Hej Bjarne,
Du kan indstille blæseren under optænding gennem stokerkontrol eller direkte på styringen

Direkte i styringen gøres således:
- Sluk for 230 VAC til styringen
- Tryk og hold SET-knappen inde mens du tænder for 230 VAC
- Bliv ved at holde SET-knappen inde, indtil styringen skriver EFFEKT LAV, EFFEKT HØJ osv. (eller noget lignende)
Nu kan du slippe SET-knappen, og bladre dig ned til EFFEKT EL
Dette parameter er den %-drift af blæseren der justeres op til fra EFFEKT LAV i tidsrummet du har specificeret for max. tid til optænding.
Altså, ved el-optænding sker der følgende:
- Der doseres piller
- El-tænderen startes og blæseren startes på EFFEKT LAV
- I tiden for max. tid el-tænding, justeres blæseren langsomt op til EFFEKT EL, således at den er på EFFEKT EL når tiden udløber.
Forhåbentlig tænder bålet før tiden udløber, og så skifter blæseren til drift iht. effekt trinnet (10-100%), sådan at 10% drift giver EFFEKT LAV til blæseren og 100% drift giver EFFEKT HØJ til blæseren, og alle værdier derimellem giver en værdi mellem EFFEKT LAV og EFFEKT HØJ (håber at det er forståeligt).
Hvis EFFEKT EL er for høj, sker der det at el-tænderen køles for meget.
Du kan enten ændre EFFEKT EL til en lavere værdi, eller gøre max. tid el-tænding længere.
Hilsen
Michael
Jeg har prøvet spørgeskemaet, og det er jo nok (som Paw også er inde på) den forkerte tænder der er sat i. Jeg prøver at bestille en rød istedet.
Alternativt ville det jo være rart at kunne skrue ned for blæseren under optænding, men jeg kan som sagt ikke finde den mulighed i mine menuer.
MVH Bjarne K.