Forfatter Emne: Windows 7 og ny harddisk  (Læst 8186 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Ulrich

  • Øvet
  • **
  • Indlæg: 26
  • Respekt optjent: +2/-0
  • Stoker Novice
    • Pillefyr online
Windows 7 og ny harddisk
« Dato: Nov 10, 2009, 16:18 »
Hej Jens

Jeg har i forbindelse med opgradering af min PC installeret den seneste version af Stokerkontrol på en ny harddisk. Troede at jeg fik den gamle opsætning og log med, ved at skifte mappen "Pillefyr" ud med den gamle.....men nej! Hvordan er det nu man gør?

 :) Mvh. Ulrich
Scotte/Dor 16 kw 100 trins modulerende
Skamolfætter
Neddroslet til ca. 10 kw
Stokerkontrol

Offline BoinkUser

  • Administrator
  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 2148
  • Respekt optjent: +83/-4
    • StokerKontrol - Software til dit pillefyr
Sv: Windows 7 og ny harddisk
« Svar #1 Dato: Nov 10, 2009, 17:13 »
Hej Jens

Jeg har i forbindelse med opgradering af min PC installeret den seneste version af Stokerkontrol på en ny harddisk. Troede at jeg fik den gamle opsætning og log med, ved at skifte mappen "Pillefyr" ud med den gamle.....men nej! Hvordan er det nu man gør?

 :) Mvh. Ulrich

Hej Ulrich,

Du gør sådan her:

WINDOWS XP:

Hvis det antages at du har installeret i c:\programmer\stokerkontrol skal du stoppe Stoker Kontrol og kopiere mappen c:\programmer\stokerkontrol\pillefyr til et sikkert sted. Hvis du vil gendanne din sikkerhedskopi stopper du blot StokerKontol, sletter mappen c:\programmer\stokerkontrol\pillefyr og kopiere sikkerhedskopien ind istedet.

WINDOWS VISTA:

Her skal du kopiere to mapper, først skal du kopiere c:\programmer\stokerkontrol\pillefyr til en sikkerhedskopi, herefter kopierer du c:\brugere\\appdata\local\VirtualStore\programmer\StokerKontrol\pillefyr til samme mappe. Du har nu en komplet kopi. For at gendanne kopierer du blot din sikkerhedskopi af mappen pillefyr, som indeholder begge kataloger til c:\programmer\stokerkontrol\pillefyr. Husk at stoppe StokerKontrol først.

Vi arbejder forøvrigt på noget backup halløj så det bliver lidt nemmere, både at reinstallere men også tage daglig backup.

Mvh. Jens
Version 13 styring, styret fra 22" tablet, Opop 418 kedel
Opvarmer 238 m2 (heraf 119 kælder)

Offline Ulrich

  • Øvet
  • **
  • Indlæg: 26
  • Respekt optjent: +2/-0
  • Stoker Novice
    • Pillefyr online
Sv: Windows 7 og ny harddisk
« Svar #2 Dato: Nov 10, 2009, 18:28 »
Jeg gjorde faktisk som beskrevet (XP), og har nu forsøgt igen, men med samme resultat. Jeg mangler min opsætning - FTP, Email, sms etc. Jeg er gået fra XP til 7. Kan det have noget at sige, at den "gamle" mappe stammer fra en tidligere version end 1.8  ???


Hej Jens

Jeg har i forbindelse med opgradering af min PC installeret den seneste version af Stokerkontrol på en ny harddisk. Troede at jeg fik den gamle opsætning og log med, ved at skifte mappen "Pillefyr" ud med den gamle.....men nej! Hvordan er det nu man gør?

 :) Mvh. Ulrich

Hej Ulrich,

Du gør sådan her:

WINDOWS XP:

Hvis det antages at du har installeret i c:\programmer\stokerkontrol skal du stoppe Stoker Kontrol og kopiere mappen c:\programmer\stokerkontrol\pillefyr til et sikkert sted. Hvis du vil gendanne din sikkerhedskopi stopper du blot StokerKontol, sletter mappen c:\programmer\stokerkontrol\pillefyr og kopiere sikkerhedskopien ind istedet.

