kom op med der var en NBE v13 opgradering, som jeg var dum nok til at installere, men nu vil tabletten ikke forbinde til fyret mere.. 

Må prøve at forbinde til fyrets egen wifi igen.