Forfatter Emne: Er jeg på rette vej?  (Læst 11115 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Bylov

  • Prof
  • ***
  • Indlæg: 62
  • Respekt optjent: +3/-0
Sv: Er jeg på rette vej?
« Svar #15 Dato: Dec 03, 2009, 16:53 »
Hej Kenneth
Man kan jo også lade være at med at blivet klippet, det er ikke nogen god invenstering håret vokser jo ud igen ;D men hvis man ser lidt længere ud i fremtiden, så er en ting sikkert energi priserne vil stige, solfanger koster stort set ingen ting i drift :) og med de nye solpaneler til at lave strøm, kumme det ende med at det hele var gratis- investeringen men så kan man også tillade sig at kalde sig grøn, og være med til at hjælp miljøet ::)
NB det er vel heller ikke altid, at alting abselut skal kunne betale sig
Mvh. Bylov

Offline Staal

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 215
  • Respekt optjent: +5/-2
    • Mit Pillefyr
Sv: Er jeg på rette vej?
« Svar #16 Dato: Dec 03, 2009, 18:03 »
Vil give Bylov ret i det med solfangerne...  :) har selv 3 stk på taget og de holder varmt vand + gulvvarme i badeværelset fra starten af april til midt i september  ;D, Så mit fyr holder siesta i den periode  ;D strømmen i perioden er minimal vil jeg sige, skal vist ned på 1 kg om dagen på fyret før det kan lade sig gøre  ??? så vil også anbefale solfangere til sommerdrift
MVH
Kenneth Staal Egebech

Woody 16kw Low Waste (v. 7.0652) trådløs termostat, silo måler, vakuum transport, vvb prio
250 kvm Landejendom fra 1900 (dårligt isoleret) :-)
http://pillefyr.nordjysk-bioenergi.dk/dev/staal01.html

Offline thoken

  • Guru
  • ****
  • Indlæg: 85
  • Respekt optjent: +3/-3
Sv: Er jeg på rette vej?
« Svar #17 Dato: Dec 03, 2009, 18:57 »
Vil give Bylov ret i det med solfangerne...  :) har selv 3 stk på taget og de holder varmt vand + gulvvarme i badeværelset fra starten af april til midt i september  ;D, Så mit fyr holder siesta i den periode  ;D strømmen i perioden er minimal vil jeg sige, skal vist ned på 1 kg om dagen på fyret før det kan lade sig gøre  ??? så vil også anbefale solfangere til sommerdrift

Hej!
Ja, hvis man har fangerne i forvejen!
For man kan altså fyre meget længe sommerdrift (daglig forbrug 2,5-3kg kun til vvb) for investeringen i solvarme til 15-20000kr!
Men selvfølgelig for miljøets skyld, og fordi det er en hobby!
Jeg har stor respekt for miljø tiltag, men der er ikke noget økonomisk incitament endnu i hverken solfangere eller solceller. Men lad os håbe der bliver det i løbet af få år, for jeg vil også gerne have noget mere legetøj!
mvh thoken
scotte/dor 10kw, trækstabilisator, stokerkontrol, alpha pro pumpe, 140 m2 hus