WINDOWS VISTA:

Her skal du kopiere to mapper, først skal du kopiere c:\programmer\stokerkontrol\pillefyr til en sikkerhedskopi, herefter kopierer du c:\brugere\\appdata\local\VirtualStore\programmer\StokerKontrol\pillefyr til samme mappe. Du har nu en komplet kopi. For at gendanne kopierer du blot din sikkerhedskopi af mappen pillefyr, som indeholder begge kataloger til c:\programmer\stokerkontrol\pillefyr. Husk at stoppe StokerKontrol først.

Vi arbejder forøvrigt på noget backup halløj så det bliver lidt nemmere, både at reinstallere men også tage daglig backup.

Mvh. Jens
Scotte/Dor 16 kw 100 trins modulerende
Skamolfætter
Neddroslet til ca. 10 kw
Stokerkontrol

Offline BoinkUser

  • Administrator
  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 2148
  • Respekt optjent: +83/-4
    • StokerKontrol - Software til dit pillefyr
Sv: Windows 7 og ny harddisk
« Svar #3 Dato: Nov 10, 2009, 20:33 »
Jeg gjorde faktisk som beskrevet (XP), og har nu forsøgt igen

Hej Ulrich

Nej det er fint at du kopierer fra en ældre installation.

Prøv at lukke StokerKontrol.

Slet så denne mappe
c:\brugere\<dit brugernavn>\appdata\local\VirtualStore\programmer\StokerKontrol\pillefyr

Sørg for at din gamle pillefyr mappe er kopieret ind i StokerKontrol biblioteket.

Start StokerKontrol.

Det er lidt omstændigt på Vista/7, arbejder på en løsning så man ikke selv skal rode rundt dybt inde i disse mærkelige stier.

Mvh. Jens
Version 13 styring, styret fra 22" tablet, Opop 418 kedel
Opvarmer 238 m2 (heraf 119 kælder)

Offline Ulrich

  • Øvet
  • **
  • Indlæg: 26
  • Respekt optjent: +2/-0
  • Stoker Novice
    • Pillefyr online
Sv: Windows 7 og ny harddisk
« Svar #4 Dato: Nov 11, 2009, 15:54 »
c:\brugere\Ulrich\.....så langt så godt, men nogen mappe, der hedder "appdata" finder jeg ikke her i Windows 7???
Scotte/Dor 16 kw 100 trins modulerende
Skamolfætter
Neddroslet til ca. 10 kw
Stokerkontrol

Offline BoinkUser

  • Administrator
  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 2148
  • Respekt optjent: +83/-4
    • StokerKontrol - Software til dit pillefyr
Sv: Windows 7 og ny harddisk
« Svar #5 Dato: Nov 11, 2009, 16:28 »
c:\brugere\Ulrich\.....så langt så godt, men nogen mappe, der hedder "appdata" finder jeg ikke her i Windows 7???

Det er en skjult mappe.
Du finder den ved at højreklikke på "Start menuen" og trykke "Åbn Windows Stifinder". Tryk så "Organiser->Mappe- og søgeindstillinger". Her vælger du "Vis" og markerer feltet "Vis skjulte filer, mapper og drev". Nu kan du gå til din bruger og finde appdata.

Mvh. Jens
Version 13 styring, styret fra 22" tablet, Opop 418 kedel
Opvarmer 238 m2 (heraf 119 kælder)

Offline Ulrich

  • Øvet
  • **
  • Indlæg: 26
  • Respekt optjent: +2/-0
  • Stoker Novice
    • Pillefyr online
Sv: Windows 7 og ny harddisk
« Svar #6 Dato: Nov 11, 2009, 21:18 »
Du er min helt!!!! Alt er nu i skønneste orden, og jeg blev tilmed klogere på mit nye styresystem :D
Scotte/Dor 16 kw 100 trins modulerende
Skamolfætter
Neddroslet til ca. 10 kw
Stokerkontrol

Offline BoinkUser

  • Administrator
  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 2148
  • Respekt optjent: +83/-4
    • StokerKontrol - Software til dit pillefyr
Sv: Windows 7 og ny harddisk
« Svar #7 Dato: Nov 12, 2009, 06:41 »
Du er min helt!!!! Alt er nu i skønneste orden, og jeg blev tilmed klogere på mit nye styresystem :D

Lyder godt det virker :)  Det er lige en anelse for teknisk i forhold til hvad det burde være, men det er også derfor vi arbejder på noget nemmere.
Version 13 styring, styret fra 22" tablet, Opop 418 kedel
Opvarmer 238 m2 (heraf 119 kælder)